Kitur magistraliniai šalies keliai šlapi, vietomis provėžoti. Krašto ir intensyvesni rajoniniai keliai taip pat su pažliugusio sniego provėžomis. Mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai keliai visoje šalyje išlieka provėžoti, slidūs, vietomis padengti prispausto, pažliugusio ar puraus sniego sluoksniu iki 10 cm.

Keliuose dirba kelių priežiūros mechanizmai, tačiau vairuotojų prašome rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį ir atkreipti dėmesį į pavojingus kelių ruožus ir sumažinti greitį prieš juos, t. y. sankryžas, miško proskynas, taip pat būti atidžius važiuojant per tiltus ir viadukus.

Klaipėdos, Tauragės, Šiaulių ir Panevėžio apskrityse eismo sąlygas sunkina rūkas, matomumas sumažėjęs ir vietomis siekia iki 250 metrų.

Vilniaus apskrityje šlapdriba, Alytaus – lietus. Kitur šiuo metu be žymesnių kritulių. Oro temperatūra nuo 4 iki 7 laipsnių šalčio.

Vairuotojai pasidalijo patirtimi, su kokiomis eismo sąlygomis jiems tenka susidurti keliaujant šalies keliais:

„Vidurio Lietuvoje – aplink Krekenavą - didelis rūkas, labai prastas matomumas, pagrindiniai keliai nuvalyti, bet visi rajoniniai padengti ledo sluoksniu ir slidu“.

Kauno rajone pagrindiniai keliai nuvalyti, kaimo vietose, kur nėra barstoma -- į ledą pavirtęs suspaustas sniegas, žmonės vairuoja atsargiai“.

Važiuojant iš Vilniaus į Klaipėdą eismo sąlygos iki Kryžkalnio – geros, tačiau kelyje Kryžkalnis – Klaipėda – plikas ledas“.

„Prie Tauragės pagrindiniai keliai geri, nesninga, bet vietomis yra prasčiau nuvalytų ruožų, kur kelias visiškai baltas. Eismą sunkina labai didelis rūkas“.

„Pačiame Kauno mieste anksti rytą eismo sąlygos buvo labai geros. Keliai nuvalyti, pabarstyti, net žiemai būdingų eismo grūsčių nebuvo. Gal dėl to, kad penktadienis“.

Sinoptikai informavo kad daugiausia sniego iškrito vakarinėje šalies dalyje.

„Per praėjusias 24 valandas daugiausia pasnigo Vėžaičių (Klaipėdos r.), Klaipėdos miesto, Kretingos, Plungės ir Laukuvos (Šilalės r.) apylinkėse. Mažiausiai kritulių iškrito Pietų Lietuvoje“, – pažymėjo sinoptikai.

Kelininkams – darbymetis

Kelininkai ir kelius prižiūrinčios įmonės pluša be paliavos. „Kelių priežiūros“ atstovai teigė, kad kelininkai tiek naktį, tiek dienos metu dirba nesustodami, tačiau eismo dalyviai turėtų patys imtis saugumo priemonių, važiuoti atsargiau ir įvertini eismo sąlygas atsižvelgiant į oro sąlygas.

„Ecoservice“ atstovai teigia, akd oro sąlygas turėtų įvertinti ir apie savo saugumą pagalvoti ir patys gyventojai. Šiuo metu geriau atidėti nebūtinas keliones, o išeinant ar išvažiuojant iš namų – būti atsargiems.

„Prasidėjus intensyviam snygiui ar esant kitoms sudėtingoms oro sąlygoms, gyventojai turėtų ir patys pasirūpinti savo saugumu. Svarbu, kad pėstieji dėvėtų avalynę neslystančiu padu, atidžiai įvertintų, ar nėra plikledžio. Vairuotojai turėtų pasirūpinti kokybiškomis ir nenudėvėtomis žieminėmis padangomis, atsargiai manevruoti slidžiuose ir apsnigtuose kiemuose, laikytis saugaus greičio ir atstumo“, – pataria D. Lubė, „Ecoservice“ teritorijų priežiūros verslo direktorė.

Kelius valantiems darbuotojams būtų lengviau užtikrinti darbą, jei gyventojai, pamatę kelių priežiūros transportą, jį praleistų, patrauktų automobilius, kai valomos šalikelės ir kiemai. Pėstieji taip pat turėtų pasitraukti į šalį ir leisti specialiam transportui nuvalyti šaligatvius, kad darbas vyktų sparčiau.

AB „Kelių priežiūra“ informuoja, kad bendrovės ekipažai darbus pagal nustatytus grafikus atitinkamuose ruožuose vykdė nuolat, tas bus daroma ir ateinantį savaitgalį.

Nežiūrint į dideles kelininkų pastangas ir operatyvumą, vairuotojų vis vien prašoma įvertinti žiemos sąlygas keliuose. Privalu paisyti kelio eismo taisyklių: laikytis atstumų, greičio režimo, stebėti dangos ir oro sąlygas. Atkreiptinas dėmesys, kad oro sąlygos yra dinamiškos, todėl vairuotojai keliuose nuolat turi būti budrūs pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu, esant minusinei oro temperatūrai, sningant, lyjant lietui ar vyraujant rūkui.

Praktika rodo, kad bene pavojingiausia situacija kelyje labiausiai tikėtina nuo 04 val. iki 08 val. Ypač atidiems reikėtų būti ties tiltais ir viadukais.

Valstybinės reikšmės keliai yra prižiūrimi pagal skirtingus priežiūros lygius: pavyzdžiui, pirmo priežiūros lygio kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda dirbama 24 val. per parą, priežiūra čia vyksta nenutrūkstamai. Tuomet penkto priežiūros lygio kelias, pavyzdžiui, Kietaviškės-Elektrėnai prižiūrimas nuo 9 val. iki 18 val.

„Kelių priežiūra“ primena, kad bendrovė atsako tik už valstybinės reikšmės kelių būklę užmiesčiuose, rajonų centruose bei mažesniuose miestuose bei miesteliuose. Už kitų gatvių priežiūrą minėtose gyvenamosiose vietovėse atsakingos savivaldybės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)