Vienas daugiausia diskusijų sulaukęs pakeitimas – Juliaus Sabatausko siūlymas drausti mikromobilumo priemonių, o kartu ir elektrinių paspirtukų, eismą šaligatviais. Nors tam buvo nepritariančių, o „Bolt“ įmonės atstovai prakalbo netgi apie galimas tragiškas pasekmes, komiteto narių dauguma sutiko, kad įstatymo pakeitime būtų numatytas būtent toks pakeitimas. Tiesa, numatytas ir kompromisas, kuriame nurodoma, kad šaligatviais būtų galima važiuoti tik tais atvejais, jei jie būtų pažymėti dviračių tako ženklu.
Andrius Bagdonas teigė, kad siūlymas drausti mikromobilumo priemonėmis judėti šaligatviais ir numatyti galimybę jomis judėti tik dviračių takais arba važiuojamąja dalimi – prasta.
„Saugiausia mikromobilumo priemone važiuoti dviračių taku ir visi tai suprantame. Juliaus Sabatausko siūlymas buvo uždrausti visoms mikromobilumo priemonėms važiuoti šaligatviais ir paleisti jas su automobiliais kartu važiuoti. Tai man atrodo, kad toks sprendimas būtų tikrai prastas ir rastas kompromisas neatitinka nei lūkesčių, nei sveiko proto. Supraskime, kad ir Vyriausybės išvadoje yra aiškiai parašyta, kad jei važiuojama mikromobilumo priemone ir pamatomas priekyje pėsčiasis, jei nėra dviračių tako, tai prievolė būtų sumažinti greitį iki 7 km/val. Tuo vadovaujantis, Vyriausybės išvadoje aš pritarčiau abiem rankom ir kol nėra normalios dviračių infrastruktūros visuose Lietuvos miestuose ir kaimeliuose, leisti laikinai naudotis ir šaligatviuose mikromobilumo priemonėmis, juolab, kad mes sumažinome priemonių galingumą, kurios galėtų važiuoti šaligatviais.
J. Sabatauskas nurodė, kad šiuo metu kai kurios šalys apskritai draudžia elektrinių paspirtukų eismą, o sąraše – ne viena Europos Sąjungos šalis. Jis norodė, kad absoliutus draudimas galioja Airijoje, Austrijoje, Belgijoje, Danijoje, Ispanijoje, Jungtinėje Karalystėje, Nyderlanduose, Prancūzijoje, Vokietijoje
Svarstant tokį pakeitimą siūloma pakeisti šaligatvio sąvoką ją apibrėžiant taip: „Šaligatvis – kelio dalis pėstiesiems prie važiuojamosios kelio dalies, atskirta arba neatskirta nuo jos. Šaligatvis gali būti naudojamas dviračių, motorinių dviračių ir elektrinių mikrojudumo priemonių eismui, kai šaligatvis ar jo dalis pažymėta dviračių tako kelio ženklais“.
Privalomi šalmai ne tik nepilnamečiams
Važiuoti važiuojamąja dalimi, kelkraščiais, dviračių takais ir dviračių juostomis, būtų leidžiama ne jaunesniems nei 16 metų amžiaus, išklausiusiems privalomą mokymo kursą – ne jaunesniems kaip 14 metų amžiaus, gyvenamojo namo kieme amžius būtų neribojamas, tačiau jaunesnius kaip 10 metų amžiaus vaikus turėtų prižiūrėti suaugęs asmuo.
Mikromobilumo priemonės turės būti techniškai tvarkingos – su veikiančiais stabdžiais, baltos šviesos žibintu priekyje ir raudonos spalvos žibintu gale. Dieną vairuotojai galės važiuoti arba su įjungtais minėtais žibintais, arba su ryškiaspalve šviesą atspindinčia liemene, o naktį ir apniukusiomis dienomis bus privalomos abi priemonės.
Kaip ir iki šiol, būtų numatyta, kad šių transporto priemonių naudotojai iki 18 metų turėtų dėvėti apsauginį šalmą, tačiau kartu būtų patikslinta, kad tai turėtų būti dviratininko, riedlentininko arba motociklininko šalmas.
Tiesa, siūloma, kad šalmą privalėtų dėvėti ir suaugusieji, kai yra važiuojama važiuojamąja kelio dalimi.
„Vyriausybė siūlė nenumatyti privalomo šalmo dėvėjimo, tik rekomenduoti tai daryti, tačiau po Andriaus Kupčinsko siūlymo atsiranda kompromisinis variantas, įvertinus, kad sunkesni nelaimingi atsitikimai, pusė jų, įvyksta patiriant galvos traumas ir būtent susidūrus su sunkesnėmis transporto priemonėmis, t. y. važiuojamoje kelio dalyje, tai kompromisas būtų toks, kad vyresni kaip 18 metų vairuotojai, važiuodami važiuojamąja kelio dalimi, privalo būti užsidėję ir užsisegę šalmą“, – apie vieną iš siūlymų pristatė J. Sabatauskas.
Numatyta, kad važiavimo greitis turėtų būti ne didesnis, kaip 20 km/val., nors gamintojo numatomas maksimalus greitis būtų iki 25 km/val. Maksimali tokių elektrinių paspirtukų galia turėtų neviršyti 1 kW.
Jei tokiems pakeitimams būtų pritarta, jie įsigaliotų rugsėjo 1 dieną.