Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovo Renaldo Gabarto teigimu, automobilio lempučių keitimas nėra raketų mokslas, tačiau būtent čia ir glūdi esminė problema – daugelis vairuotojų šiuos dalykus dažnai laiko smulkmenomis ir nekreipia dėmesio. Tą byloja techninės apžiūros (toliau – TA) įmonėse fiksuojama transporto priemonių patikros rezultatų statistika, rodanti, kad įvairios žibintų „ligos“ yra dažniausiai fiksuojamas automobilio trūkumas.

„Maždaug trečdalis į TA centrus atvykstančių automobilių žibintų „atsiveža“ visai nešviečiančius, prastai sureguliuotus žibintus, suskilusiais sklaidytuvais, korozijos paveiktais ar išdegusiais reflektoriais. Kadangi TA patikros algoritmas leidžia pareguliuoti žibintus, „išbrokuojami“ tik patys problemiškiausi automobiliai, kuriems reikia rimto remonto, tad galima daryti prielaidą, kad ilgesnį ar trumpesnį laikotarpį prieš vizitą į TA centrą panaši dalis transporto priemonių dalyvauja eisme, būdami nematomi, akindami kitus vairuotojus, arba tinkamai neapšviesdami važiuojamosios dalies“, – apie problematiką pasakoja TA atstovas.

Pasak jo, tokių automobilių vairuotojai neturi galimybės įvertinti judėjimo trajektorijoje esančių kliūčių ir jų išvengti – naktį tikimybė pakliūti į avariją, lyginant su šviesiu paros metu, išauga net iki 8 kartų.

„Dėl šių priežasčių Lietuvoje tamsiu paros metu įvyksta kas ketvirta avarija, kurioje būna sužalojami ar žūsta žmonės. Automobilių kelių direkcijos turimais duomenimis, pastaraisiais metais sutemus mūsų šalyje kasmet vidutiniškai žūdavo apie 60 pėsčiųjų – maždaug 3 kartus daugiau nei dieną“, – aktualia statistika dalijasi R. Gabartas.

Tai, kad smulkmena gali virsti nelaime, neretai neatbaido vairuotojų nuo nevykusių eksperimentų – tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo automobilių savininkai vis dar neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką ir gamintojų nustatytuose žibintuose kaitrines ar halogenines lemputes pakeisti LED šviesos šaltiniais.

Automobilio žibintai

„Pačia bendriausia prasme automobilio savininkams apie lemputes reikia žinoti vieną dalyką: tai sertifikuojama detalė, todėl vietoj perdegusios reikia montuoti tokią, kokią numatė automobilio gamintojas – kaitrinę vietoj kaitrinės, halogeninę vietoj halogeninės ir t. t. „Patobulininams“, kai vietoj jų įdedami ksenoniniai ar LED šviesos šaltiniai, erdvės iš esmės nėra. Net, jei pastarieji dalykai parduodami legaliai, važinėjant bendro naudojimo keliais daryti tokias „rokiruotes“ draudžiama“, – aiškina R. Gabartas.

Ką svarbu žinoti vairuotojams, norintiems teisingai pakeisti elektros lemputes? Specialisto teigimu, kalbant apie naujos kartos automobilius, kuriuose sumontuoti LED žibintai, šviesos šaltinių keitimas neaktualus, nes jų ilgaamžiškumas beveik susilygino su paties automobilio. Tuo tarpu pakeisti halogenines lemputes vairuotojai nesudėtingai gali patys.

„Atliekant šią procedūrą svarbu teisingai įstatyti į lizdą ir patikimai užfiksuoti tokią lemputę, kokią numatė gamintojas. Rekomendacijų svarbu paisyti, nes pasirinkus pernelyg galingą, gali kaisti elektros laidai, greičiau išdegti reflektorius. Serviso meistrų pagalbos gali prireikti tik keičiant lemputes, prie kurių itin komplikuotas priėjimas dėl automobilio kėbulo konstrukcijos ar kokių kitų inžinerinių sprendimų“, – patarimais dalijasi TA atstovas.

Pakeis halogenines lemputes

Kol automobilių techninės apžiūros žinovai dalijasi patarimais apie tinkamą automobilių lempučių priežiūrą, gamintojai kuria ir pristato rinkai vis naujas jų modifikacijas. Naujausia tendencija – gamintojų kuriami sprendimai, lengvai pakeičiantys halogenines lemputes. „Philips“ pristatė naują motorinių transporto priemonių šviesos šaltinių asortimentą – modifikacijas. Naujoji „Ultinon Essential gen2 LED“ lempučių serija yra skirta transporto priemonėms, naudojančioms ir 12 V, ir 24 V instaliaciją.

Pasak „Lumileds Poland“ rinkodaros vadovės Centrinei Europai Wiolettos Pasionek, naujos kartos „Philips“ LED modifikacijos „Ultinon Essential gen2“ išsiskiria praktiniais sprendimais: naujas kompaktiškas dizainas dar labiau supaprastina lempučių montavimą priekiniuose žibintuose, kurie buvo sukurti halogeninėms lemputėms. Nepaisant korpuse integruoto valdymo bloko, visas agregatas yra tik 7,33 cm aukščio. Be to, dizaineriams pavyko padaryti vietos ir dvigubai aušinimo sistemai, kuri užtikrina efektyvų oro srauto vėsinimą, nepriklausomai nuo automobilio priekinių žibintų formos. LED technologijos pranašumas prieš halogenines lemputes yra balta, į dienos šviesą panaši spalva.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)