„Bolt“ programėlėje atliktos apklausos duomenimis, Lietuvoje kelionių automobiliais atsisako 15,5 proc. paspirtukininkų – tai daugiau nei kitų šalių vidurkis (12,4 proc.). Iš viso šių vartotojų nuvažiuotas atstumas siekia 1,2 mln. kilometrų.

„Kelionių el. paspirtukais ir jais nuvažiuotų kilometrų skaičius Lietuvos miestuose nuolat auga. Kaip rodo tyrimo duomenys, gyventojai jais ne tik keliauja daugiau – dar svarbiau, kad renkasi juos kaip alternatyvą automobiliams. Su laiku ši tendencija turėtų tik ryškėti, nes Lietuvos miestai yra santykinai nedideli, didžioji dalis kelionių juose yra trumpesnės nei 5 km, o paspirtukai tinkamiausi būtent tokiems atstumams. Verta priminti, kad el. paspirtukas yra maždaug 3 kartus draugiškesnis aplinkai nei automobilis“, – sako „Bolt“ dalijimosi paslaugų vadovas Baltijos šalyse Eimantas Balta.

Taip pat paaiškėjo, kad beveik du penktadaliai (37 proc.) tyrimo dalyvių Lietuvoje elektrinį paspirtuką naudoja derindami su viešuoju transportu: važiuoja iki viešojo transporto stotelės arba tęsia kelionę išlipę iš autobuso ar troleibuso. Svarbu ir tai, kad šis rodiklis Lietuvoje yra panašus į bendrą visų tirtų šalių vidurkį, lemiamą Europos didmiesčių (38 proc.).

„Sinergija su viešojo transporto infrastruktūra tikrai maloniai stebina, nes tai – vienas iš el. paspirtukų strateginės plėtros tikslų. Tyrimo duomenys liudija ir tai, kad paspirtukai didina keliavimo viešuoju transportu patrauklumą. Mums svarbu Lietuvos miestuose turėti kuo daugiau paskatų gyventojams atsisakyti kelionių automobiliais ir nuosavų automobilių apskritai“, – sako E. Balta.

Elektrinis paspirtukas sniege.

​​Rezultatais džiaugiasi ir JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.

„Vilniečiams dažnai pasakojame, kad keliauti darniai miesto gatvėmis ne taip jau sudėtinga, jei tik kombinuojami skirtingi judumo būdai. Kasmet vykdoma el. paspirtukais ir dviračiais važinėjančių gyventojų pasitenkinimo apklausa rodo, kad net 64 proc. vilniečių mato kombinuotų kelionių privalumus ir esant galimybėms tuo naudojasi. Džiugu, kad el. paspirtukai tampa didele kombinuotų kelionių dalimi, ypatingai, dėl jungties su viešojo transporto paslaugomis. Turime tikslą, kad iki 2030 m. kelionių automobiliais sumažėtų 19 proc., o tam būtinos kokybiškos judumo alternatyvos, kurios gyventojų keliones iš taško A į tašką B paverstų patogiomis, greitomis ir maloniomis.

Užtikrindami tolimesnę reikalingos dviračių infrastruktūros plėtrą ir gerinant el. paspirtukų eismo sąlygas, sistemingai siekiame šio tikslo ir tikime, jog tai gali tapti dar populiaresniu judėjimo būdu mieste. Svarbu paminėti ir kitą – dar tvaresnę bei aplinkai ir mums patiems draugiškesnę kelionių kombinaciją, kai dalį kelionės įveikiame paspirtuku, o likusią pėsčiomis. Taip judėdami didiname savo fizinį aktyvumą, geriname emocinę sveikatą ir dar labiau prisidedame prie švaresnės aplinkos kūrimo“, – pažymi J. Damidavičius.

Tyrimas buvo atliktas praėjusių metų spalį, paspirtukų sezonui einant į pabaigą. Tikėtina, kad šiltuoju metų laiku kelionių automobiliais konversija į keliones el. paspirtukais ir šių sinergija su viešuoju transportu bus dar ryškesnė. Tai paaiškės šiemet pavasarį ir vasarą, startavus antrajam tyrimo etapui.

Sezono metu „Bolt“ paspirtukais Lietuvoje naudojasi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Trakų, Kazlų Rūdos gyventojai ir šių miestų svečiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją