Broliai ne kartą yra laimėję Palangoje vykstančias 1006km lenktynes. Ignas gali didžiuotis keturiais čempiono titulais, o vyresnysis brolis Jonas praeitais metais iškovojo jau devintąjį titulą šiose bene garsiausiose Baltijos šalių žiedinėse lenktynėse. Tačiau broliai yra ne tik talentingi lenktynininkai, bet ir kasdien važinėjantys vairuotojai, savo automobilius prižiūrintys itin stropiai.

Paviršutiniško plovimo nepakaks

„Ši žiema gausiai apdovanojo mus sniegu ir žema oro temperatūra. Kelininkai taip pat šįmet buvo itin pasiruošę žiemai ir gausiai barstė kelius druska. O tai yra didelis peilis automobilio kėbului“, – šypsosi Ignas.

„Žiemą automobilis aplimpa druskomis, purvais, ir jie patenka į tokias vietas, kurias toli gražu nėra taip paprasta išplauti. Todėl nereikėtų apsiriboti tik estetiniu kėbulo plovimu. Derėtų nepamiršti, kad priežiūros reikalauja ir važiuoklė, ir to paties kėbulo ertmės. Daug druskų susikaupia ant dugno, tačiau ne mažesnė korozijos tikimybė gresia ir zonoms apie kėbulo ertmes ir plyšius, taip pat dalims, kur pažeistas dažų sluoksnis. Šias dalis būtina nuplauti labai kruopščiai“, – pataria patyręs lenktynininkas Jonas.

Nuo korozijos nėra vaistų, tačiau sureagavus laiku ją galima sustabdyti. Pavasarį reikėtų nuodugniai apžiūrėti automobilio kėbulą ir atkreipti dėmesį į bet kokius dažų įtrūkimus, įskilimus ir spalvos pasikeitimus.

Pasikeiskite valytuvus ir langų apiplovimo skystį

Valytuvai nėra sukurti valyti sniegą ar gremžti ledą nuo stiklų. Ignas taip pat pripažįsta, jog tikrai ne kiekvieną rytą itin kruopščiai nugremždavo langą ar kantriai laukė, kol priekinis stiklas visiškai sušils. Daug paprasčiau, aptirpusį ledą tiesiog nubraukti valytuvais. Tad po žiemos valytuvai greičiausia bus sukietėję, suskilinėję ir neužtikrins gero matomumo. Verta juos pasikeisti.

Nereta vairuotojų klaida, kad jie nekeičia langų apiplovimo skysčio.

„Jeigu dar yra žieminio, tai kam pilti vasarinį, ar ne?“ – dažnai girdi lenktynininkai.

Langų skystis, kaip ir padangos, kuriamas skirtingiems sezonams, su skirtingomis savybėmis, ir skirtumai tik atsparumui žemai oro temperatūrai neapsiriboja.

„Žieminio ir vasarinio langų ploviklių sudėtis skiriasi ženkliai. Žieminis ploviklis turi gerai valyti kelio druskas, tepalus. Kai tuo tarpu vasariniams langų plovikliams vienu didžiausių iššūkių tampa vabzdžių liekanų pašalinimas. Taip pat labai svarbu, jog ploviklis nekenktų metalinėms, guminėms ar plastikinėms detalėms. Pastarosios ypač svarbu, kadangi dažnai naujuose automobiliuose yra apiplaunami ir priekiniai žibintai. Važiuodami pažeistais žibintai galite akinti priešais atvažiuojančius vairuotojus“, – įspėja Jonas.

Ką verta žinoti tvarkant vidų?

Nuvalyti susikaupusias per žiemą dulkes nuo visų paviršių – turbūt to nė minėti nereikia. Tačiau taip pat reikėtų nepamiršti ir kruopščiai išsivalyti stiklus iš vidaus.

„Per žiemą prinešame į vidų sniego, salone dažnai keičiasi temperatūra, langai rasoja, galiausiai juos aptraukia riebalų plėvelė, kuri toli gražu nepadeda matomumui. Jiems nuvalyti yra galybė specialių priemonių. Svarbu tai daryti kruopščiai, kad neliktų dryžių, kurie gali blaškyti vairuojant“, – pataria Jonas.

Tuo tarpu Ingas priduria: „Po šaltojo sezono pasitikrinkite kondicionavimo sistemą. Žiemą ji būna nenaudojama ar naudojama retai, todėl sistemoje prisikaupia mikrobų. Kuriuos reikėtų dezinfekuoti. Tai ypač aktualu artėjant šiltajam sezonui, kai kondicionieriai naudojami itin aktyviai. Taip pat, itin nebrangi, bet tausojanti jūsų sveikatą priemonė – pasikeisti visus oro filtrus. Taip užtikrinsite gaivų ir švarų orą automobilio salone.“

Ką sako ekspertai?

Automobilinių skysčių gamintojos „Lesta“ atstovė E. Piečiukaitienė sutinka su patarimais. Tikrai nepakanka vien tik pasikeisti padangas ir nusiplauti automobilį. Nuo savęs priduria, jog laikantis vienos taisyklės niekada nesuklysite. Būtina prieš naudojant bet kokią cheminę priemonę perskaityti gaminio etiketę. Ir priemones naudoti tik pagal jų paskirtį.

Netaisyklingas šių produktų naudojimas sukelia tiek smulkius, tiek ir stambius automobilio paviršių pažeidimus, gali net pažeisti dažų sluoksnį. Reikėtų išvengti ir dar vienos didelės klaidos: niekada nemaišykite cheminių priemonių, nes jos gali sureaguoti netinkamai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)