Be to, kartais ta pačia transporto priemone tenka vežti darbuotojus, įrankius bei dar galybę daiktų. Plačią poreikių amplitudę dažniausiai tenkina furgonai su papildomomis pravažumo galimybėmis.
Didesnio pravažumo komerciniai automobiliai nėra naujiena. Dažniausiai šias specialias versijas ruošia mažesnės kompanijos, kurios didžiųjų gamintojų modelius naudoja kaip platformas savo projektams. Tačiau yra modelių, kurie sudėtingesnėms sąlygoms pritaikomi iškart gamyklose, skelbiama pranešime.
Paruošti išbandymams
Vienas iš naujausių pavyzdžių yra populiariųjų „Ford Transit Custom“ ir „Ford Tourneo Custom“ versijos „Active“ ir „Trail“. Šie modeliai ne tik atrodo tvirtesni, bet ir iš tiesų paruošti patiems sunkiausiems darbams. Į visas „Trail“ versijas standartiškai montuojamas naujas ribotos trinties reduktorius, o didysis krovininis „Transit“ netgi gavo ir keturių varančiųjų ratų sistemą.
„Ford“ ribotos trinties diferencialą neatsitiktinai pavadino „mLSD“. Kitaip nei daugelis panašių šiuolaikinių sistemų, tai – solidus mechaninis mazgas su sraigtiniais krumpliaračiais. Savo funkcijas jis atlieka itin efektyviai: neleidžia ratams prasisukti ir perduoda sukimo momentą geresnį sukibimą turinčiam ratui. Perprogramuota ir elektroninė stabilumo sistema, kad įranga veiktų sklandžiai.
Gamintojo inžinierių tikslas buvo didinti priekine ašimi varomų komercinių automobilių pravažumą nedidinant eksploatacijos išlaidų. „Transit“ modeliams su keturių varančiųjų ratų sistemomis ši įranga taip pat suteikė pranašumo prieš panašius rinkoje siūlomus automobilius.
Išmanioji keturių varančiųjų ratų sistema turi slidaus paviršiaus ir dumblo režimus, o pačiose kebliausiose situacijose sukimo momentą galima užfiksuoti paskirstymui lygiu santykiu tarp ašių.
Nenori problemų darbe
„Lietuvos komercinio automobilio“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „AD Rem transport“ direktorius Antanas Šimelis pastebėjo, kad šiais laikais komercinio transporto vairuotojai nenori darbe susidurti su papildomais rūpesčiais, o negalėdami pasiekti kelionės tikslo ar pakeliui įklimpę jų neišvengia.
„Ne kiekvienas užklimpęs vairuotojas dabar sugebėtų pats išvažiuoti, kartais nė nežino, kur montuojama tempimo kilpa. Norint išvengti tokių situacijų, labai padeda patobulinimai ir sistemos, kurios galbūt neatrodo sudėtingos, bet puikiai veikia“, – dėstė pašnekovas.
Verslininkas pastebėjo, kad didesnio pravažumo furgonai rinkoje natūraliai atsirado kilus tokio transporto paklausai. Anot jo, dalis verslininkų užsiima veikla ne tik asfaltuotus kelius turinčiose teritorijose. Lietuvoje tokių prastesnėms sąlygoms pritaikytų automobilių populiarumą lemia ir sezoniškumas.
„Šiais metais gausiai iškritus sniegui norėdamas pasiekti kai kurias vietas ne vienas susidūrė su rimtais iššūkiais. Ypač sudėtinga buvo transportuoti lengvesnius krovinius su galine ašimi varomais automobiliais Su tokiu deriniu ne į kiekvieną kalniuką užvažiuosi ir ne kiekvienos įmonės teritoriją pasieksi“, – komentavo A. Šimelis.
Sprendžia pagal aplinkybes
Būtent tokiose situacijose, pastebėjo A. Šimelis, labiausiai ir išryškėja keturių varančiųjų ratų sistemos privalumai. Dar geriau, jei yra galimybė blokuoti reduktorių. Visgi galutinis sprendimas, ar įsigyti didesnio pravažumo komercinį automobilį, anot pašnekovo, priklauso nuo to, kaip dažnai jis naudojamas.
„Dėl atsitiktinių, pavienių atvejų automobilis nebus keičiamas, tačiau su sudėtingesnėmis situacijomis dažnai susiduriančiam verslininkui ar atokiau gyvenančiam ūkininkui papildomas pravažumas gali labai praversti“, – kalbėjo ekspertas.
Prastais keliais ar netgi bekele galintis pravažiuoti transportas elektros tinklus prižiūrinčioms įmonėms, specialiosioms tarnyboms ir netgi greitosios pagalbos medikams yra būtinybė. Taip pat papildomas funkcionalumas naudingas amatininkams, ūkininkams ir kariuomenei.
Pastebimi ir išorės skirtumai
„Ford“ siūlomos komercinių modelių „Trail“ versijos nuo kitų modelių išoriškai skiriasi matinės juodos spalvos buferių ir kėbulo apačios apdaila. Automobiliai taip pat gavo unikalaus dizaino, tačiau mažesnio (16 colių) skersmens lengvojo lydinio ratlankius, kad ant jų būtų galima montuoti bekelei tinkančias aukštesnio profilio padangas.
„Active“ versijos skirtos ne tik verslo poreikiams, bet ir privatiems klientams. Specialus modelis „Tourneo Custom“ su ne tokio griežto stiliaus papildomomis kėbulo apsaugomis, daline salono odos apdaila ir pasirenkamu įvairiu sėdynių išdėstymu konfigūruojamas pagal krovinių erdvės bei sėdimų vietų poreikį.
Pasirinkus hibridinį automobilį važinėti prastais keliais ar bekele galima ir ganėtinai ekonomiškai. „Ford“ siūlo naujas elektrifikuotas pavaras su 2 litrų „EcoBlue“ dyzeliniais varikliais ir 48 voltų švelniojo hibrido technologija. Vidutinės „Transit Custom“ degalų sąnaudos su 130 AG galios jėgaine siekia 7 l/100 km, o CO2 emisijos – 183 g/km.