Panašu, kad itin gausaus sniego likusią savaitės dalį nebus, tačiau vis apie 0 laipsnių svyruojanti temperatūra vairuotojams gali kelti iššūkių. Tokiomis sąlygomis itin palanku susidaryti plikledžiui ar „juodam ledui“, kurį pastebėti yra sudėtinga.

„Slidų kelią, kai yra sniego ar, pavyzdžiui, 10 laipsnių šalčio ir jis yra apledėjęs, yra lengva atpažinti. Pavojingiausia yra „juodas ledas“, jį atpažinti galima bandant stabdyti, jeigu ratai iškart pradeda čiuožti – viskas. Kitas ženklas – lengvai pasukus vairą, niekur nepasukame, o automobilis vis tiek slysta tiesiai“, – „Žinių radijo“ laidoje „Ekspertai pataria“ įspėjo A. Gelžinis.

Pasak jo, esminis signalas, kad važiuojate slidžia danga yra stabdymo kelias. Pavyzdžiui, jeigu stabdant automobilį jis lėtėja labai lėtai, vairuotojas turi suprasti, jog šis kelio ruožas yra slidus.

Esant tokioms sąlygoms, išauga tikimybė, jog automobilis ims slysti. Svarbiausia yra išlikti ramiems ir nedaryti skubotų veiksmų. Be to, tokioje situacijoje padeda automobilio turimos sistemos, pavyzdžiui, ABS, bet svarbiausia laikytis saugaus greičio.

Sniegas

„Pagrindas – visi judesiai, kuriuos atliksite turi būti švelnūs, ramūs. Negalima daryti staigių judesių net tada, jeigu jau esame avarinėje situacijoje ir automobilio nekontroliuojame. Ištaisyti padėtį turime vairuodami, stabdymas turi būti švelnus ir stiprėjantis. Jeigu greitis yra per didelis, jau klaida padaryta. Jis turi būti atitinkamas, kad galėtume sukontroliuoti automobilį“, – patarė A. Gelžinis.

Jo teigimu, svarbu nedaryti staigių judesių vairų ar stipriai „kirsti“ per stabdžius. Reikia atlikti ramius judesius, suprasti, kaip į juos reaguoja automobilis ir imtis tolimesnių veiksmų. O išlaikyti „šaltą“ protą gali padėti paprastas kelionės planavimas – didesnis atstumas, mažesnis greitis ir valdymo pasitikrinimas šiek tiek stabdant ir greitėjant.

Daug iššūkių kelia įkalnės ir nuokalnės, tad svarbu žinoti, kaip tinkamai elgtis. Anot instruktoriaus, kylant į kalną svarbu pasilikti žymiai didesnį atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, nes jis gali ne tik sustoti, o ir imti slysti atgal. Vairuojant automobilį su priekiniais arba galiniais varomais ratais svarbu kontroliuoti greičio pedalą, o visureigiai čia turi pranašumą, nes dažniausiai jiems nekyla problemų.

Važiuojant nuo kalno svarbu išlaikyti pastovų greitį ir stabdyti švelniai. Vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže galima įsijungti žemesnę pavarą, tai yra, stabdyti bėgiais.

Slidus kelias

Kai kuriems vairuotojams kyla klausimų, kaip tinkamai manevruoti vairu, kur jį sukti, jeigu automobilis slysta.

„Jeigu pradedame slysti į kairę, tai ratus turime susukti į dešinę. Jeigu pradedame slysti į dešinę, tada ratus turime susukti į kairę pusę. Priklauso nuo varomos ašies, pavyzdžiui, jeigu priekiu varomą automobilį užmetė į kairę, ratus susukame į dešinę ir smarkiai akceleruojame, nes tada jis išsitiesina.

Galu varomam automobiliui akceleratorių atleidžiame, ratus sukame į priešingą pusę, jeigu labai stipriai užmeta galima ir stabdyti. Su keturiais ratais varomu automobiliu irgi reikėtų apsieiti be akceleratoriaus, tik vairo judesiais bandyti išvaldyti“, – paaiškino A. Gelžinis.

Visą „Žinių radijo“ laidą „Ekspertai pataria“ klausykite paspaudę čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)