Skaudi nelaimė

DELFI primena, kad praėjusios savaitės šeštadienio vakarą buvo gautas pranešimas, kad Vievio sen., Keliakiemio k., Trakų g. 37, prie vandens parko „Elev8“, susidūrė automobilis ir motociklas.

Automobilis „Renault Kangoo“, vairuojamas vairuotojo (gim. 1983 m.), sukant į kairę, susidūrė su ta pačia kryptimi važiavusiu ir lenkimo manevrą iš kairės pusės atliekančiu motociklu „Suzuki SV 650 SK5“, kurį vairavo ne tarnybos metu neuniformuotas Vilniaus apskr. VPK Viešosios tvarkos valdybos Mobilios kuopos 1-ojo būrio vyriausiasis patrulis V. O. (gim. 1987 m.).

Per eismo įvykį žuvo motociklo vairuotojas bei sužalotas automobilio „Renault“ vairuotojas, kuris paguldytas į ligoninę.

Kova dėl ženklo

Keliakiemio bendruomenės atstovas Vytautas Klimaika pasakoja, kad dėl gyvenvietės ribų ženklų gyventojai kovoja pustrečių metų.

„Niekaip nepastato mums ženklo. Ir žinote, kiek laiko tai tęsiasi? Nuo 2015 metų lapkričio mėnesio. Visoms instancijoms rašau laiškus, man atsako ir viskas stovi vietoje. Pas mus gyvenvientė sparčiai plečiasi, pristatyta daug namų. Apskaičiavau, kad jau dabar yra apie 13-14 išvažiavimų. Įsivaizduokite, kaip visi lekia, kaip lekia motociklininkai. Vienas net žuvo“, – piktinasi V. Klimaika.

Gyventojų prašymas keliavo per visas institucijas ir galiausiai iš Elektrėnų savivaldybės Saugaus eismo komisijos pernai gautas patvirtinimas, kad ženklas bus pastatytas. Deja, planai liko tik ant popieriaus.

„Žadėjo: taip, pastatysime. Pernai buvo dideli lietūs, išplovė daug kelių ir pranešta, kad visi pinigai buvo panaudoti išplovoms tvarkyti – šiemet ženklo dar nėra. Aš savivaldybės valdininkams pasakiau, kad dėl jų aplaidumo įvyko autoįvykis – ženklų nėra, žmogus lėkė. Man pareiškė, kad ženklas nieko nepakeistų. O gal būtų pakeitęs?“, – klausia V. Klimaika.

Ženklai (ne)gelbėja

Elektrėnų savivaldybės Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vyr. specialistas Algirdas Jašauskas teigia, kad ne savivaldybės darbas rūpintis ženklais šiame kelyje.

„Klausykite, aš jums geriau pasakysiu taip. Tas kelias yra valstybinės reikšmės kelias. Tai mes ir negalėtume statyti to ženklo. Jau gyventojams prašant statysime. Mes statyti ženklus galime tik vietinės reikšmės keliuose, o ten yra valstybinės reikšmės kelias Vievis-Trakai. Mes pabandysime pasidaryti schemutę, derinti su Kelių direkcija ir dėl gyventojų pastatyti tą ženklą. Bet ne mes turėtume statyti. Ne mes“, – sako A. Jašauskas.

Valdininkas taip pat nesileidžia į kalbas, kad greičio ribojimas būtų padėjęs išvengti skaudžios nelaimės.

„Tai mieste irgi ženklų daug, bet avarijos vist iek įvyksta. Ar nereikėjo ženklo anksčiau pastatyti? Dabar yra kaip yra. Nežinau, per kiek laiko mes suderinsime su Kelių direkcija“, – į platesnius komentarus nesileido A. Jašauskas.

Nemato reikalo

LAKD atskyme DELFI rašo, kad Keliakiemio kaimas yra „kelios sodybos, kurios yra pakankamai nutolusios nuo kelio“. Panašu, kad grečiausiai greičio ribojimo šiame ruože vis dėlto nebus.

„Kaimo riboms pažymėti būtų galima statyti kelio ženklą Nr. 612 Gyvenvietės pradžia (mėlyname fone), bet tai greičio režimo nekeičia. Kelio ženklai Nr. 550 / 551 „Gyvenvietės pradžia / pabaiga“ nusako ne gyvenamųjų vietovių administracines ribas, bet nustato leistino važiavimo greičio režimą kelio ruože, kurio aplinka turi gyvenvietės požymių. Jūsų minimo ruožo aplinka suvokiama kaip užmiesčio, todėl kelio ženklų Nr. 550 / 551 įrengimas būtų netikslingas ir tik paskatintų vairuotojus nesilaikyti Kelių eismo taisyklių“, – teigia LAKD atstovė Eglė Nemanytė.

Taip pat LAKD nesutinka, kad skaudžios nelaimės priežastis buvo greitis.

„Eismo įvykio priežastis tikėtina buvo ne greičio ribojimo nebuvimas, o kelių eismo taisyklių pažeidimas – buvo lenkiamas į kairę sukantis automobilis. Pagal kelių eismo taisyklių 137 punktą, jeigu priekyje važiuojantis vairuotojas rodo kairįjį posūkio signalą ir yra persirikiavęs posūkiui į kairę (apsisukimui), važiuojantysis paskui jį privalo apvažiuoti sukančią transporto priemonę iš dešinės arba palaukti, kol priekyje važiuojantis vairuotojas atlaisvins eismo juostą.

Atkreipiame dėmesį, kad greitis valstybinės reikšmės keliuose nustatomas atsižvelgiant į kelio kategoriją ir paskirtį, kelio aplinką ir yra ribojamas vietose, kuriose prasideda ir baigiasi šalia kelio pastatais apstatyta teritorija ir kelio aplinka suvokiama kaip gyvenvietės, mažo spindulio kelio kreivėse, ties žiedinėmis ar pavojingomis sankryžomis, riboto matomumo ruožuose ir panašiai“, – sako E. Nemanytė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (33)