Važiuojant Raudondvario plentu, ties Lampėdžių ežeru, galima jausti vibraciją, kurią sukelia nelygus asfaltas. Kelio dangos defektas susidarė ties stabdymo zonomis.
Nevadina broku
Kauno miesto savivaldybės samdomi techniniai prižiūrėtojai iš viso užfiksavo tris atkarpas, kuriose pastebėti defektai. Juos turės sutvarkyti darbus vykdę kelininkai, darbams suteikę 3 metų garantiją.
„Už nekokybiškai atliktus darbus mes tikrai nemokėsime“, - teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.
Defektai užfiksuoti pačioje Raudondvario plento pabaigoje, gatvės atkarpoje tarp „Regitros“ ir Kauno miesto ribos. Bendrovės „Kauno tiltai“ Techninio direktoriaus Vitalijaus Popovo teigimu, Raudondvario plente atsiradę kelio nelygumai kelininkų tarpe kitaip dar yra vadinami kelio pažaidomis.
„Tai nėra brokas. Tokio tipo kelio pažaidos atsirado organizuojant intensyvų eismą ir kartu vykdant kelio darbus Raudondvario plente. Rekonstruojant gatvę milžiniški transporto srautai šioje miesto arterijoje galėjo būti organizuojami tik viena kryptimi. Tam iš vienos pusės eismas buvo stabdomas ir leidžiamas iš kitos pusės, vėliau pakartojant procesą iš kitos pusės.
Per tokį vieną sustabdymo ciklą visos transporto priemonės stovėdavo apie 4 minutes, o dienos bėgyje ciklai vis kartojosi tose pačiose vietose. Todėl esant karštai temperatūrai ir esant didėlėms automobilių apkrovoms, kelio dangoje atsirado tokio tipo pažaidos“, - situaciją komentavo AB „Kauno tiltai“ atstovas.
Pasak kelininkų, tokios pažaidos atsiranda ne tik remontuojant gatves ar vietinės reikšmės kelius - jos gali atsirasti ir dirbant magistraliniuose keliuose, kuomet yra pilnai sustabdomas eismas, o danga nuo aukštos temperatūros ir tiesioginių saulės spindulių įkaista. Tačiau bėgant laikui ir esant šiltam orui bei saulėtoms dienoms jos mažėja – kol galų gale jos sulyginamos važiuojančio transporto.
AB „Kauno tiltai” prašė laiko, siekiant įrodyti atsiradimo priežastis ir tai, kad tas pats transportas, kuris iššaukė pažaidų atsiradimą, jas laikui bėgant ir panaikins. Kauno miesto savivaldybė su AB „Kauno tiltų“ specialistai atsiradusias kelio pažaidas įvertins spalio pabaigoje.
„Jos iki spalio mėnesio visiškai neišnyks, tačiau pažaidų turėtų sumažėti. Esame įsitikinę visu 100 procentu, kad jos pilnai pasišalins vėliausiai iki kitų metų liepos mėnesio, kai kelias gaus pakankamai šilumos ir saulės, ir juo judės nepertrūkstamas transporto eismas. Visgi jei mūsų teorija ir praktika nepasitvirtins iki kitų metų liepos mėnesio, mes kelią sutvarkysime kaip ir numatyta pasirašytoje sutartyje dėl garantinio laikotarpio“, - sakė AB „Kauno tiltai“ Techninis direktorius.
Nusiuntė „Remix“ mašiną
DELFI primena, kad buvusi Kauno valdžia planavo grandiozinę Raudondvario plento rekonstrukciją, kurios kaina būtų siekusi 30-35 mln. eurų.
Už šią sumą 7 km gatvė būtų sutvarkyta iš pagrindų. Tačiau naujoji Kauno valdžia pasirinko kitą kelią. „Remix Plus“ technologijos būdu buvo nutiesta nauja kelio danga, sutvarkyti šaligatviai. Šie darbai kainavo apie 1,5 mln. eurų.
Opozicijos atstovai atkreipė dėmesį į Raudondvario plento dangos pagrindą. Tačiau tuomet esą buvo rastas sprendimas – problematiškiausios vietos sutvarkytos, pagrindas sutvirtintas.