Laukiantys eilėje prie „Regitros“ teorijos ir praktikos egzaminų spėlioja: iš kelinto karto pavyks išlaikyti? Tačiau po egzaminų patirtys – įvairios. Vieniems išlaikyti praktiką pavyksta iškart, kitiems – ir 9 bandymų negana.

„Labai nervinausi ir gavau vieną kritinę. Bet antras kartas buvo sėkmingas. Jaudulys daug duoda, galima netgi viską pamiršti“, – kalbėjo mergina vairavimo egzaminą išlaikiusi iš antro karto.

„Atrodė, kad neišlaikysiu per pirmas 5 minutes, nors to dar nebuvau padaręs, ir neišlaikiau per pirmas 5 minutes“, – kalbėjo kitas jaunuolis.

Patys instruktoriai įsitikinę – ne dėl to, kad nemoka, o dėl to, kad jaudinasi, dažniausiai pradedantieji vairuotojai paslysta.

„Dažniausios ir pagrindinės priežastys yra jaudulys, stresas. Problema yra tokia, kad stresinėje situacijoje, kartais, atsijungia loginis mąstymas“, – teigė Kastytis Povilaitis, UAB „Autologija“ vadovas.

Tačiau „Regitros“ egzaminuotojai žada pokyčių, kurie būsimiems vairuotojams, esą, bus tik į naudą. Nuo kovo 1 dienos egzaminuotojai vairuotojus vertins vadovaudamiesi nauja tvarka. O kriterijų nemažai: būsimi vairuotojai privalės dviratininkus lenkti bent pusantro metro atstumu, visus kelyje kylančius pavojus ne tik tinkamai įvertinti, bet ir savo veiksmus pritaikyti, o greitį 10 km/val. viršyti ne ilgiau nei 3 sekundes. Instruktoriai įsitikinę – greičio pakeitimų išties reikėjo.

„Mes važiuojame ir aikštelėje, kur greitis – 20 km/val., arba yra ribojimas iki 30 km/val. Tai tuos 10 procentų labai lengva viršyti, o tie pora kilometrų saugumui įtakos nelabai turi. Būdavo, kad dėl to mokiniai neišlaiko egzamino, o dabar, kai padarė 10 km/val. ribą, jau yra konkretumas“, – aiškino Darius Zakarauskas, UAB „Rigveda“ instruktorius.

„Regitra“ aiškina, kad nauji pokyčiai taisyklių nepalengvins, tik klaidų interpretacijas sumažins.

„Ne paklaidoje esmė, o vertinimo kriterijuje. Pačiam įvertinti nedidelį skirtumą, tarkim, kai greitis ribotas iki 30 km/val. ir 10 proc. bus tik iki 3 km/val., nėra taip paprasta“, – sakė Algimantas Trabilda, „Regitros“ atstovas.

Tiesa, kai kurie instruktoriai įsitikinę, kad erdvės interpretacijoms atsiras visada.

„Čia subjektyvumo gali atsirasti. Optimalu būtų kiekvieną situaciją iki smulkmenų kableliais surašyti, bet, deja, gyvenimas yra toks, kad tos situacijos būna labai skirtingos“, – sakė K. Povilaitis.

Kitos vairavimo mokyklos prieštarauja ir tikina, kad „Regitros“ pakeitimai būsimiems vairuotojams egzaminą palengvins.

„Ir vairavimo instruktoriai, ir egzaminuotojai turėtume vienodai suprasti ir vertinti tuos kriterijus – vienodai mokyti ir vienodai egzaminuoti. Nes daugiausia problemų laikantiems egzaminus kyla kai tą pačią situaciją vienas instruktorius aiškina vienaip, o nuėjus pas kitą – kitaip“, – aiškino K. Povilaitis.

Vis dėlto vairavimo mokyklos mano, kad labiausiai pokyčių reikia ne egzamine, o pamokose. Mat 30 vairavimo pamokų, esą, nepakanka.

„Mokinys, kuris nė karto nėra bandęs važiuoti arba pradeda visiškai nuo nulio, tai faktas, kad jam (30 valandų – aut. past.) yra per mažai“, – akcentavo vairavimo instruktorius D. Zakarauskas.

„regitros“ duomenimis praėjusiais metais teorijos egzaminą būsimi vairuotojai laikė 123 tūkst. Kartų, o praktikos – daugiau nei 134 tūkst. kartų. Kai kovą įsigalios pokyčiai, „Regitra“ žada, kad paties egzamino eiliškumas ir trukmė nesikeis.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau: