Praeitą savaitę FTB išplatino viešą pranešimą, kuriame pateikiama ir taip jau žinoma informacija – automobiliai tampa vis labiau susiję tarpusavyje ir kompiuterizuoti, tad programišiams žymiai paprasčiau atlikti savo nešvarų darbą.

FTB pareigūnai tvirtina, kad toli gražu ne visi tokie įsibrovimai į automobilių kompiuterines sistemas kelia realų pavojų, o JAV susisiekimo departamentas ir Valstybinė kelių saugos administracija pabrėžia, kad automobilių savininkai „turėtų imtis atitinkamų priemonių, skirtų rizikos sumažinimui iki minimumo“.

Visai neseniai specialistai viešai pademonstravo, kaip programišiai gali pakenkti automobiliams, ir įrodė, kad tokių incidentų galima gana lengvai išvengti. Demonstracinėje medžiagoje atskleidžiama, kad programišiai, automobiliui važiuojant 16-24 kilometrų per valandą greičiu, gali išjungti jo stabdžius, perimti vairo kontrolę ir netgi išjungti variklį.

Taip pat paaiškėjo, kad programišiai, nepriklausomai nuo greičio, kuriuo važiuoja taikiniu pasirinktas automobilis, gali kontroliuoti jo durų užraktus, įjungti šviesas ir garsinį signalą, valdyti tachometrą, radijo imtuvą, oro kondicionavimo ir GPS sistemas.

Specialistai pabrėžia, kad programišiai tokių bėdų gali pridaryti tiesiai iš automobilių salono įsigytai mašinai. Tyrimas ir eksperimentai truko kelis mėnesius. Ekspertai išsiaiškino, kad programišiai bevieliu internetu gali prie norimo automobilio prisijungti tik tuo atveju, jeigu jis nėra toliau nei 30 metrų.

Tinkliniu ryšiu su automobiliu bendrauti programišiai gali per IP adresą.

Svarbiausia, kad programišių automobiliams keliamas pavojus nėra vien teorinė grėsmė. „Fiat Chrysler“ jau buvo priverstas atšaukti 1,4 mln. automobilių. Tokį sprendimą teko priimti po to, kai programišiai sėkmingai pasikėsino į „Jeep Cherokee“ ir jo „UConnect“ multimedijos sistemą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)