Meras teigė, kad dabar numatoma darbų apimtis yra padidinta 3 kartus lyginant su ta apimtimi, kuri buvo numatyta metų pradžioje.

„Analizės parodė, kad Vilniuje prasčiausios dangos būtent D kategorijos gatvėse, kurių būklė yra prasčiausia ir per paskutiniuosius metus investicijos į jų tvarkymą buvo mažiausios. Šiandien norim pranešti, kad iš esmės esam pasiruošę ir jau startavom su Vilniaus gatvių atnaujinimo darbais ir tie mastai bus iš tikrųjų įspūdingi, todėl didelis iššūkis laukia ir gyventojų, ir miesto, ir rangovų.

Norime iš anksto atsiprašyti gyventojų, miestiečių, miesto svečių, nes visą Vilnius visą vasarą iki pat sezono pabaigos virs ir darbai iš tikrųjų bus labai intensyvūs, nes kiekiai yra tokie, kurių niekada dar nebuvo“, – aiškino V. Benkunskas.

Meras teigė, kad per šią vasarą viso Vilniaus gatvių dangos nebus atnaujintos, tačiau šiais metais užduotas tempas bus perkeliamas ir į kitus metus. Anot mero, bus siekiama, kad per visą 4 metų politinį ciklą, 85 proc. visų Vilniaus gatvių, kai asfaltuojamų gatvių yra 1100 km, atitiktų kokybinį standartą, kuris apibrėžiamas, kaip gera danga, kurios nereikia nei lopyti, nei tvarkyti kelis metus iš eilės.

„Investicijos bus didelės, tiek darbų prasme, tiek finansų prasme ir tikimės, kad gyventojai supras, ką mes darome, nes reikia suprasti, kad iš dangaus geros gatvės nenukris ir reikia pakentėti, kad turėtume kokybiškas ir geras Vilniaus gatves“, – aiškino meras.

V. Benkunskas teigė, kad darbai jau yra suplanuoti, o juos atliks 5 rangovai – 4 privačios kompanijos ir Vilniaus gatvių priežiūra besirūpinanti „Grinda“.

Meras pripažino, kad didesnis dėmesys bus skiriamas ir toms gatvėms, kurios driekiasi nuo oro uosto, mat taip ruošiamasi NATO viršūnių susitikimui. Tose gatvėse, kurios įtraukiamos į šio susitikimo maršrutą, kuriuo judės delegacijos, darbai bus pabaigti iki liepos 1 dienos. Iškart po to kelio darbai bus vykdomi kitose miesto gatvėse.

„Savivaldybė ir infrastruktūros skyrius kelia maksimalius reikalavimus mūsų rangovam, kad darbai vyktų greitai, kad nebūtų taip, jog išfrezuojamos gatvės ir paliekamos savaitėm ir mėnesiam laukti asfalto. Lygiai taip pat keliami tikslai, kad frezavimo ir pasiruošimo darbai būtų padaromi greitai, intensyviai ir natūraliai tie nepatogumai, kurie atsiranda vykdant tokius darbus, būtų kuo mažesni“, – sakė V. Benkunskas.

Meras teigė, kad jau yra ir nauja versija Šiaurinės gatvės projekto, kur yra pasirinkta versija tarp greitosios gatvės ir humanizuotos gatvės

Paklaustas apie gatvių siaurinimą, meras teigė, kad pradėti darbai ir projektai bus užbaigti, tačiau naujų siaurinimų nenumato.

„Esamų gatvių standarte, kur per visą vilnių turime 1100 kilometrų, artimiausiu metu tokių eksperimentų nebebus“, – sakė V. Benkunskas.

Šio sezono darbai Vilniaus miesto savivaldybei gali kainuoti iki 40 mln. eurų.

Anot mero, vėliau bus atnaujinamos ne tik miestų gatvės, tačiau ir daugiabučių kiemų dangos.

Daugiausia dėmesio – blogiausios būklės gatvėms

Didžiąją gatvių remonto darbų dalį vykdo UAB „Grinda“, UAB „Kerista“, UAB „YIT Lietuva“ ir UAB „Eurovia Lietuva“. Taip pat bus vykdomi nauji viešieji pirkimai remontams vakarinėje ir šiaurinėje miesto dalyse.

Bendras asfaltuojamų A, B ir C kategorijų gatvių ilgis 35,8 km – šiose gatvėse eismas intensyviausias, automobilių greitis didžiausias, taip pat daugumoje jų kursuoja viešasis transportas. Dar daugiau dėmesio bus skiriama blogiausios būklės D kategorijos (lėtesnio eismo, gyvenamosios aplinkos) gatvėms - jų šiemet bus atnaujinta 67,1 km. Taip pat planuojama asfaltuoti maždaug 7 km žvyrkelių.

„Šiuo metu savivaldybės prioritetas – pačios prasčiausios būklės gatvės. Prioritetinis jų remonto sąrašas sudarytas remiantis gatvių skenavimo rezultatų analize. Remontai apims ir dalį esamų žvyrkelių, šiemet prioritetą teiksime tiems žvyrkeliams, kuriuos galime sutvarkyti greičiausiai – t.y. kur nereikia atlikti kitų papildomų darbų, pavyzdžiui, lietaus nuotekų tinklų. Ten, kur tokie darbai reikalingi, darbus suplanuosime kitiems metams.“, – teigia Infrastruktūros skyriaus vedėjas Ilja Karužis.

Kiekvienos gatvės atveju asfalto danga ir kiti sprendiniai parenkami individualiai, atsižvelgiama į konkrečios gatvės atkarpos intensyvumą ir tenkančią apkrovą. Numatyta parinkti stipresnius nei rekomendacijose nurodytus pagrindo sluoksnius, viršutinės asfaltbetonio dangos medžiagiškumą ir kitus parametrus. Didžiausio intensyvumo gatvėse viršutiniam asfaltbetonio sluoksniui naudojami polimerų priedai, kurių dėka viršutinis dėvimas sluoksnis tampa atsparesnis didesniam automobilių srauto intensyvumui. Visiems atliktiems remonto darbams taikomas 3 metų garantinis laikotarpis – jo metu atsiradusius defektus darbus atlikęs rangovas privalės tvarkyti savo lėšomis, o savivaldybei tai papildomai nekainuos.

Remontuojami ne tik pėsčiųjų ir dviračių takai, bet ir laiptai

Kaip ir anksčiau, daug dėmesio bus skiriama pėsčiųjų takų atnaujinimui. Šiemet bus remontuojama 20,3 km ir įrengiama dar 5,6 km naujų pėsčiųjų takų. Papildomą dėmesį Vilniaus miesto savivaldybė skirs ir laiptų rekonstrukcijai – planuojama sutvarkyti beveik 400 metrų laiptų.

Dviračių takų atnaujinimo darbai šiemet apims kiek daugiau nei 8 kilometrus atkarpų. Planuojama, kad sutvarkius problemiškiausias gatves, pėsčiųjų ir dviračių takų remonto bei statybų darbų intensyvumas bus didinamas.

Aukštos kategorijos gatvės, kuriose šiemet bus remontuojamos didžiausios atkarpos:

  • Liepkalnio g. – 2414 m;
  • Pramonės g. – 2118 m;
  • Savanorių pr. – 1814 m;
  • Laisvės pr. – 1746 m;
  • Ateities g. – 1589 m;
  • Panerių g. – 1403 m;
  • A. Goštauto g. – 1399 m;
  • Juodasis kelias – 1395 m;
  • Geležinio Vilko g. – 1159 m;
  • Ozo g. – 1038 m;
  • Kalvarijų g. – 1013 m;
  • Pylimo g. – 948 m.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)