Vienas „Samsonas Rally Rokiškis“ organizatorių teigia pastebintis, kad keliuose vis dar stinga kultūringo ir pagarbaus elgesio, o naudojimasis mobiliaisiais telefonais tapo realia grėsme.
Telefonai – reali grėsmė
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, pernai šalyje per metus neblaivių asmenų sukeltų eismo įvykių sumažėjo ketvirtadaliu. Tačiau, kaip pastebi A. Gimžauskas, nors šie rodikliai nuteikia optimistiškai, keliuose ryškėja kita opi saugumo problema – neblaivius vairuotojus keičia išmaniųjų technologijų „maniakai“.
„Užuot sutelkus visą dėmesį į vairavimą, žmonės šnekasi vieni su kitais, užkandžiauja arba dar blogiau – naudojasi savo išmaniuoju įrenginiu. Tai labai blaško, išbalansuoja, tiesiog trukdo koncentruotis į vairavimą. Ir po eismo įvykio išgirdus pasiteisinimą – „nemačiau tos mašinos“ tiesiog nusvyra rankos. Kiekvieno vairuotojo atsakomybė visų pirma yra vairuoti saugiai ir tuo metu, kai sėdite už vairo, nieko negali būti svarbiau“, – sako A. Gimžauskas.
Pasak jo, sunku patikėti, bet daliai žmonių vis dar kyla klausimų ar būtina saugos diržą segtis sėdint gale.
„Nors saugos diržas kai kam gali pasirodyti ne toks ir svarbus, tačiau tai yra pati pagrindinė saugumą užtikrinanti priemonė galinti išgelbėti gyvybę. Stiprus ir staigus smūgis į langą ar sėdynę gali sukelti įvairius sužeidimus, o esant itin dideliam smūgiui, žmogus gali ir visai iškristi pro langą. Būtent nuo ko ir apsaugo saugos diržas. Ir nesvarbu, sėdite priekyje ar gale“, – pabrėžia pašnekovas.
Rugpjūčio 9-10 d, vyksiančio „Samsonas Rally Rokiškis“ metu visi besidomintys specialiame akcijos #saugumassvarbiausia paviljone galės daugiau sužinoti ne tik apie saugų vairavimą, bet ir išbandyti virtualius simuliatorius, kitas interaktyvias veiklas.
Vairavimas – tai darbas
Kasmet visame pasaulyje keliuose žūsta daugiau nei milijonas žmonių, o 50 mln. sužeidžiama. Lietuvos kelių policijos tarnybos statistikos duomenimis, 2018 m. šalyje fiksuoti 3211 eismo įvykiai, kuriuose iš viso žuvo 170, o sužeisti – 3783 žmonės.
Neviršyti greičio limitų, sutelkti visą dėmesį į kelią, užsisegti saugos diržą, nevairuoti, kai esate susinervinę ar sergate, važiuoti lėčiau prastomis oro sąlygomis – tai auksinės saugaus vairavimo taisyklės, kurių, anot „Samsonas Rally Rokiškis“ organizatoriaus, šiandien laikosi dar ne visi.
„Saugus ir profesionalus vairavimas visuomet priklauso nuo patirties. Nėra tokio žmogaus, kuris nuo pirmos minutės automobilyje jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Patirties įmanoma sukaupti tik daug ir intensyviai dirbant įvairiausiomis sąlygomis, pavyzdžiui, ant slidaus arba šlapio kelio. Deja, bet jaunatviškas maksimalizmas, noras pasirodyti prieš kitus ir, svarbiausia, įgūdžių stoka, lemia tai, kad kai kurie vairuotojai savo tikslo sėkmingai nepasiekia. Paradoksalu, tačiau ką tik išlaikę vairavimo egzaminą jauni vairuotojai pasijaučia tikrais „profesionalais“, situacijos šeimininkais ir pamiršta, jog dažniausia automobilyje yra ne vieni“, – sako lenktynininkas.
Iš tikrųjų, anot jo, vairuoti reiktų pradėti net ne keliuose, o pasitelkti dirbtinį intelektą.
„Šiandien populiarėjantys vairavimo simuliatoriai, visiems, norintiems patobulinti savo vairavimo įgūdžius, siūlo niekam nedarant žalos ne tik mokytis vairuoti, pažvelgti į save iš šalies, bet ir įsivertinti, ar tikrai taip gerai vairuoju, kaip įsivaizduoju“, – svarsto A. Gimžauskas.
Ilgametę lenktyniavimo patirtį turintis vyras sako pastebintis, kad dažniausiai į lenktynininko kėdę atsisėdęs „kelių erelis“ susivokia, kiek žalos galėjo pridaryti keliuose.
Atkreipti dėmesį į saugumą, pagarbą ir supratingumą vieni kitiems keliuose taip pat siekia ir šių metų rugpjūtį organizuojamo „Samsonas Rally Rokiškis“ organizatoriai. Akcijos #saugumassvarbiausia renginiai vyks rugpjūčio 9-10 d.