Matas Buzelis, „CarVertical“ komunikacijos vadovas, teigė, kad spalva iš tiesų gali būti vienas iš faktorių nulemiančių automobilio saugumą ar tikimybę patekti į avariją.
„Kuo automobilis yra ryškesnis, tuo, teoriškai, rečiau jis turėtų patekti į eismo įvykius. Kuo automobilis yra tamsesnis, tuo tikimybė patekti į eismo įvykius yra didesnė, nes prieblandoje, naktį ar tiesiog esant prastoms oro sąlygoms tokie automobiliai yra sunkiau matomi“, – aiškino M. Buzelis.
„CarVertical“ atliko specialų tyrimą – visus platformoje tikrintus automobilius suskirstė į spalvas ir patikrino, kurie modeliai savo istorijoje turėjo įrašų apie patirtą žalą, o kurie ne.
„Matome, kad rudos spalvos automobiliai, bent jau pagal 2023 m. duomenis, yra tie, kurie dažniausiai pateko į eismo įvykius. Tai 51 proc. iš tokių tikrintų automobilių pateko į eismo įvykius. Galima pavadinti, kad tai yra pati nesaugiausia spalva, nors, kaip minėjau, tai atspindi tuos automobilius, kurių istoriją vartotojai tikrina ir kuriuos jie perka“, – sakė M. Buzelis.
Automobilių istorijos patikros platformos atstovas teigė, kad antroji vieta, įvardijant automobilius, kurie dažniausiai patenka į eismo įvykius, atiteko geltonai spalvai, o trečioji – raudonai. Mažiausiai į eismo įvykius patenka – baltos spalvos automobiliai
„Apie 45 proc. tokių automobilių turi istorinių įrašų apie žalą. Šį faktą galime susieti ir su mokslininkų peršama išvada, kad ryškesni automobiliai, tikriausiai, bus saugesni, dėl to, kad yra geriau matomi kelyje. Taip pat tokie turėtų būti ir oranžinės spalvos automobiliai, kadangi vairuotojams tai dažniausiai asocijuojasi su kelininkais, vykdomais darbais keliuose, todėl ši spalva vairuotojams bus geriau pastebima nei juoda“, – sakė M. Buzelis.
Psichologijos mokslų daktaras Arvydas Kuzinas teigė, kad konkrečių mokslinių tyrimų, kurie šią teoriją galėtų patvirtinti ar paneigti – nėra, tačiau teigti, kad tamsesnės, sunkiau pastebimos spalvos gali turėti įtakos avaringumui, taip pat nėra klaidinga.
„Tokius automobilius paprasčiausiai yra sunku pastebėti, todėl kiti vairuotojai gatvėje gali nepraleisti, nepastebėti, o dėl to gatvėje kilti įvairios avarinės situacijos“, – teigė psichologas.
Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: