Pagrindinis artėjančių pokyčių tikslas – mažinti taršių automobilių naudojimą mieste. Savivaldybė iki 2023 metų turi nustatyti ir vėliau periodiškai atnaujinti mažas taršos zonas.
Nors kol kas dar vyksta diskusijos dėl tikslių ribojimų, jau beveik aišku, kad į mažosios taršos zoną pateks senamiestis. Savivaldybė iki šiol neatskleidė, ar tai bus tik jo dalis, ar visa senamiesčio zona. Taip pat neaišku, ar bus renkama rinkliava už įvažiavimą į mažos taršos zonas.
„Mažos taršos zonas numatyti planuojame iki šių metų galo. Šiuo metu specialistai nagrinėja situaciją ir teikia siūlymus. Viena iš labiausiai tikėtinų teritorijų, pakliūsiančių į mažos taršos zoną yra Vilniaus senamiesčio zona. Kokie bus tikslūs ribojimai kol kas diskutuojama, nagrinėjamos gerosios ir blogosios pasaulinės praktikos, konsultuojamasi su specialistais iš skirtingų pasaulinio lygio bendrovių dėl jų techninių galimybių ir turimos patirties”, – komentuoja Rimantas Baravykas, Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Senesnių mašinų turėtojai su nekantrumu laukia savivaldybės sprendimo dėl mažos taršos zonų. Šiuo metu Europos Sąjungos šalyse įrengta apie 400 mažos taršos zonų. Pernai rezultatai parodė oro kokybės pagerėjimus tam tikrose vietose. Kai kur mažos taršos zonos įsigalioja tam tikromis dienomis ir valandomis, vykstant didžiausiam automobilių judėjimui.