„Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, važiuojant nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g., neretai fiksuojama spūstis, kurios ilgis piko valandomis siekia net iki 400 metrų. Skaičiuojama, jog judant nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g. ir apsisukant, pirmąja eismo juosta rytinio piko metu vidutiniškai per valandą pravažiuoja 500, o antrąja gerokai mažiau – 350 automobilių. Spūstis sudaro kliūtį norintiems važiuoti tiesiai Geležinio Vilko g. link tunelio ar žiedinės sankryžos, dėl to dar labiau mažėja bendras sankryžos pralaidumas. Nuolat ieškome sprendimų, kaip spręsti pralaidumo bei saugumo problemas, mažinti spūstis ir taip taupyti vairuotojų laiką, todėl šioje sankryžoje įrengiami pirmieji Vilniuje ir pirmieji Lietuvoje būtent tokie kintami ženklai – Eismo kryptis sankryžoje“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksej Apanovič.
A. Apanovič pridūrė, jog viena iš priežasčių, lemiančių grūstį Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, yra ta, jog antroji eismo juosta, skirta važiuoti nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g., šiuo metu nėra pakankamai efektyviai išnaudojama. Vairuotojai dažnu atveju nesirenka jos, nes pagal esamą vertikalųjį ženklinimą už sankirtos norint nuvažiuoti į Žalgirio g. būtina persirikiuoti į pirmąją juostą.
Eismo kryptys sankryžoje (507 Kelių eismo taisyklių kelio ženklas) veiks tokiu principu, jog važiuojantiems nuo Geležinio Vilko g. link Žalgirio g. ir apsisukant, kai degs žalias šviesoforo signalas, bus įjungiamas tokio tipo ženklas ir vairuotojai galės drąsiai važiuoti abiem juostomis į Žalgirio g.:
Visais kitais atvejais prioritetas bus skiriamas važiuojantiems Geležinio Vilko g. link Molėtų pl. (nuo tunelio). Tuo metu bus įjungiamas tokio tipo ženklas:
„Planuojama, jog šioje sankryžoje įrengus kintamus kelio ženklus, pralaidumas antrąja eismo juosta galėtų padidėti maždaug 30 proc. – iki 500 automobilių per valandą, o spūstis sumažėtų maždaug 25 proc. – apie 100 metrų. Bendras pralaidumas šia kryptimi galėtų padidėti maždaug 15 procentų, o tai reiškia, kad per metus šia kryptimi važiuojantys vairuotojai sutaupytų maždaug 160 valandų. Be to, sumažėjus spūsčiai, nebebūtų sudaroma kliūtis tiesiai Geležinio Vilko g. tunelio link ar žiedinės sankryžos važiuojančioms transporto priemonėms“, – teigė A. Apanovič.
Įrengus šiuos kintamus kelio ženklus, prognozuojamas ir didesnis saugumas Geležinio Vilko – Žalgirio g. sankryžoje, sumažinant eismo įvykių skaičių. Šiuo metu eismo įvykiai šioje sankryžoje neretai įvyksta rikiavimosi į kitą eismo juostą metu arba kai vairuotojai važiuoja iš pirmosios juostos tiesiai, o kiti pažeisdami KET iš antros juostos važiuoja į dešinę Žalgirio g. kryptimi. Planuojama, jog kintami kelio ženklai padės išvengti šių probleminių situacijų.
Įrengus šiuos pirmuosius kintamus kelio ženklus, bus stebima situacija, o išanalizavus rezultatus svarstomos panaudojimo kitose lokacijose ir plėtros galimybės.