Specialistai sako, kad BMW yra puikus ir dinamiškas automobilis, o didžiausia problema yra žmonių galvose. Ir ne tik BMW vairuotojų.
Lietuvoje – vis daugiau BMW
Pagal automobilių skaičių, BMW Lietuvoje užima 8-ą vietą.
Šių metų pradžios duomenimis, Lietuvoje registruota 54610 BMW trasporto priemonių. Per metus – nuo 2014 sausio iki 2015 sausio – BMW automobilių padaugėjo 2861.
Tai reiškia, kad pernai per dieną Lietuvoje buvo užregistruojama po beveik 8 BMW automobilius.
Nemoka valdyti
Geriausiu Lietuvos policininku vadintas Dalius Mackela šiuo metu ruošia būsimus pareigūnus. Per 17 metų praleistų patruliuojant, kaunietis matė ne vieną šiurpią avariją. Matė ir ne vieną avariją, kurią sukėlė BMW vairuotojai. Kuo išskirtiniai BMW mėgėjai?
„Aišku, į tokį klausimą geriausiai atsakytų psichologai, tačiau yra tokia tendencija. Yra tam tikra kategorija. Yra žmonių, kurie perka didžiules mašinas, kad kompensuotų kažkokius trūkumus. Kiti tiesiog perka BMW.
Buvęs pareigūnas sako, kad didžiausia problema – ne automobiliai, o nepatyrę jų vairuotojai.
„Tam tikra kategorija žmonių renkasi tam tikras transporto priemones. Yra šiokia tokia bėda. Anksčiau būdavo bėda antros kartos „VW Golf“. Aišku, negalima visko nurašyti mašinai. Reikia pažiūrėti žmonių amžių, kurie vairuoja BMW – tai daugiausiai jaunimėlis. Jiems tai greita, smagi mašina“, – sako D. Mackela.
Kas vairuoja BMW?
Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis sako, kad BMW vairuotojus galima nesunkiai apibūdinti. Turgaus vadovas netgi išskiria BMW vairuotojus pagal automobilio klasę.
„Jei trečias BMW – tai tipiškas vairuotojas yra jaunuolis. Trečios klasės BMW labai jaunimui patinka. Daugiausiai tokias mašinas perka jaunimas nuo 20 iki 28 metų. Jeigu žmogus iš provincijos ir jaunystė užsitęsė, tai būna ir 30 metų.
Būna kartais tėvai atsiveda vaiką nupirkti automobilį ir tėvas pagal savo sampratą siūlo jam kokį „Volkswageną“, o tas vaikas net persisukęs žiūri į BMW. Penktos klasės BMW perka kiek vyresni, gal iš emigracijos sugrįžę į BMW nori įlipti. Septintos klasės BMW jau retesni“, – DELFI teigė V. Naujanis.
Didžiausio Europoje automobilių turgaus vadovas pastebi, kad BMW pirkėjai išsiskiria iš kitų.
„Trečios klasės BMW perka jauni. Kaip čia išsireiškus – šūstresni. Bachūriukai perka 5-os klasės BMW. Tai jaunatviška mašina, dizainas, formos žavi. Kiek metų dirbu, tai BMW pirkėjai tokie... gal pasireikšti nori? Gal dinamika automobilio, paspausti gali. Šiaip BMW gražūs modeliai“, – sako V. Naujanis.
Problema – smegenys
Buvęs garsus lenktyninkas Darius Jonušis šiuo klausimu turi kategorišką nuomonę.
BMW vairavimo akademijos įkūrėjas sako, kad nemažai daliai vairuotojų trūksta atsakingumo.
„Tikrai turime tą bėdą, kad daug metų Lietuvoje nieko nepadarome, kad vairuotojai išmoktų vairuoti, būti saugiais eismo dalyje. Pirmoje eilėje – sau. Visi mokymai nukreipti į tai, kad vairuotojas išlaikytų egzaminus.
Matyt, yra ir kita tema – per mažai suvokimo socialine prasme. Suvokimo, kad automobilis yra didelė bėda, jei tu netinkamai juo naudojiesi. Tai ne žaisliukas. Tai tikrai rimtas ginklas, su kuriuo reikia labai atsargiai elgtis“, – sako D. Jonušis.
Buvęs profesionalus lenktynininkas sako, kad šokiruojančios reklamos labai teigiamai paveikė vairuotojus, nesisegančius saugos diržų – dabar tokių yra mažuma. Be to, kur kas didesnį dėmesį reikia skirti būsimų vairuotojų rengimui ir instruktoriams.
„Didžiajai daugumai vairavimo mokyklų ir instruktorių trūksta kompetencijos. Kitose šalyse egzistuoja tvarka, kad yra instruktoriai, kurie moko ir atestuoja instruktorius. Šiai dienai pas mums instruktoriai turi tik formalius instruktorius“, – sako D. Jonušis.
Lietuvoje svarstoma galimybė drausti jauniems ar pradedantiems vairuotojams vairuoti galingus automobilius.
„Aš manau, kad tai visiška nesąmonė. Galingų automobilių ribojimas yra ištrauktas iš konteksto, kaip ir nemažai dalykų Lietuvoje. Ištraukiama iš konteksto ir mojuojama: o, taip yra kitose šalyse. Taip pat yra su galingais automobiliais. Su galingais automobiliais yra tam tikra specifika užsienyje. Tiesiog yra kiti mokesčiai ir jaunam žmogui, kuris neturi kapitalo, tai per brangu. Gal pirkime ne tokį galingą, nes bus pigiau“, – sako D. Jonušis.
Beje, ir pats D. Jonušis vairuoja BMW, tačiau teigia jokios neigiamos reakcijos iš kitų vairuotojų nesulaukiantis.
„Viskas priklauso, kaip tu elgiesi kelyje. Klausimas yra ne automobilyje, ne jo variklyje. Klausimas ir visos bėdos yra smegenyse. Tuose vingiuose, kurie reguliuoja tą koją ir tuose vingiuose, kurie tau pasako, kiek tu sau gali leisti, kai tiek žmonių aplink vaikšto ir važinėja. Nuvažiuok į kokią stepę, trasą ir mink su mašina kiek nori“, – sako D. Jonušis.
Atstovai: naujesnių BMW vairuotojai yra atsakingi
BMW atstovai Lietuvoje pastebėjo, kad į autoįvykius dažniausiai patenka senesni automobiliai.
„Mes visuomet pasisakėme už atsakingą ir saugų vairavimą ir raginame vairuotojus pasirinkti saugų greitį, įvertinti eismo sąlygas ir savo gebėjimus, nesvarbu, kokios markės automobilį bevairuotų. Galime patikinti, kad absoliuti dauguma naujų ir apynaujų BMW vairuotojų yra atsakingi.
Tokius automobilius renkasi sėkmingi verslininkai ir vadovai, pripažįstami savo srities specialistai. Tai žmonės, kurie jau yra nemažai pasiekę gyvenime ir kurie neturi poreikio ką nors įrodinėti kelyje.
Teigiama, kad nuolat žiniasklaidoje ne itin teigiamame kontekste minimas BMW vardas neturi įtakos pardavimams.
„Lietuvoje BMW yra naujų automobilių „premium“ segmento lyderis – pirkėjai vertina BMW dėl šiems vokiškiems automobiliams būdingų aplinkosauginių inovacijų, kokybės, dizaino, puikių valdymo savybių, įdiegtų saugumo technologijų ir kitų išskirtinių savybių.
Kaip įgaliotieji BMW atstovai Lietuvoje, prekiaujantys naujais ir apynaujais automobiliais, matome, kad mūsų klientai yra brandūs žmonės, suprantantys, kad saugumas visų pirma priklauso nuo vairuotojo sprendimų“, – sako A. Tamašauskas.
BMW atstovai nesutinka, kad šis automobilis dažniau nei kiti patenka į autoįvykius.
„Tai – stereotipas, kuris yra klaidingas, ypač jeigu kalbame apie naujus BMW modelius ir jų vairuotojus. Jau minėjome, kad tokių automobilių vairuotojai yra atsakingi ir brandūs, tą liudija ir draudimo bendrovių statistika.
Belieka apgailestauti, kad Lietuvos keliuose vis dar turime vairuotojų, kurie nesirūpina kitų eismo dalyvių saugumu ar neturi reikiamos kvalifikacijos saugiai valdyti automobilį, ir jų veiksmai turi įtakos visuomenės požiūriui į visą vairuotojų bendruomenę.
Eismo saugumui svarbiausia, kad kiekvienas vairuotojas, bet kurios markės automobilio, laikytųsi kelių eismo taisyklių reikalavimų ir važiuotų saugiai. Beje, draudimo kompanijos, vertindamos kliento rizikingumą, neatsižvelgia į automobilio markę, nes ji neturi įtakos kliento rizikingumui. Jos vertina kitus kriterijus – vairuotojo istoriją, patirtį ir pan. Įtakos gali turėti automobilio galia, tačiau jo markė nėra svarbi“, – teigė A. Tamašauskas.