Draudimo bendrovės „Ergo“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad viena tokių yra dešinės rankos taisyklė, dar neretai pridaranti vairuotojams keblumų.
Pamiršta vieną svarbiausių taisyklių
Mažesnėse gyvenvietėse ir atokesniuose rajoniniuose keliuose dažniau pasitaiko nereguliuojamų ir eismo pirmumą nurodančiais ženklais nepaženklintų sankryžų, todėl, R. Pociaus teigimu, jose tenka prisiminti vieną iš fundamentaliausių kelių eismo taisyklių. Nors, atrodytų, kad ji yra labai paprasta, tačiau prie šviesoforų miestuose pripratę vairuotojai atsidūrę nereguliuojamoje sankryžoje neretai pasimeta ir susipainioja.
„Tokio pasimetimo ar gero taisyklių nežinojimo rezultatas – eismo įvykiai, kurių nereguliuojamose sankryžose pasitaiko išties nemažai. Jų metu dažnai nukenčia ne tik transporto priemonės, bet ir žmonės. Ir visa tai dėl to, kad vairuotojai ne visuomet praleidžia iš dešinės atvažiuojančią transporto priemonę. Jie tai padaryti turi visuomet, kai važiuojama per lygiareikšmių kelių sankryžą, o joje nesama pirmumą nurodančių ženklų, šviesoforų ar kelio ženklinimo“, – primena R. Pocius.
Draudikų atstovas pažymi, kad dešinės rankos taisyklė netaikoma nelygiareikšmių kelių susikirtimo vietose. Pavyzdžiui, žvyrkelio ir kelio asfaltuota danga sankirtoje pirmenybę turi pagrindiniu laikomo išasfaltuoto kelio vairuotojas.
„Pasimauna“ net ir nukentėjusieji
Tiesa, R. Pocius pažymi, kad nors dešinės rankos taisyklė yra ganėtinai paprasta, pasitaiko ir tokių situacijų, kuriose jos taikymas vairuotojams nebūtinai yra labai aiškus ar savaime suprantamas. Pavyzdžiui, stovėjimo aikštelėse, kuomet viena transporto priemonė važiuoja tiesiai, o kita sukasi iš dešinės, būtent pirmoji turi duoti kelią. Visgi, R. Pociaus teigimu, vairuotojai neretai intuityviai mano, kad važiuojantis tiesiai turi pirmumą. Dėl to neretai įvyksta automobilių susidūrimai.
„Net ir patys tokiose situacijose nukentėję vairuotojai neretai nesupranta, kad ne jie yra tikrieji avarijos kaltininkai. Dėl to tik ekspertams išnagrinėjus eismo įvykio deklaraciją abu vairuotojai supranta, kad eismo įvykio metu buvo pažeista dešinės rankos taisyklė. Dažniausia tokiais atvejais eismo dalyviai savo klaidą pripažįsta“, – sako R. Pocius.
Nekantrumas gali brangiai kainuoti
Kalbant apie nereguliuojamas sankryžas, dešinės rankos taisyklė, anot R. Pociaus, neretai pažeidžiama dėl to, kad vairuotojai galvoja spėsiantys greitai „prašokti“ sankryžą į ją dar nespėjus įvažiuoti pirmumą turinčiai transporto priemonei.
„Tai dažna situacija kaimo keliukuose, kai automobilio vairuotojas galvoja, kad iš dešinės mažesniu greičiu atvažiuojantis traktorius ar kita lėtesnė transporto priemonė nespės įvažiuoti į sankryžą. Be abejo, tai yra didelė klaida, galinti lemti skaudų eismo įvykį. Dešinės rankos taisyklė vietos interpretacijoms nepalieka, todėl prie lygiareikšmių kelių nereguliuojamos sankryžos visuomet reikėtų stabtelėti, įsitikinti, kad praleidžiamos visos iš dešinės atvažiuojančios transporto priemonės, ir tik tuomet kirsti kelią“, – sako R. Pocius.
Jo teigimu, artėjant atostogų ir kelionių sezonui vairuotojams kelyje reikėtų nepamiršti ne tik kelių eismo taisyklių, bet ir saugaus vairavimo principų – prie vairo išlaikyti maksimalų dėmesingumą ir koncentraciją, rinktis saugų greitį, taip pat pasirūpinti gera automobilio technine būkle.