„Pasisakau už balų sistemos įvedimą Lietuvoje. Paanalizavome ES šalių patirtį, ji labai įvairi ir įdomi. Europos Sąjungoje 21 iš 28 valstybių turi atitinkamą balų sistemą“, - savo oficialioje paskyroje feisbuke rašo L. Pernavas.
„Šiose valstybėse balų sistema veikia panašiu principu, kuris buvo taikomas Lietuvoje, t. y. pažeidimai įvertinami atitinkamais balais, o surinkus tam tikrą balų sumą, yra atimama teisė vairuoti transporto priemones. Penkiose valstybėse (Bulgarija, Prancūzija, Italija, Liuksemburgas, Ispanija) balų sistema yra kitokia, t. y. vairuotojams suteikiamas balų kreditas ir už padarytus pažeidimus balai atimami. Tam tikrą laiką nepadarius pažeidimų, balų kreditas didėja“, - dėsto generalinis komisaras.
Argumentuodamas siūlymą, vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis sakė, kad baudos balų sistemą įvedus 1994 metais ženkliai sumažėjo žuvusių kelyje asmenų. Tuo metu, pasak ministro, 2008 metais baudos balai buvo panaikinti atsiradus alternatyvioms bausmėms, tačiau šios nepasiteisino.
Kritikai sako, kad baudos balų sistema skatina korupciją policijoje ir skatina atsipalaiduoti vairuotojus, kurie žino, jog turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodami prarasti teisių.
„Specialistai teigia, kad nėra stiprių argumentų, kurie galėtų pagrįsti vienos sistemos pranašumą prieš kitą. Todėl mūsų siūlymai būtų tokie:
1. Sistema būtų orientuota į sistemingai KET pažeidinėjančius asmenis, kurių atžvilgiu vien tik baudos skyrimas nepasiekia administracinės nuobaudos tikslų.
2. Siūlome balais vertinti tik tuos KET pažeidimus, kurie kelia pavojų eismo saugumui.
3. Balų sistema – prevencinė priemonė, sietina su vairuotojų drausmės skatinimu, o ne tiesiogiai su avaringumu. Tai tik maža dalis tarp kompleksinių avaringumo mažinimo priemonių, įtakojanti avaringumą per vairuotojų drausmę.
4. Balų sistema yra skirta sukurti papildomą mechanizmą skatinant pakartotinai nenusižengti, didinti sąmoningumą, teigiamai įtakoti avaringumą“, – rašoma generalinio komisaro paskyroje.