Naujos rekomendacijos tepalų keitimui

Kaip dažnai automobiliui reikia keisti alyvą ir kitus skysčius dažniausiai priklauso nuo jo amžiaus. Kuo transporto priemonė naujesnė, tuo terminai ilgesni. Ir atvirkščiai – kuo automobilis senesnis, tuo dažniau jam reikia keisti alyvą, tikrinti variklį, kitas automobilio detales.

Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, dauguma nežino naujausių rekomendacijų, kas kiek laiko automobiliuose reikia keisti alyvą ir kliaujasi nerašyta taisykle, kad neva tą reikia daryti automobiliui įveikus 10 tūkst. km. arba vieną kartą per metus.

„Ši taisyklė yra senstelėjusi. Šiandienos automobiliai skiriasi nuo anksčiau gamintų, todėl terminai yra kitokie. Remiantis paskutinėmis gamintojų rekomendacijomis, naujiems automobiliams tepalus derėtų keisti po nuvažiuotų 30 tūkst. km. arba kas du metus. Tačiau servisai pataria tai daryti dažniau. Todėl optimaliausias variantas būtų tepalus keist po nuvažiuotų 10–15 tūkst. km., arba kartą per metus“, – sako automobilių ekspertas ir priduria, kad tepalus pasikeisti nėra brangu, o ir verta dažniau, nes gali smarkiai prailginti variklio tarnavimo laiką.

Variklio alyva

Prieš žiemos sezoną skirti daugiau dėmesio

Jei atsižvelgti į sezoną, automobilių ekspertas tikina, kad aptarnavimą geriau atlikti dar prieš žiemos sezoną.

„Pagrindinis rodiklis, kada atlikti profilaktinį automobilio aptarnavimą, yra įveiktas atstumas, tačiau artėjant šaltajam periodui naudinga pakeisti tepalus ir tepalo filtrą, kartu su kuro filtru. Be to, svarbu atminti, kad dyzeliniai varikliai yra jautresni šalčiui, todėl paspaudus šalltukui gali sunkiau pavykti užsivesti automobilį“, – atkreipia dėmesį „Longo LT“vadovas.

Anot jo, dyzelinių automobilių savininkams taip pat naudinga atlikti profilaktinę patikrą prieš artėjančius šalčius: „Šių automobilių savininkams derėtų patikrinti aušinimo sistemos būklę, akumuliatoriaus įkrovimo būklę bei pakaitinimo žvakes ir, jeigu reikia, jas pakeisti“.

Nesilaikant rekomendacijų – galima sugadinti variklį

Vairuotojai, kurie nepaiso rekomendacijų, kas kiek laiko derėtų keisti tepalus arba jų filtrus, gali nepataisomai sugadinti automobilio variklį.

„Jei nesilaikoma terminų ir tepalai nėra keičiami tada, kada reikia – transporto savininkai gali susidurti su rimtais variklio gedimais arba net variklio defektu, kas reiškia, kad variklis yra nebetinkamas naudoti. Užtenka pravažiuoti keletą kilometrų be tepalų ir varikliui jau gali būti padaryta didžiulė žala – dažniausiai nepataisoma“, – įspėja automobilių ekspertas.

Anot jo, naujų automobilių savininkams taip pat svarbu, kad tepalai nebūtų keičiami per retai, nes tai gali sutrumpinti variklio tarnavimo laiką arba atsirasti įvairių gedimų.

„Daugelyje šiuolaikinių variklių yra montuojamos turbinos, kurių ašelėms yra naudojama ta pati alyva. Ilgesnį laiką naudojant tą pačią alyvą ji užsiteršia ir ši svarbi detalė gali būti pažeista, o jos remontas – brangus“, – pažymi „Longo LT“ vadovas P. Valiukėnas ir priduria, kad variklio sutepimas alyva yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių tinkamą variklio veikimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)