Šaltas oras yra vienas didžiausių automobilio priešų. Nors šiemet žiema šalčiu ir nebaugino, iš tiesų pakanka vos kelių minusinės temperatūros laipsnių, kad galvos skausmu taptų ryte neužsivedantis automobilis. Ypač dažnai taip nutinka dyzelinių automobilių savininkams.
Sakoma, kad roges geriausia ruošti vasarą, tad ir dyzeliniu automobiliu reikėtų pasirūpinti, kol šalčiai nespėjo užklupti. Daugiausia problemų kelia ilgiau naudoti senesnių modelių automobiliai.
Specialistai sako, kad jei automobilis sunkiai užsikuria, pirmiausia reikėtų pasirūpinti pakaitinimo žvakėmis, ir patikrinti, ar jos neperdegusios. Kita didelė dyzelinių automobilių problema – per silpnas arba išsikrovęs akumuliatorius.
Automobiliuose su dyzeliniais varikliais sujungus pagrindinius elektros prietaisus, mažiausias krovimas turi būti 14 voltų, o viršyti negali 14,5 voltų. Labai svarbi yra ir mažiausia sukuriama starterinė srovė.
Didelė akumuliatoriaus talpa garantuoja, kad jis ilgai suks starterį, tačiau jei starterinė srovė bus per maža, jis bus sukamas lėtai. Dyzeliniams varikliams labai svarbu, kad starteris būtų sukamas greitai, tad reikalinga ir didelė srovė.
Dar viena sunkiai užvedamo dyzelinio variklio priežastis gali būti ir starterio bėdos. Specialistai perspėja, kad reikėtų atkreipti dėmesį į starterio įvorių būklę.
Dyzelinių automobilių savininkai turėtų nepamiršti prieš šalčius pasikeisti degalų filtrą. Žiemą tirštėjantis dyzelinas gali jį užkimšti. Specialistai pataria reguliariai peržiūrėti ir pasikeisti visas problemiškas dyzelinių automobilių detales, nes jei jomis nesirūpinsime, gali tekti keisti visą degalų sistemą.
Kad netektų ašaroti, žinovai automobilių savininkams duoda kelis patarimus, šaltuoju metų laiku padėti savo automobiliui.
Plačiau žiūrėkite LRT televizijos laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.