„Ši žiema buvo išskirtinė tiek kritulių pikais, tiek didžiuliais temperatūrų svyravimais, tad siekdami užtikrinti nepertraukiamą judėjimą sostinės gatvėmis, bene kasdien vykdėme prevencinius ir išankstinius barstymus, o snygių metu kartais ištisas paras valėme sniegą verstuvais“, – sako „Grindos“ direktorius Andrius Griškevičius.

Vilniaus gatvėmis – kaip 10 kartų aplink pasaulį

Per 4 mėnesius nuo lapkričio vidurio iki kovo vidurio, sostinės gatvių priežiūros technika nuvažiavo 438 tūkst. km – tai yra atstumas, 10 kartų didesnis už pusiaujo ilgį. Sezono metu panaudota apie 30 tūkst. tonų techninės druskos ir apie 15 tūkst. tonų smėlio ir druskos mišinio.

Vilniaus miesto savivaldybė pirmą kartą pavedė „Grindai“ organizuoti techninės druskos pirkimą. Įmonė su naujais iššūkiais susitvarkė – viešieji pirkimai atlikti laiku, druskos nepritrūkome ir netgi sugebėjome suplanuoti likučius taip, kad vasaros pradžioje galėtume atlikti druskos sandėlių konstrukcijų eksploatacinį remontą“, – žiemos darbų patirtis apibendrino bendrovės vadovas.

Kelių barstymas

Atvirumas skatina tobulėti

Vis dėlto A. Griškevičius didžiausiu pokyčiu laiko ne per žiemą įveiktus kilometrus ar panaudotų medžiagų kiekį, o pradėtą darbų kokybės matavimą.

Jau prieš kelerius metus „Grinda“ vilniečiams gyvai parodė, kur ir kada juda barstytuvai, vėliau buvo parengtas interaktyvus žemėlapis, kuriame sostinės gyventojai gali patikrinti, koks priežiūros lygis priskirtas tai ar kitai gatvei. Šiemet „Grinda“ atvėrė duomenis apie tai, kaip sekasi laikytis normatyvo nustatytu laiku nuvalyti gatves po kiekvieno snygio.

Internetiniame puslapyje pateikiami duomenys, kaip prižiūrimos didžiausio eismo intensyvumo gatvės, kurios pagal nustatytą standartą turi būti nuvalytos per 3, 4 ar 5 valandas nuo snygio pabaigos.

„Šie duomenys leidžia įmonės specialistams stebėti kokybinius veiklos rodiklius ir ieškoti būdų efektyvinti gatvių priežiūros darbą. Pradiniame etape dar gali pasitaikyti skaičiavimo klaidų, tačiau planuojame tobulinti darbų kokybės stebėjimo algoritmus, o tai savo ruožtu leis pagerinti paslaugų teikimo kokybę“, – įsitikinęs A. Griškevičius.

Kelių barstymas

Ateityje „Grinda“ numato atverti ir daugiau kokybinių rodiklių, kuriais bendrovė matuoja kitų veiklų – gatvių remonto, pavasarinio šlavimo ar beglobių gyvūnų priežiūros – efektyvumą.

Pasirengimas naujam žiemos sezonui

Atsižvelgdama į tai, kad viešųjų pirkimų procedūros ir gamybos ciklai kartais užtrunka ilgiau, nei norėtųsi, „Grinda“ jau dabar pradėjo pasirengimą naujam žiemos sezonui.

„Miestui plečiantis ir didėjant valomų gatvių plotui, jaučiame poreikį papildyti specializuotos technikos parką, taip pat vertiname galimybes įsigyti sniego tirpdymo įrenginį, kuris leistų sniegą, surinktą sostinės aikštėse ar gatvių pakraščiuose, ne vežti už miesto, o tirpdyti vietoje ir nukreipti į paviršinių nuotekų valyklas. Toks įrenginys ne tik gerokai sumažins aplinkai daromą poveikį, bet ir prisidės prie efektyvesnio miesto tvarkymo“, – atskleidžia A. Griškevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją