Stabdžių skystis gali užvirti
Tikriausiai toks vairuotojų požiūris nėra naujiena. Tačiau ar žinojote, kad stabdžių skystį reikia keisti kas trejus metus? „Žmonės šito tikrai nežino. Jie dažnai klausia, kas nutiks, jei 10 metų nekeisi stabdžių skysčio. Praėjus tokiam laikotarpiui, stabdžių skystis vizualiai atrodo kaip visada, tačiau jo savybės jau pakitusios. Važiuojant nuo kalno jis gali užvirti, nes jis prisisotinęs drėgmės“, – perspėja S. Ožalinskas. Anot jo, aušinimo skystį taip pat reikia keisti kas trejus metus.
Tačiau vairuotojai, teigia mechanikas, neskuba to daryti, o kartais – net vengia. „Stabdžių skysčio beveik niekas nekeičia, nebent įrodai, kad reikia būtinai keisti. Alyvą ne visi irgi nori keisti, nors praktiškai žiemą rekomenduojama įsipilti mažesnio klampumo alyvą“, – pastebi pašnekovas. Dažnai tokiam elgesiui, sako jis, įtakos turi žmonių šykštumas. Bet mechanikas pabrėžia, kad variklio remontas yra kur kas brangesnis nei alyvos pakeitimas.
„Jeigu nori ilgiau eksploatuoti automobilį, reikia stebėti važiavimo sąlygas. Jei važiuoji prastais keliais ir į tai neatsižvelgi, tai elementaru, kad važiuoklė to truputį išsidaužys. Važiuojant blogesniais keliais reikia atsižvelgti į automobilio galimybes“, – pataria mechanikas.
„Automobilio stabdžiai susidėvi natūraliai. Jei vairuojate tvarkingai, retai stabdote, tai stabdžių kaladėlės gali tarnauti ir 10 metų. Bet jeigu vairuojate spausdami gazą/stabdį, tai tarnavimo laikas yra labai trumpas“, – teigia mechanikas. Anot jo, keisti keisti stabdžių kaladėles kas dvejus metus nėra normalu.
Padangas keičia retai
Lietuviai, anot automobilių mechanikos profesijos mokytojo, taip pat nesaugo ir savo padangų – šios dažnai greitai susidėvi dėl vairuotojų neatidumo.
„Pagrindinė ratų susidėvėjimo priežastis – netinkami ratų pastatymo kampai. Priekiniai varomieji ratai turi būti pastatyti atitinkamais kampais. Ratų suvedimas ir išvedimas turi būti padarytas pagal techninius reikalavimus. Ratų suvedimą ir išvedimą šiuo metu atlieka su geometrinių stendų pagalba. Pirmiausia, reikia važiuoti ant stendo ir patikrinti, ar viskas tvarkoj“, – sako S. Ožalinskas.
Kita padangų dilimo priežastis, teigia S. Ožalinskas, netinkamas vairavimo stilius. Staigus stabdymas, pradėjimas važiuoti, blaškymasis, tikina specialistas, skatina dilimo procesą.
„Trečia priežastis – padangų slėgis. Jis turi būti pagal tam tikras normas. Jeigu slėgis neatitinka normų, kažkuri rato dalis dils. Jei per mažas slėgis dils kraštai, jei per didelis – centras“, – teigia pašnekovas.
Anot jo, nuvažiavus 10 000 kilometrų padanga nudyla apie 1 milimetrą. Taip dyla padanga, jei automobilis yra eksploatuojamas pagal visus reikalavimus.
„Jei nusiperkate padangą su 3 milimetrais protektoriaus gylio, tai geriausiu atveju, su jomis galima nuvažiuoti kokius 25 tūkstančius kilometrų. Vasarą protektoriaus gylis negali būti mažiau 1,6 mm, o žiemą – ne mažiau 3 mm“, – teigia ekspertas. Padanga, anot jo, turi savo eksploatacinį amžių. Jei jos nenaudojate, ji vis tiek negali stovėti šimtą metų: rekomenduojama, kad padanga nebūtų senesnė nei 5 metai.
Viskas priklauso nuo kišenės gylio
„Dabar žmonės labiau pradėjo kreipti dėmesį į padangas. Bet seniau jie tikino, kad pas juos geros dar padangos, važiuoja ir vargo nemato. Bet tai klaidinga nuomonė. Žiemą turi važiuoti tik žieminėmis padangom, vasarą – vasarinėmis. Universalios padangos neduoda nieko gero“, – sako S. Ožalinskas.
Universalios padangos, pasak jo, Lietuvoje yra populiariausios dėl savo pigumo. „Jų nereikia keisti, montuoti. Nusipirko ir važiuoja visus metus. O apie saugumą nepagalvoja“, – pastebi jis. Restauruotos padangos, teigia S. Ožalinskas yra geras variantas, jei jos yra restauruotos gamykloje, o ne garaže.
Pasiteiravus, kaip dažnai lietuviai keičia padangas, specialistas atsako, kad viskas priklauso nuo kišenės gylio. „Padanga turėtų tarnauti apie 3 metus. Ne mažiau. Kiekvienas norėtų važinėti saugiai, bet jei kišenė neleidžia, tai važiuoja iki ribos, kai kažkas nutinka, arba tampa neįmanoma važiuoti jau su tokiomis padangomis.
Tačiau, S. Ožalinskas perspėja, vairuotojai, kurie mėgsta palakstyti su naujomis padangomis, turėtų suprasti, kad tai nuo avarijos neapsaugos.
„Automobilio variklio galingumas irgi turi įtakos padangų susidėvėjimui. Juk per lenktynes rūksta padangos. Jei vairuojate galingą automobilį, turite atminti, kad jūsų padangos gali sudilti greičiau“.