Važiuoti tampa pavojinga

Su „Delfi“ redakcija susisiekęs vairuotojas pasakoja, kad jau nuo rudens palikti kelio darbai nusibodo, tačiau anksčiau net ir susiaurintoje vietoje du automobiliai šiaip ne taip išsitekdavo, bet dabar minimoje vietoje, prieš pat šviesoforu reguliuojamą pėsčiųjų perėją, kaskart įvyksta kone avarinės situacijos.

„Nebegaliu suprasti, ar ponai iš savivaldybės sraigtasparniu skraido, kad nemato, kokius absurdiškus sprendimus priima. Kiekvieną dieną važinėju T. Narbuto gatve, ir kiekvieną dieną prie „Vyno klubo“ vyksta kažkokie nesusipratimai. Gatvė susiaurinta tiek, kad ramiai pravažiuoti nebeįmanoma, du automobiliai nebetelpa, vos ne veidrodėliais trankytis reikia. Kitas momentas, kai šalia važiuoja viešasis transportas. Tai arba autobuso vairuotojui reikia stabdyti, arba automobilio vairuotojui, nes kitaip autobusas mašiną tiesiog užspaudžia. Kas važiuoja pirma juosta, žiūrėdami, kad neužkliudytų dešinėj sustatytų kelio ženklų, net nepastebi, kad jau antra juosta važiuojančiam nebėra kur dėtis. Ar jums atrodo normalu, kad mašinos tik kaip šachmatai išsirikiavusios gali važiuoti“, – pasipiktinimo neslėpdamas klausė skaitytojas Nerijus.

Vyras taip pat teigė, kad priimti sprendimai kelia abejonių ar apskritai eismo tvarka keičiama siekiant patogumo, ar kaip tik – vairuotojų darbo apsunkinimo.

„Atkreipkite dėmesį, kaip ten viskas pertvarkoma. Neva tai platinamas šaligatvis, bet jis veda į niekur. Kelio bortai įrengti platų plotą paliekant šaligatviui, tik bėda, kad pėsčiųjų takas tęsiasi ne palei gatvę, o šlaito viršuje, šalia gyvenamųjų namų. Padaryta visiška nesąmonė, bet žinoma, jūs paklauskit jų kodėl jie taip padarė, sakys, kad būtų geriau, nesvarbu, kad vien dėl šios vietos ima formuotis papildomos spūstys, ko gyvenime nebuvo“, – aiškino skaitytojas.

Vietos eismo pralaidumui – pakanka

Vilniaus miesto savivaldybės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus ryšių su žiniasklaida specialistas Gabrielius Grubinskas teigė, kad apie numatomus pokyčius T. Narbuto gatvėje, gyventojai jau buvo informuoti. Vis dėlto, jis pabrėžė, kad numatyti pokyčiai atitinka Statybos techninio reglamento keliamus reikalavimus tokios kategorijos gatvei.

„Vietoje 4 eismo juostų ties pasukimu į Stirnų gatvę paliekamos 3, vieną iš jų skiriant posūkiui į dešinę – specialistų vertinimu, to visiškai pakanka tinkamam eismo pralaidumui užtikrinti. Išvažiuojant iš Stirnų gatvės suformuojama saugumo salele atskirta greitėjimo juosta, kuri padės transporto priemonėms saugiau įsilieti į T. Narbuto gatvės eismą.

T. Narbuto gatvėje įrengiant naują dviračių ir pėsčiųjų taką, pasirūpinama ir jų saugumu, todėl ties T. Narbuto gatvės susikirtimu su Stumbrų gatve pertvarkoma šviesoforu reguliuojama pėsčiųjų perėja. Visos eismo juostos įrengiamos taip, kad atitiktų Statybos techninio reglamento keliamus reikalavimus tokios kategorijos gatvei. Kelio darbų metu, vairuotojai turi būti dėmesingesni ir atsargesni. Tai laikini nepatogumai, kurių baigus remonto darbus neliks“, – teigė G. Brubinskas.

Pokyčių bus ir daugiau

„Delfi“ primena, kad apie tai, jog sostinės vairuotojų, besinaudojančių T. Narbuto gatve, laukia nemažai pokyčių, savivaldybė pranešė balandžio viduryje.

Tuomet buvo pranešama, kad nuo Laisvės prospekto iki T. Narbuto gatvės pėsčiųjų viaduko abiem kryptimis bus įrengta viešajam transportui skirta A juosta, kuri leis autobusais ir troleibusais važiuoti patogiau, aplenkiant dalį spūsčių. Įtakos kitų transporto priemonių judėjimui ar eismo juostų pločiui tai neturės, nes A juostos įrengiamos mažinant skiriamosios juostos plotį. A juostų įrengimo ir ženklinimo darbai turėtų būti baigti per maždaug mėnesį.

Ateityje A juosta bus prailginta iki T. Narbuto ir Sėlių gatvių sankryžos. Tam šiuo metu jau rengiamas techninis projektas, po kurio bus skelbiamas rangos darbų viešasis pirkimas.

Nors dėl dviračių ir pėsčiųjų takų įrengimo bus pokyčių ir automobilių eismui skirtoje T. Narbuto gatvės dalyje, eismo juostos ir toliau bus ne siauresnės nei 3,25 metro, t. y. atitiks nacionalinių teisės aktų reikalavimus tokio tipo gatvei. Važiuojant centro kryptimi, T. Narbuto gatvėje bus pailginta posūkiui į Sėlių gatvę skirta juosta, kuri ne tik sumažins spūstis piko metu, bet ir leis saugiau pasukti į dešinę.

Korekcijos atliekamos ir T. Narbuto gatvės susikirtime su Stirnų gatve. Nors vietoje 4 eismo juostų ties pasukimu į Stirnų gatvę įrengiamos 3, viena iš jų bus skirta posūkiui į dešinę, todėl įtakos eismo pralaidumui tai neturės. Išvažiuojant iš Stirnų gatvės suformuojama saugumo salele atskirta greitėjimo juosta, kuri padės transporto priemonėms saugiau įsilieti į T. Narbuto gatvės eismą.

Kitąmet – Saltoniškių gatvės rekonstrukcija iki Upės gatvės

Kitąmet planuojama pradėti ir Saltoniškių gatvės rekonstrukciją – bus įrengiama magistralinio dviračių tako atšaka iki Upės gatvės. Gatvė, kuria ir šiuo metu daugiausia naudojasi aplinkiniai gyventojai, bus sutvarkyta taip, kad žmonėms būtų maloniau gyventi jos aplinkoje: bus įrengti patogesni takai, pasodinta daugiau želdinių, įrengta daugiau automobilių stovėjimo vietų, o dėl saugumo bus įvestas 30 km/val. greičio ribojimas.

Bus mažinamas sunkiasvorio transporto judėjimas, sklandesniam eismo dalyvių judėjimui vietoj dabartinės šviesoforinės įrengiama žiedinė Sėlių ir Saltoniškių gatvių sankryža. Be to, atlikus numatytus pertvarkymus, gatvėje sumažės triukšmo ir oro tarša.

Anot savivaldybės, visų šių vykdomų ir suplanuotų darbų esmė – darnus ir visiems eismo dalyviams saugus judėjimas mieste. Užbaigus juos, atnaujinta ir modernizuota infrastruktūra sujungs vakarinius Vilniaus rajonus su miesto centru ir Antakalniu bei Žirmūnais, todėl judėti aplinkai netaršiais būdais taps dar patogiau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)