Šioje sankryžoje, Žaliojo tilto ir Kalvarijų g. pusėse, ant šviesoforų nėra papildomų sekcijų sukant į kairę, todėl vairuotojai įveikti sankryžą turi praleidę tuos, kurie važiuoja tiesiai. Ne vienas stengiasi „pralįsti“ kuo greičiau, o to padaryti nespėjus, tenka pildyti eismo įvykio deklaracijas ir skaičiuoti aplamdytus automobilius.
Tiesa, sukti į kairę galima ne visada – darbo dienomis, nuo 16 val. iki 19 val. važiuojant nuo Žaliojo tilto į kairę sukti draudžiama, tokią galimybė palikta tik viešajam transportui. Tačiau net ir menkesnis eismo srautas sukelia keblumų.
Vilnietis pastebėjo, jog neretai autobusai, sukdami nuo Žaliojo tilto į Konstitucijos prospektą, nespėja įveikti sankryžos ir, užsidegus raudonam šviesoforo signalui, lieka įkalinti jos viduryje. Dar blogiau būna tada, kai „gudresni“ už kitus, automobilių vairuotojai nusprendžia it prilipę sekti autobusą ir kartu su juo pasukti į kairę, kai to daryti nebegali.
Jei ne naglai, tai nė iš vietos
Būtent tokią pat situaciją nupasakojo ir saugaus eismo ekspertas bei vairavimo mokyklos „Amplius.lt“ vadovas Artūras Pakėnas. Instruktorius sakė, jog ir pats ne kartą matė, kaip automobilių vairuotojai į Konstitucijos prospektą važiuoja net ir tada, kai tai daryti yra draudžiama, o bandydami likti nepastebėtais, „pasislepia“ už autobuso.
„Viskas buvo kiek kitaip, kai čia eismą prižiūrėjo pareigūnai, tačiau dabar kai kurie šiuo maršrutu važiuojantys vairuotojai įsigudrino ir draudimo pasukti į kairę nebepaiso“, – sakė A. Pakėnas.
Specialistas taip pat atkreipė dėmesį, kad tokiam judėjimui didelę įtaką daro miesto eismo pralaidumo sumažėjimas. Mat padidėjęs transporto srautas dar labiau užkimšo sostinės gatves, o valandas spūstyse stovintys vairuotojai nusprendžia nusižengti, kad judėtų greičiau.
A. Pakėnas pastebėjo, jog panaši situacija yra ir kitose sostinės gatvėse, viena jų – Geležinio vilko ir Ukmergės g. sankryža.
„Iš dalies suprantu tuos vairuotojus, kurie užkemša sankryžą, nes čia, jei nebūsi naglas, tai iš vis nepajudėsi iš vietos“, – sakė instruktorius.
Sankryžą rekonstruos
Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis, kalbėdamas apie Šeimyniškių, Kalvarijų gatvių ir Konstitucijos pr. sankryžą, teigė, jog viešajam transportui išskirtinės sąlygos sudarytos tyčia, tačiau įvertinus eismo srautus, savivaldybė jau yra numačiusi šios sankryžos eismo pertvarkas.
T. Kamaitis patvirtino, kad dar šiais metais sankryžoje bus įrengti šviesoforai su atskiromis sekcijomis sukantiems į kairę. Tai ne tik padės transportui judėti sklandžiau, bet ir sumažins eismo įvykio riziką. Mat policijos pareigūnai per dvejus metus, šioje sankryžoje, užfiksavo 5 eismo įvykius, nežinia, kiek dar jų įvyko, kai pareigūnų neprireikė.
Tiesa, siekiant padidinti eismo pralaidumą dar šiais metais numatyta ir Pedagoginio žiedo rekonstrukcija. Vilniaus miesto savivaldybės atstovai planuoja įrengti papildomas eismo juostas važiuojantiems nuo Šeškinės kalno ir atvažiuojantiems nuo Geležinio Vilko gatvės tunelio.
Tokias kalbas A. Pakėnas vertina skeptiškai. Anot jo, tokių pakeitimų Konstitucijos prospekte vis vien neužteks ir miestui reikia ne tik papildomų eismo juostų, bet ir naujo viaduko.