Pirmieji eismo įvykiai eismą pradėjo stabdyti dar prieš septynias ryte. Jos užkimšo vienas pagrindinių miesto arterijų – Laisvės ir Savanorių prospektus, Oslo, Geležinio vilko ir Kalvarijų gatves.
Kaip naujienų agentūrą ELTA informavo Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovai, mieste užfiksuota 11 avarijų, kai kurios jų – techninio pobūdžio, o vairuotojai nesutarė dėl kaltės.
JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos) socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje informavo, kad pirmadienio spūstys – rekordinės. Net viešasis transportas vėlavo apie valandą.
„Rekordus mušantis kamštis Vilniuje: pagrindinėse arterijose avarijų gausa sukaustė sostinę 3 valandoms.
Sklandų eismą mieste nuo pat ryto sunkino eismo įvykis Gariūnų gatvėje, kur buvo uždarytos dvi eismo juostos (Gariūnų g. jau eismas atnaujintas). Be to, incidentas Tūkstantmečio gatvėje, virš Savanorių žiedo, dar labiau apsunkino situaciją.
Papildomai, G. Vilko gatvėje, link Molėtų, avarija, kurioje susidūrė trys automobiliai, taip pat sukėlė didelius eismo trikdžius.
Dėl avarijų gausos ir eismo spūsčių viešasis transportas gali vėluoti iki valandos. Miesto gyventojai ir svečiai raginami planuoti savo keliones su laiko atsarga.
Dėl šių įvykių ženkliai pablogėjo eismas Laisvės prospekte, Vakariniame aplinkkelyje, Oslo gatvėje ir aplinkinėse teritorijose“, – skelbiama JUDU įraše.
Vairuotojai socialiniuose tinkluose ne tik dalijosi informacija apie eismo situaciją tam tikrose gatvėse, bet ir netvėrė pykčiu, kad keli eismo įvykiai geba sustabdyti visą miestą bei svarstė, ką reikėtų daryti ekstremalių situacijų metu.
„Prasidėjus karui net neverta bandyt iš Vilniaus išvažinėti, puikus pavyzdys – kelios avarijos ir viskas stovi“, – komentavo vienas vairuotojų.
Daugiau nei šimto teigiamų reakcijų sulaukė kito vairuotojo pasiūlymas: „Aš manau kad turi būti įvestos pataisos kažkokios, kad smulkioms avarijoms mieste piko metu būtų privaloma susifotografuoti įvykį ir vynioti 5 min. bėgyje į artimiausią aikštelę nuo gatvės, laukti pareigūnų, tada aiškintis, kad ir 3 valandas santykius.“
Kai kurie tokioje situacijoje griebėsi ir ironiškų juokelių, pavyzdžiui, vienas vairuotojų rašė, jog kamščiai Vilniuje išsiskirstys tik 2025 m. sausį.
„Tenka matyti, kad kas trečias telefoną pasikabinęs prieš akis ir skrolina, kaip čia nebus tų avarijų“, – savo pastebėjimu dalijasi dar vienas vairuotojas.
JUDU specialistų duomenimis, prieššventiniu laikotarpiu ir taip fiksuojamos didesnės spūstys piko metu, o bendras eismo srautas išaugo net 20 proc. Be to, avarijos sukelia papildomų grūsčių. Padėti to išvengti gali atsakingas vairuotojų elgesys.
„Papildomos spūstys formuojasi, kai vairuotojai blokuoja sankryžas, blaškosi tarp eismo juostų ar užsiima pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojasi mobiliuoju telefonu. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc.
Koncentracijos trūkumas dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau. Be to, įvykus eismo įvykiui, jei jo aplinkybės pakankamai aiškios, vairuotojams reikėtų patraukti transporto priemones į šalikelę ar stovėjimo aikštelę ir ten baigti pildyti deklaraciją“, – informuoja JUDU Eismo valdymo centro vadovas Aleksej Apanovič.
Šiuo metu eismo stebėjimo įranga rodo, jog miestas pagaliau išsilaisvino – nefiksuojama nei viena transporto spūstis.