„Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo vadovas Tomas Žilionis pastebi, kad net ir elektromobilius jau kurį laiką vairuojantys ne visuomet užtikrintai jaučiasi planuodami jais vykti į tolimesnes keliones. Visgi ekspertas siūlo iš pradžių pabandyti pakeliauti bent po Baltijos šalis ar Lenkiją ir įsitikinti, kad išvyką suplanavus ir atlikus kai kuriuos pasiruošimo darbus, kelionė elektromobiliu gali būti net paprastesnė ir patogesnė nei tradiciniu automobiliu su vidaus degimo varikliu.
Be to, šiandien didžioji dalis elektromobilių be jokių rūpesčių viena įkrova nuvažiuoja 250-350 km, o kai kuriems ir 600 km nebėra riba, tad ir sustojimų prie įkroviklių išsiruošus į atostogų kelionę nebereikia tiek daug. Augant ir įkrovimo infrastruktūrai, keliauti elektromobiliu tampa žymiai paprasčiau nei prieš keletą metų.
Trys svarbiausi akcentai
„Daugelyje miestų elektromobiliams netaikomi stovėjimo mokesčiai, jais galima važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis, nereikia mokėti kelių mokesčio, o tai tikrai palengvina keliones. O visus rūpesčius dėl įkrovimo panaikina tinkamas planavimas“, – sako T. Žilionis.
Jis pataria dar prieš išvykstant išsiaiškinti, kuriose numatomo maršruto vietose yra įkrovimo stotelės. Patogiausia tai padaryti naudojantis tokiomis programėlėmis kaip „PlugShare“ ar „Plugsurfing“. Jose ne tik žemėlapyje matysite stoteles, bet ir jų statusą, t. y. ar nesugedusi, kokios galios įkroviklis joje įrengtas ir t.t. Tuomet pagal pasirinktas stoteles galėsite planuoti ir savo maršrutą, pavyzdžiui, vietą pietums pasirinkti taip, kad automobilio bateriją papildytumėte, kol valgysite, ar tam išnaudotumėte laiką, kurį skirsite pažintims su lankytinais objektais.
Be to, nakvynėms galėsite rinktis tas vietas, kurios turi įrengusios įkroviklius svečių elektromobiliams, kad savo transporto priemonę pakrautumėte per naktį. Populiariausios nakvynės vietų rezervavimo platformos, pavyzdžiui, „Booking“ leidžia nusistatyti filtrus, kurie pasiūlys tik tas įstaigas, prie kurių rasite įkrovimo stotelę.
Galiausiai, reikėtų nepamiršti į bagažinę įsimesti įkrovimo laidų, tai leis išvengti nenumatytų aplinkybių ir visuomet būti ramiam, kad elektromobilį tikrai prijungsite prie elektros tinklo.
„Taip pat svarbu atkreipti dėmesį, kokiems operatoriams stotelės priklauso ir kokiais būdais jose galima atsiskaityti už elektros energiją. Galbūt reikės parsisiųsti atitinkamas programėles, kad sustojus nereikėtų gaišti laiko bandant prisijungti“, – pataria T. Žilionis.
Kaip padidinti nuvažiuojamą atstumą
T. Žilionis taip pat atkreipia dėmesį į tam tikras elektromobilių savybes, kurios gali lemti tiek baterijos įkrovimo laiką, tiek energijos sąnaudas važiuojant.
„Pavyzdžiui, energijos atsargos tirps sparčiau, jei pradėję važiuoti visu galingumu įjungsite kondicionierių, kad atvėsintumėte saulės įkaitintą saloną. Tačiau dauguma elektromobilių turi funkciją, leidžiančią saloną atvėsinti nuotoliniu būdu, naudojantis telefono programėle. Jei tai padarysite, kol elektromobilis yra prijungtas prie įkrovimo stotelės, paskui nereikės naudoti energijos iš transporto priemonės baterijos“, – pataria pašnekovas.
Be to, retas vairuotojas atkreipia į dar vieną svarbų niuansą – padangų slėgį. Karštą dieną oras plečiasi, didindamas slėgį padangose, o tai gali lemti didesnes energijos sąnaudas važiuojant. Todėl vertėtų vis pasitikrinti, ar slėgis atitinka elektromobilio gamintojo nurodytas rekomendacijas.
Karštomis vasaros dienomis reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kur statote savo elektromobilį. Geriausia tam rinktis požemines aikšteles ar bent vietas, kurių nepasiekia tiesioginiai saulės spinduliai. Pavėsyje stovinčio elektromobilio baterija greičiau atvės, todėl vėl pradėjus važiuoti mažiau energijos bus išnaudojama jai vėsinti.
„Taip pat, jei yra tokia galimybė, nekraukite elektromobilio iškart baigę važiuoti, kol baterija yra įkaitusi. Kai ji atvės, įkrovimas bus spartesnis ir efektyvesnis. Be to, patariama pasistengti neiškrauti baterijos žemiau 10 proc. ir neįkrauti daugiau kaip 80 proc. Planuokite sustojimus taip, kad nereikėtų išnaudoti 100 proc. energijos, nes tokie pilno ciklo įkrovimai mažina baterijos tarnavimo trukmę“, – atkreipia dėmesį „Enefit“ ekspertas.
„Enefit Volt“ programėlė suteikia prieigą prie visų „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo stotelių, kurių skaičius Baltijos šalyse ir Lenkijoje nuolat auga ir siekia beveik 400 . Su programėle galima ne tik atsiskaityti, joje taip pat ir sekti įkrovimo seansą, peržiūrėti įkrovimų duomenis ir atsisiųsti sąskaitas faktūras.
Anksčiau pranešta, kad pagrindinėje Lietuvos magistralėje A1 elektromobilių įkrovimo tinklas „Eldrive“ Kaune įrengė 13 elektromobilių įkrovos stotelių. Šalia SBA „Urban HUB“ projekto įrengtomis stotelėmis jau gali naudotis elektromobilių vairuotojai. Čia vienu metu įsikrauti galės 26 elektrinės transporto priemonės. Bendra stotelių galia šiuo metu Kaune siekia 650 kW.
Šių metų pradžioje „Elektrum Lietuva“ pranešė, kad šiemet planuojama investuoti 9 mln. eurų į elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtrą. Iki metų pabaigos numatoma įrengti 150 naujų įkrovimo vietų, didžiausią dėmesį skiriant įkrovimo infrastruktūros kūrimui prie kelių.