Instruktorius taip pat teigė, kad vairuotojai dažnai įvertinta pavojų.
Nesupranta, kad kelia pavojų
„Žmogus viršydamas greitį ar daug ir staigiai manevruodamas nesusimąsto, kad jis kelia pavojų sau ir kitiems. Juk jei taip darydamas jis jaustųsi nesaugiai, taip nesielgtų. Pats nejausdamas pavojaus žmogus ir nesupranta, kad jo veiksmai pavojingi“, – akcentavo vairavimo mokytojas.
A. Pakėnas tikino, kad ir kiti pavojingi vairuotojų veiksmai kyla dėl savo ir transporto priemonės galimybių pervertinimo. Vairavimo instruktorius teigė, jog svarbūs ne tik konkretūs vairuotojo atlikti veiksmai, bet ir supratimas, kaip reikia elgtis eisme.
„Didžiausios problemos kyla tada, kai žmogus neįvertina, kas yra saugumas, kas yra saugus greitis ir kaip keičiantis eismo sąlygoms turi keistis vairavimas. Net ir slidžiame kelyje vairuotojai nevengia viršyti greičio, o įvykus eismo įvykiui nesupranta, kodėl taip įvyko“, – akcentavo A. Pakėnas.
Pašnekovas teigė, jog bet koks Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimas kelia pavojų eismo saugumui, tačiau bene pagrindė priežastis, kodėl įvyksta eismo įvykiai ir yra sužalojami žmonės – vairuotojų požiūris ir supratimas.
„Kaltinti vieną veiksmą yra naivu, nes klaidas ir nusižengimus lemia bendras žmogaus požiūris ir supratimas kas dedasi vyksta eisme“, – pabrėžė mokytojas.
Priežastis – „man reikia“
Vairavimo mokytojas Andrejus Savčenko antrino kolegai ir teigė, jog labai dažnai vairuotojai kelyje elgiasi ne taip, kaip tai numato KET, bet taip, kaip jiems patiems yra patogiau.
„Net ir žinodamas, kad vieno ar kito veiksmo atlikti negalima, žmogus vis tiek tai padaro vien dėl to, kad jam labai reikia. „Man reikia“ tampa svari priežastis padaryti nusižengimą“, – įžvalgomis dalinosi vairavimo instruktorius.
Pašnekovas taip pat įvardijo ir kelis konkrečius veiksmus, kurie gana dažnai tampa avarijų priežastimis. Mokytojas teigė, jog greitį viršijantys ir išmaniuosiuose naršantys vairuotojai yra vieni pavojingiausių.
„Žmonės dabar ne tik važiuoja greičiau, bet dar ir naršo išmaniuosiuose. Vairuotojai ilgam laikui atitraukia dėmesį nuo kelio, išsiblaško, o kritinėse situacijose negeba reaguoti laiku ir tinkamai. Reiktų prisiminti, kad prie vairo visas dėmesys turi būti sutelktas tik į vairavimą“, – pabrėžė A. Savčenko.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.