Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, autoservisai ir nuolat gendančių bei dėmesio reikalaujančių automobilių taisymas – ne išimtis.
Didžioji dalis Lietuvos keliais riedančių automobilių savo komplektacijoje turi turbiną. Nėra technikos, kuri negenda. Kas nutinka, kai sugenda turbina? Tai matome pagal variklio sūkius, pajuntame pagal trauką, tiksliau, jos nebuvimą.
Kartais klaidingai manoma, kad turbina genda savaime: tiesiog kaip mechanizmas, nepaveiktas jokių išorinių elementų, kaip atskira dalis, išvarginta nuolatinio naudojimo ir dėvėjimosi. Tačiau, deja, tai nėra visiška tiesa: turbinos gedimus gali lemti begalė kitų faktorių.
Paprastai nutinka taip, kad sugedusi turbina – tiesiog kitų, jau buvusių gedimų ar priežiūros stygiaus rezultatas.
70 procentų sugedusių turbinų – priežiūros stygiaus rezultatas
„Didžioji dalis sugedusių turbinų – rezultatas per mažo automobiliams skirto dėmesio: ne laiku keičiami tepalai, neatliekama diagnostika ir gyvenimo būdas „nuo gedimo iki gedimo“, – pasakoja Lietuvos sporto meistras, čempionas ir turbinų serviso savininkas Ramūnas Čapkauskas.
„Didžiausia žmonių problema yra noras susitvarkyti greitai ir pigiai, ne iki galo išanalizuojant gedimą, siekiant ne tik pašalinti sugedusią dalį, bet ir pačią gedimo priežastį. Kažkokia trumpalaikė strategija automobilių priežiūros atžvilgiu tikrai nėra veiksminga.
Neužtenka išimti vieną turbiną ir įstatyti kitą – tai problemos neišspręs, tik atidės jos paieškas kiek vėlesniam laikotarpiui su dar daugiau investicijų. Būtina atlikti pilną automobilių diagnostiką ir, pakeitus turbiną, imtis prevencinių priemonių, kad gedimas nepasikartotų. Tą visada kartojau savo serviso klientams. Jeigu norime, kad technika mums tarnautų, ja reikia rūpintis“.
Kiekvienas savininkas gedimui kelią gali užkirsti ir pats
„Terminai ir datos, kada keisti automobilines alyvas ar kitus būtinus tikrinti ir keisti skysčius – skirtos ne servisui, o automobilių savininkui. Netgi ir pakeitus turbiną restauruota, nereiktų pamiršti visų kitų automobilio elementų, kurie užtikrina sklandų darbą“, – pabrėžia R. Čapkauskas.
Anot technikos specialisto, pasirūpinus automobilio turbina, būtina pakeisti variklio alyvos filtrą, pačią alyvą, išplauti tarpinį oro aušintuvą bei pajungimo žarnas, oro filtrą, alyvos padavimo sistemos vamzdelius. Šalia viso šio jau ganėtinai netrumpo sąrašo – patartinas EGR, karterio, alsuoklio filtro plovimas.
Sąrašas – ganėtinai netrumpas, o panašu, kad didžiosios dalies problemų ir gedimų galima išvengti tiesiog atsakingai elgiantis su automobiliais – juk visa technika, kuria nėra tinkamai rūpinamasi, genda. Atsakingai reikia rinktis ne tik priemones savo automobiliams prižiūrėti, bet ir servisus, kuriuose juos ir remontuosime.