Viena svarbiausių taisyklių, kurios būtina laikytis, nesvarbu, ar rūkas labai tirštas, ar skystesnis – sumažinti važiavimo greitį. Nors, atrodytų, matosi, kas vyksta priekyje, tačiau iš rūke paskendusių šalikelių į kelią gali išbėgti gyvūnai, išnirti pėsčiomis einantis žmogus, galite nepastebėti ir ant kelio esančios kliūties.

Sumažinti greitį patariama ir todėl, kad nuo rūko kelias pasidengia drėgme ir gali tapti slidesnis nei įprastai. Prireikus ekstremalaus stabdymo, automobilio stabdymo kelias bus kur kas ilgesnis.

Taisyklės, nurodančios, kad kažkuris greitis saugus – nėra. Tačiau vairavimo profesionalai pataria greitį mažinti tol, kol vairuotojas pajus, jog esant reikalui galės reaguoti į situaciją greitai ir transporto priemonę suvaldys.

Jeigu rūkas toks tirštas, kad nebeaišku, kokiu greičiu važiuoti, patariama nerizikuoti – geriau atrasti saugią vietą šalikelėje ir sustoti. Taip elgtis reikėtų ir todėl, kad pernelyg lėtai rūke judančios transporto priemonės taip pat gali tapti kliūtimi tiems, kurie važiuos greičiau. Nusprendus sustoti ir palaukti, kol rūkas prasisklaidys, svarbu tą daryti pasitraukus nuo važiuojamosios kelio dalies, įsijungus avarinius žibintus.

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: nematyti net šviesoforų

Kada įjungti rūko žibintus

Dažna klaida, kurios griebiasi į rūką įvažiavę vairuotojai – įsijungti tolimąsias šviesas. Šios ne tik nepadeda, bet ir trukdo, mat apšviečia rūką taip, jog vairuotojui vaizdas prieš akis primena „baltą sieną“.

Įvažiavus į rūką, ypač tirštesnį, vairuotojams rekomenduojama įsijungti rūko žibintus gale, ir, jeigu yra, priekyje. Gale degantys rūko žibintai ryškesni nei įprasti, todėl atvažiuojantį iš paskos perspės, kad priešais – kliūtis. Priekiniai žibintai šviežia žemiau, todėl padeda matyti gerokai aiškiau nei tolimosios šviesos.

Visgi svarbu prisiminti ne tik tai, kad tokiais žibintais verta pasinaudoti įvažiavus į rūką, bet ir tai, kad juos privaloma išjungti išvažiavus iš ūkanoto ruožo, mat kitaip bus akinami kiti eismo dalyviai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (43)