Didmenine automobilių padangų prekyba užsiimančios įmonės „AD Baltic“ produktų vadovas Liutauras Pocius pateikia 5 patarimus vairuotojams, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau.
Montuoti tik automobilio gamintojo rekomenduojamų išmatavimų padangas
Vairuotojai turėtų atsižvelgti ir į apkrovos bei greičio indeksus, nurodytus ant šoninės padangos sienelės, šalia skersmens. Nepaisant šių gamintojo rekomendacijų, atsiranda spidometro rodmenų paklaida, suprastėja automobilio valdymas, greičiau susidėvi padangos ar važiuoklės detalės, be to, padidėja kuro sąnaudos.
Palaikyti tinkamą slėgį padangose, atlikti bei patikrinti ratų geometriją
Profesionaliai subalansuoti automobilio ratai apsaugo padangas nuo netolygaus dėvėjimosi. Prastai pripūstos padangos per daug arba netolygiai dėvisi, todėl rekomenduojama oro slėgį padangose tikrinti bent kartą per mėnesį, taip pat prieš ir po kiekvienos ilgos kelionės.
Jei nesate tikri, kiek jūsų padangos turėtų būti pripūstos, šią informaciją galite rasti ant padangos šono, automobilio durelių sleksčio ar kuro durelių vidinėje pusėje – slėgis dažniausiai žymimas PSI matavimo vienetais.
Padangų slėgį reikėtų tikrinti ant atvėsusių padangų – taip tiksliausiai sužinosite, koks jose oro slėgis.
Stengtis staigiai nestabdyti
Norintys, kad automobilio padangos tarnautų kuo ilgiau, jei nėra būtina, turėtų vengti staigaus stabdymo, saugotis duobių, kelio nelygumų bei atsargiai sustoti prie šaligatvio, statant mašiną. Ratams sukantis vietoje ir esant didesniam spaudimui su kelio danga, padangos labiau kaista ir greičiau dėvisi.
Keisti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai
Kad padangų protektorius dėvėtųsi tolygiai ir „nesusilaiptuotų“, patariama kaitalioti priekines padangas su galinėmis ir įstrižai (naudojant kryptines padangas, įstrižas keitimas neatliekamas).
Keitimus reikėtų atlikti nuvažiavus 5000–10000 km. Šis metodas gali padėti išvengti ūžesio, vibracijų atsiradimo ir padangų tarnavimo laiką pailginti kelis kartus.
Teisingai sandėliuoti
Padangas ne žiemos sezonu geriausia laikyti horizontalioje padėtyje – padanga negali būti prispausta darbiniu paviršiumi (protektoriumi). Beje, Lietuvoje kasmet vis daugiau vairuotojų padangas patiki saugoti padangų profesionalams.
Be to, ekspertas pabrėžia, kad automobilio padangų tarnavimo laikas daugiausia priklauso nuo vairavimo stiliaus ir tik tuomet nuo padangų klasės, naudojamų gamybos technologijų, medžiagų sudėties.
„Ramiau vairuojantys su vienomis padangomis paprastai pravažiuoja daugiau kilometrų. Sutaupyti padės ir atsižvelgimas į pasipriešinimo riedėjimui žymėjimą, kuris nurodomas padangos etiketėje. Remiantis ES padangų ženklinimu, raidę A turinčios padangos – labiausiai taupančios degalus, G – mažiausiai. Taigi, kuo raidė arčiau abėcėlės pradžios, tuo daugiau padangos padeda sutaupyti kuro. Apskaičiuota, kad taip galima sumažinti net iki 20 proc. degalų sąnaudų“, – patarimais dalijasi L. Pocius.
Svarbu nepamiršti, kad šis testas su visų tipų padangomis atliekamas vasaros sąlygomis (ant sausos kelio dangos, o ne ant padengtos sniegu ar ledu), todėl pasipriešinimo riedėjimui žymėjimas labiau aktualus renkantis vasarines padangas.
Pagal šalyje numatytas kelių eismo taisykles žiemines padangas privalu keisti esant 3 mm protektoriaus gyliui, vasarines – 1,6 mm.