Vilniui vis nepavyksta išspręsti spūsčių problemų, o eisme pavasarį pasirodė dar daugiau vairuotojų. Kaip teigia vairavimo ekspertas ir eismo specialistas Artūras Pakėnas, kelyje vairuotojai dabar gali sutikti tuos, kurie žiemą nevažinėjo.

„Vieni nevairavo dėl finansinių priežasčių, pavyzdžiui, neturėjo ar nekeitė žieminių padangų, o kiti – dėl baimių. Kelyje, atšilus orams, pasirodė daugiau pensininkų, sodininkų ir neturinčių didelės patirties vairuotojų.

Jei jie bijo važiuoti žiemą, bijo vairuoti apskritai. Vairuotojas, kuris kažko vengia, nėra pilnavertis vairuotojas. Tie vairuotojai neturi patirties, tačiau reikėtų jos įgyti“, – LRT.lt portalui kalbėjo A. Pakėnas.

Laidos „Autopilotas“ žurnalistas Vytenis Kudarauskas sutinka, kad į eismą įsiliejo minėti vairuotojai, taip pat klasikinių automobilių savininkai, kurie žiemą automobilius laikė garaže. Tačiau, pasak žurnalisto, dėl eismo spūsčių labiausiai kaltos eismo valdymo sistemos.

„Spūstys staiga nepadidėja dėl vienos priežasties. Manau, tai vyksta dėl kelių priežasčių. Kai kurių Vilniaus šviesoforų darbą reikėtų pakeisti. Iki šiol stebiuosi, kodėl šviesoforai reguliuojami pagal laiko intervalus, o ne atsižvelgiant į eismo srautus ir jų pasiskirstymą? Dabartinis reguliavimas turi būti peržiūrėtas“, – LRT.lt sako V. Kudarauskas.

Laidos „Autopilotas“ žurnalistas mano, kad vairuotojų vairavimo įpročiai taip pat nėra teisingi.

„Pavyzdžiui, šviesoforai yra sureguliuoti taip, kad, jei važiuosi leistinu greičiu, degs žalias šviesoforo signalas. Tačiau daugelis važiuoja kur kas greičiau, nepatenka į teisingą intervalą ir turi stabdyti. Tai tampa grandinine reakcija – stabdo visi vairuotojai. Taigi vietoj nenutrūkstamo judėjimo atsiranda trūkčiojimas. Tuo metu pavasaris ir pagerėjusios eismo sąlygos tik ir „ragina“ važiuoti greičiau“, – tęsia V. Kudarauskas.

Eismo specialistai teigia, kad spūstys turėtų sumažėti birželio pabaigoje ir laisvesnį kelią turėsime iki rugpjūčio vidurio – tuomet moksleiviai, studentai ir darbuotojai turi atostogų. „Taigi vasarą gatvės bus laisvesnės, o prieš rudenį vėl visi sugrįš į sostinę“, – apibendrina V. Kudarauskas.

Pagyvėja automobilių prekyba

Kartu su gamta pabunda ir prekyba Kauno automobilių turguje.

„Kai ateina pavasaris ir yra gražūs orai, turguje jaučiamas pagyvėjimas. Sausį ir vasarį prekyba naudotais automobiliais būna vangesnė, o balandį ir gegužę jaučiamas suaktyvėjimas“, – LRT.lt teigia Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis.

Kaip ir anksčiau, lietuviai turguje labiausiai ieško vokiškų automobilių.

„Volkswagen“, „Toyota“, „Audi“, „Mercedes“ yra lyderiai – jų ir atvežama daugiausia. Jaučiamas „Volvo“ renesansas, nemažai žmonių ieško šios markės automobilių. Taip pat labai didelio populiarumo sulaukė „Škoda“, kurios ieško vidutinis pirkėjas“, – LRT.lt sako V. Naujanis.