Pernai spalį įsigalioję Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai dar labiau pakoregavo eismo organizatorių planus, nes nuo 2020 m. sausio 1 d. lentelių su žaliomis rodyklėmis neliks. Todėl jau dabar naujose sankryžose, kuriose reikalingas didesnis dešiniojo posūkio pralaidumas, įrengiami atskiri šviesoforai posūkiui į dešinę.
Viena tokių – neseniai Vilniuje rekonstruota Kalvarijų g.-P. Lukšio g. sankryža. Prieš rekonstrukciją posūkiui iš Lukšio g. į dešinę, į Kalvarijų g., buvo įrengta lentelė su žalia rodykle. Po rekonstrukcijos jos neliko, tačiau taip pat buvo neteisingai numatytos šviesoforo fazės, tad kilo nemažos spūstys P. Lukšio g. Eismo dalyviai be abejo pirmiausiai ėmė keiksnoti lentelę panaikinusius valdininkus. Tačiau, kaip parodė vėlesnė praktika, eismą galima organizuoti daug sklandžiau ir saugiau be lentelės su žalia rodykle. Pakoregavus fazes, dešiniajam posūkiui iš P. Lukšio g. buvo įrengtas atskiras šviesoforas. Sukti saugiai į dešinę (nereikia nieko praleisti) dabar leidžiama dvejose fazėse, o laikas posūkiui siekia daugiau nei 1 minutę.
Laikinoji sostinė naujose sankryžose vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis atskirus šviesoforus su rodyklėmis į dešinę pradėjo įrengti dar anksčiau. Buvo įrengti šviesoforai, kurie valdomi adaptyviai, t.y. reaguoja į eismo jutiklius, ir, priešingai nei lentelė, nekelia pavojaus eismui. Pernai, gruodžio pradžioje ties prekybos centru „Molas“ įrengta nauja reguliuojama sankryža. Posūkiui iš prekybos centro aikštelės, vietoje lentelės su žalia rodykle, įrengtas atskiras šviesoforas su rodyklėmis į dešinę. Žalia rodyklė užsidega, kai suveikia eismo jutikliai. Be to, sukant į dešinę pėstiesiems dega raudonas signalas, ir, priešingai – einant pėstiesiems, raudonas signalas dega sukantiems į dešinę.
Panašus eismo reguliavimas numatytas ir pernai rugsėjo mėn. rekonstruotoje Vytauto pr. ir Miško g. sankirtoje, panaikinus lentelę su žalia rodykle. Iki rekonstrukcijos vairuotojai, degant draudžiamam signalui su lentele sukantys iš Miško g. į dešinę, šioje vietoje dažnai keldavo pavojų gan nemažam pėsčiųjų srautui, nes nėra užtikrintas matomumas iš kairės kelio pusės (vaizdą užstoja pastatai), tad, norint praleisti eismą Vytauto pr., dažnai tekdavo užvažiuoti ir sustoti ant pėsčiųjų perėjos. Dabar dešinysis posūkis reguliuojamas šviečiančiomis rodyklėmis. Jei pėsčiasis nenuspaudžia mygtuko, dešinysis posūkis leidžiamas kartu su kairiuoju. Jei visgi pėsčiasis nuspaudė mygtuką, dešinysis posūkis trumpai užlaikomas, kol praeina pėstieji. Pasibaigus pėsčiųjų eismui, leidžiama saugiai atlikti manevrą į dešinę.
Dar vienas pavyzdys be lentelių – 2013 m. lapkričio mėn. atidaryta reguliuojama sankryža prie prekybos centro „Maxima“ T. Masiulio g., Kaune. Posūkiui iš prekybos centro numatytas taip pat šviesoforas su rodyklėmis, kurio žalias signalas įjungiamas, kai automobilis užvažiuoja ant eismo jutiklių. Užsidegus žaliai rodyklei į dešinę, galima sukti netrukdomai, nes pėstiesiems dega raudonas signalas. Saugu ir pėstiesiems – kai jiems dega žalias signalas, automobiliai stovi.
2012 m. gruodžio mėn. Kaune buvo rekonstruota K. Petrausko – Vydūno al. sankryža. Iš K. Petrausko g. į dešinę, į Vydūno al., ypač piko valandomis, suka nuolatinis eismo srautas, tad iki rekonstrukcijos eismo reguliavimas su lentele kėlė grėsmę pėstiesiems. Atnaujinus sankryžą buvo įrengta atskira eismo juosta į dešinę, o posūkį ėmė reguliuoti išmanusis šviesoforas. Dėkinga sankryžos konfigūracija suteikia šviesoforo į dešinę žalią signalą laikyti įjungtą nuolat, išskyrus atvejus, kai gatvę nori pereiti pėstieji. Kad eismas nebūtų stabdomas be reikalo, žalia rodyklė užgęsta tik tuomet, jei pėsčiasis nuspaudžia mygtuką. Nors po rekonstrukcijos, kaip įprasta, kai kurie vairuotojai, pasigedę lentelės, piktinosi, kad jos nėra, tačiau per porą metų nėra tekę matyti jokių spūsčių posūkiui į Vydūno al.
Taigi ten, kur dešinysis posūkis išties intensyvus, vietoje lentelių su žaliomis rodyklėmis reikalingi ir galimi kiti sprendimai, kurie ne tik suteikia papildomą laiką sukti į dešinę, bet ir leidžia tai atlikti saugiai. Mažiau apkrautose sankryžose atskirų eismo juostų ir šviesoforų, žinoma, niekas neįrengs. Tačiau eismo reguliavimo išmanumą galima pasiekti ir kitomis priemonėmis – tam, kad, pavyzdžiui, naktį nereikėtų stovėti prie tuščios sankryžos, gali būti įrengti eismo jutikliai, kurie uždegs žalią signalą prie sankryžos privažiavusiam vairuotojui.