Dažniausiai išlaidas automobilio priežiūrai lietuviai linkę mažinti smulkius transporto priemonės gedimus šalindami patys (11 proc.). Po dešimtadalį gyventojų planuoja atsisakyti estetinės automobilio priežiūros ar šį sezoną pravažinėti senomis žieminėmis padangomis. Dar 8 proc. gyventojų ketina rečiau lankytis automobilių servisuose, o po 5 proc. – atsisakyti kasko draudimo ir antikorozinio transporto priemonės padengimo.
Visgi 39 proc. lietuvių mano, kad automobiliu reikia pasirūpinti laiku, antraip į transporto priemonės priežiūrą ateityje gali tekti investuoti dar daugiau. Su tokiu teiginiu Lietuvoje sutinka didesnė dalis respondentų nei Latvijoje (32 proc.) ir Estijoje (33 proc.).
Dar 15 proc. apklausos dalyvių Lietuvoje teigė nepatiriantys išlaidų, kurias reikėtų atidėti, o 6 proc. atskleidė kainų augimo nejaučiantys.
„Automobilio priežiūra gali sudaryti išties reikšmingą dalį asmens ar šeimos išlaidų ir pareikalauti nemenkų sumų. Nors aukštos infliacijos sąlygomis išlaidas kontroliuoti reikėtų atidžiau, visiškai apleisti automobilio priežiūrą taip pat nebūtų gera mintis. Laiku neinvestavus į tinkamos automobilio techninės būklės palaikymą ne tik išauga rimtesnių gedimų ateityje rizika, bet ir gali būti sukeliama grėsmė eismo saugumui“, – sako „Citadele Leasing“ Lietuvos filialo vadovas Vaidotas Gurskas.
Anot jo, ypač šiuo metų laiku, kai vairavimo sąlygos dėl tamsos ir prastėjančių orų tampa sudėtingesnės, kompromisų dėl patikimos automobilio techninės būklės daryti nereikėtų. Eksperto teigimu, tokioms išlaidoms visuomet geriausia ruoštis iš anksto. Pavyzdžiui, automobilio padangas reikia keisti sezoniškai, todėl su tuo susijusius kaštus nesudėtinga suplanuoti. Be to, ir pačių darbų geriausia neatidėlioti iki paskutinės minutės – tai gali padėti sutaupyti, nes esant padangas pasikeisti norinčių vairuotojų antplūdžiui išauga darbų kaina.
„Kaip ir bet kurioje kitoje srityje, planuojant išlaidas automobiliui, svarbu tinkamai susidėlioti prioritetus. Estetiniai pataisymai išties gali palaukti, tačiau, pavyzdžiui, važiuoklės ar variklio sistemos gedimai neretai reikalauja neatidėliotino remonto. Be to, visuomet reikėtų rinktis patikimus automobilių meistrus, nes kitu atveju problemos gali būti tinkamai neišspręstos, o už gedimų šalinimą teks susimokėti antrąkart. Taip pat reikia nepamiršti, kad tokios išlaidos kaip kasko draudimo įmokos padeda išvengti gerokai didesnių nuostolių įvykus eismo įvykiui. Tad reikia pasverti visus už ir prieš“, – sako V. Gurskas.
Apklausos duomenys rodo, kad automobilio priežiūros išlaidas rečiausiai linkę atidėti 40–49 metų lietuviai. 46 proc. jų teigė automobiliu ketinantys pasirūpinti laiku. Nepatiriantys išlaidų, kurias reikėtų atidėti, dažniausiai teigė 18–29 metų gyventojai (21 proc.).
Baltijos šalių gyventojų apklausą tyrimų bendrovė „Norstat“ atliko šių metų spalį. Kiekvienoje šalyje apklausta ne mažiau kaip po tūkstantį 18–74 metų gyventojų.