„Be priežiūros paliktos transporto priemonės ne tik trukdo tvarkyti teritoriją, darko vaizdą, užima bendroms reikmėms skirtas stovėjimo vietas, bet ir yra rimta aplinkosauginė problema. ENTP dažnai būna techniškai netvarkingos, tad iš jų gali išbėgti alyva, kuri yra laikoma vienu iš pavojingiausių taršos šaltinių. Be to, ardant transporto priemones susidaro įvairių detalių, kurios tinka pakartotiniam naudojimui arba perdirbimui, o jei automobilis metų metus trūnija kur nors paliktas, yra trukdoma plėtoti tvarumą“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė Veronika Masalienė.

Beveik visos atliekos turi būti perdirbtos

Pakartotinai panaudotos gali būti beveik visos automobilių dalys – kėbulo, salono dalys, varikliai ir jų dalys, žibintai, veidrodžiai, pavarų dėžės, radiatoriai ir kitos. Kėbulai, ratlankiai, ašys ir kitos metalinės dalys gali būti išlydomos, o metalas pakartotinai naudojamas kitiems gaminiams.

Atliekų tvarkytojai gali perdirbti ir visas kitas transporto priemonių atliekas – plastikus, gumą, stiklus, padangas. Tai, ko perdirbti negalima, gali būti panaudota energijai gauti.

Taupant gamtos išteklius, ENTP turi būti perdirbamos. Pagal ES direktyvą, beveik visos ENTP atliekos turi būti panaudotos pakartotinai ar perdirbtos ir tik 5 proc. šių atliekų gali būti pašalinama.

Ragina neužkibti ant nelegalų jauko

Teisės aktai draudžia gyventojams patiems ardyti senus automobilius, todėl ENTP ardyti gali tik leidimą tuo užsiimti bei specialių žinių turintys fiziniai ir juridiniai asmenys.

„Tiesa, ne visi ardytojai laikosi jų veiklai taikomų taisyklių. Būna, kad ardytojai atsirenka tik vertę turinčias atliekas ir jas parduoda, o bevertes, tačiau ne mažiau kenksmingas, panaudoja netinkamai, pavyzdžiui, alyvos atliekas panaudoja patalpoms šildyti, netinkamai šalina kitas atliekas, jas neteisėtai perduoda arba kaupia. Todėl reikėtų rinktis tik specialistus, turinčius leidimus ardyti ENTP“, – pataria V. Masalienė.

Internete galima vienoje vietoje rasti informaciją apie tai, kur visoje Lietuvoje kreiptis dėl nemokamo ENTP paėmimo. Be to, už eksploatuoti nebetinkamą automobilį neretai dar ir sumokama. Tame pačiame tinklapyje galima pranešti ir apie bendro naudojimo erdvėse paliktas ENTP bei nelegalius transporto priemonių ardytojus.

Gamintojų ir importuotojų asociacija, siekdama paskatinti autoservisus rūšiuoti ir rinkti atliekas atskirai bei jų nešalinti su kitomis atliekomis, kasmet vykdo aplinkosaugos projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“. Šiais projektais taip pat siekiama šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą bei draugišką aplinkai veiklą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją