Norint išlaikyti galiojančią automobilio gamintojo garantiją, vienų gamintojų automobiliams techniniai aptarnavimai būtini kas 30 tūkst. kilometrų, kitiems – kas 15 tūkst.
„30 tūkstančių kilometrų yra labai daug. Nors kai kurie automobilių gamintojai teigia, jog, norint užtikrinti tinkamą automobilio priežiūrą, tokio laiko tarpo pakanka, „Toyota“ ir „Lexus“ automobiliams servise lankytis rekomenduojame kartą per metus arba kas 15 tūkst. kilometrų. Alyvos keitimas, stabdžių, amortizatorių apžiūra, įvairių eksploatacinių skysčių būklė – dažniau juos įvertinant ir laiku keičiant, automobilis išliks puikios būklės, nereikalaus papildomų išlaidų bei nepateiks staigmenų šaltais žiemos rytais ar tolimose kelionėse“, – teigia „Mototoja“ serviso vadovas Romas Žalnierukynas.
Kas 15 000 km (po 15 000, 45 000, 75 000, 105 000, 135 000 km) atliekamų tarpinių techninių aptarnavimų metu patikrinami įvairūs automobilio mazgai: stabdžių, vairo stiprintuvo skysčių lygiai, sureguliuojamas visų ratų slėgis, varomųjų diržų, akumuliatoriaus būklė, automobilio kėbulas, pakeičiama variklio alyva. Kas 30 000 (po 30 000, 60 000, 90 000, 120 000, 150 000 km) papildomai pakeičiami variklio ir salono oro filtrai, stabdžių skystis, kai kuriems modeliams keičiama transmisijos alyva. Dažnesni aptarnavimai leidžia užkirsti kelią besiformuojančiai problemai.
„Labai geras pavyzdys yra stabdžių sistema. Diskai ir trinkelės dyla nevienodai: tūkstantis kilometrų kalnuose jų nusidėvėjimui turi didesnę įtaką nei keli tūkstančiai greitkeliuose. Analogiškai ir su padangomis – šiltesnio klimato šalyse važiuojant didesniu greičiu jos dėvisi sparčiau. Todėl dažnesni apsilankymai servise leidžia anksčiau pastebėti šių mazgų nusidėvėjimą, laiku juos pakeisti ir visada važiuoti maksimaliai saugiai“, – sako R. Žalnierukynas.
Specialistas siūlo pamiršti mitus, jog reti techniniai aptarnavimai reiškia kokybišką automobilį – greičiau jau priešingai. Retai prižiūrima transporto priemonė gal ir bus patikima pirmajam jos savininkui, tačiau iškeliavusi į antras rankas, pradės kelti problemas. O tai ilgainiui atsiliepia automobilio įvaizdžiui, toks automobilis dažnam mūsų nekelia pasitikėjimo.
Ką daryti, kad gedimų nebūtų
Dauguma automobilių gamintojų turi detalias instrukcijas, kurių svarbu laikytis techninio aptarnavimo metu. Techniniai konsultantai, matydami nukrypimą nuo normos, siūlo vairuotojams atlikti būtinas korekcijas automobilio priežiūroje.
Vasarą vairuotojai dažnai skundžiasi neveikiančiu oro kondicionieriumi – prireikus stipriai atvėsinti automobilio saloną, sistema pasirodo neefektyvi. Dažniausia to priežastis būna šaltnešio (freono) trūkumas – užpildžius sistemą šiuo skysčiu, problema išsprendžiama. Tačiau kartais priežastimi būna rimtesnis gedimas, kai oro kondicionierius ilgą laiką buvo nenaudojamas ir dėl to sugenda sistemos siurblys. Taip neretai nutinka žiemą ir to išvengti galima labai paprastai – automatinės klimato kontrolės sistemą turinčiuose automobiliuose tereikia pasirinkti „Auto“ režimą ir sistema pati sureguliuos, kada reikia naudoti kondicionierių, o kada jis nebūtinas. Jeigu automobilyje jos nėra, bent kas dvi savaites kelioms minutėms reikėtų paspausti AC mygtuką – taip sistema reguliariai dirbs, siurblys bus sutepamas ir tarnaus ilgiau.
Dar viena problema žiemą – šaltą rytą neužsivedantis automobilis, to galima išvengti bent kas keliolika tūkstančių kilometrų patikrinant akumuliatoriaus įkrovos lygį.
Norint išsaugoti automobilio kėbulą, jį reikėtų reguliariai plauti, dengti vašku – tai apsaugo nuo smulkių akmenų sukeltų įdaužų bei asfalto apnašų. Reguliari apžiūra servise taip pat užtikrina geresnę kėbulo būklę – specialistai greičiau pastebi įdaužas bei pateikia rekomendacijas, kurias dalis reikėtų sutvarkyti nedelsiant, idant neprasidėtų sparčiai plintantys korozijos procesai.
Reguliarus dugno plovimas automatinėse plovyklose taip pat apsaugo nuo korozijos bei prailgina daugelio agregatų – pavyzdžiui, išmetimo sistemos – naudojimo laiką.
Tokie patarimai aktualūs ne tik naujų, bet ir naudotų automobilių pirkėjams. Jie taip pat turėtų aplankyti gamintojo atstovybę bent kartą metuose arba kas 15 tūkst. km, nes reguliari ir profesionali apžiūra ne tik užtikrina automobilio patikimumą, bet ir padidina likutinę vertę. Dažnai naudotas automobilis su didesne rida ir žinoma aptarnavimų istorija pirkėjų yra vertinamas labiau, nei tas, kurio rida nedidelė, tačiau nėra jokios oficialaus atstovo patvirtintos jo aptarnavimų istorijos.