Europoje keliami griežti reikalavimai eismo saugumui. Vieni iš esminių, kuriuos pažeidžia šis Elono Musko kūrinys – svoris ir aštrios briaunos, kurias Europoje draudžiama naudoti kuriant automobilių kėbulo dizainą.
Kaip nurodo gamintojas, priklausomai nuo pasirinktos versijos, tuščias „Tesla Cybertruck“ sveria nuo 3,009 kg iki 3,129 kg, o su keleiviais ir bagažu jo svoris viršija ir keturias tonas. Remiantis amerikiečių duomenų analizės kompanija „J.D. Power“, vidutinis visureigis sveria apie 1,5-2,5 tonos.
Europos įstatymai numato, kad transporto priemonės, kurios sveria daugiau nei 3,5 tonos, turi būti įrengti greičio ribotuvai.
Kelyje pasirodžius pirmiesiems „Cybertruck“ pikapams, kilo klausimų dėl jų registravimo legalumo. Kaip rašo „The Guardian“, aktyvistai parašė laišką Europos komisijai ir Čekijos valdžios institucijoms, kad šie peržiūrėtų taisykles ir pašalintus šiuos automobilius iš viešųjų kelių.
„Vis dažniau yra įvežami labai didelių gabaritų pikapai, kurie kelia pavojų mūsų gatvėse“, – cituojamas ne pelno siekiančios organizacijos „Transportas ir aplinka“, kuris prisidėjo kreipimosi, atstovas Jamesas Nixas.
Europos automobilių rinkoje smarkiai įsivyravo Šiaurės Amerikoje populiarios tendencijos ir vairuotojai vis dažniau rinkosi didelius ir sunkius visureigius, tačiau saugos ir taršos taisyklės kiek stabdė pavojingų transporto priemonių atsiradimą keliuose.
„The Guardian“ teigimu, vairuotojai vis tiek rado būdų, kaip šias taisykles apeiti – įregistruoti juos kaip individualias transporto priemones, kurios nėra taip griežtai vertinamos, o atskiros valstybės gali nukrypti nuo Europos Sąjungos taisyklių.
Pavyzdžiui, liepą būtent Čekijoje buvo registruotas vienas „Tesla Cybertruck“, kuris buvo modifikuotas, kad aplinkiniai būtų apsaugoti nuo aštrių briaunų, tačiau svorio klausimas vis dar aktualus. Vežant keleivius ar krovinius, svorio limitas būtų viršytas.
Apie svorio neatitikimus sako žinantis ir šio pikapo savininkas, tačiau žiniasklaidai jis sakė, kad „skaičiavimai gali nevisiškai atspindėti, kaip šias taisykles taiko ar aiškina Čekijos valdžios institucijos“.
Visgi, Čekijos transporto ministerija nurodė nematanti problemos, nes šis itin sunkus visureigis buvo registruotas kaip individuali transporto priemonė skirta važiuoti tik Čekijos respublikoje. Nepaisant to, savininkai jį nuomoja reklamoms kitose šalyje, pavyzdžiui, jau važinėjo ir Slovakijos gatvėmis.
O E. Muskas ir toliau nestabdo bei stebina savo išradimais – ketvirtadienį jis pristatė robotą-taksi „Cybercad“. Šios futuristinių bruožų transporto priemonės labai pavadinsi automobiliu, tačiau jis turėtų kainuoti apie 27 tūkst. eurų.
BBC skelbia, kad naujasis „Cybercab“ neturi nei pedalų, nei vairo, o jo durelės primena sparnus. Kūrėjas prognozuoja, kad masinė jų gamyba prasidės iki 2027 m, tačiau jis itin dažnai nukelia savo nustatytus terminus.
Tuo pačiu E. Muskas pristatė ir „Robovan“ prototipą, tai savotiškas autobusas, kuris vienu metu gali vežti iki 20 keleivių.