Įmonė „Via Lietuva“ startavo su kelių infrastruktūros atnaujinimo, eismo saugos priemonių šalies keliuose diegimo darbais. Bendrovė per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose „juodųjų dėmių“ kelių ruožuose bei sankryžose.
Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose yra 38 „juodosios dėmės“. O 2022 metais „juodųjų dėmių“ skaičius siekė 42, 2021 m. – 44 vienetus.
Panevėžio rajone pavojingų valstybinių kelių ruožų ir sankryžų vis dar yra.
Situacija keliuose gerėja
Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Jukniūtė pristatė pavojingas sankryžas Panevėžio mieste.
„Remiantis pateiktais 2021–2023 metų duomenimis, Panevėžyje galime išskirti sankryžas: Beržų g.-J. Basanavičiaus g.; Beržų g.-Staniūnų g.; Nemuno g.-J. Tilvyčio g.; Nemuno g.-Klaipėdos g.; Klaipėdos g.-Kosmonautų g.; Klaipėdos g.-Vakarinės g.; Klaipėdos g-Dariaus ir Girėno g.; Smėlynės g.-Marijonų g.; Klaipėdos g.-Savitiškio g. Tačiau situacija tiek mieste, tiek rajone gerėja, nes įrengiamos žiedinės sankryžos ir gerinama kelių kokybė“, – aiškino O. Jukniūtė ir informavo, kiek eismo įvykių buvo per 2024 metų 6 mėnesius.
Žūsta ir gatvėse, ir keliuose
„Panevėžio mieste per šių metų 6 mėnesius įvyko 384 eismo įvykiai, o per tą patį laiką pernai – 402. Iš jų įskaitiniai – 64 (pernai 72). Įskaitiniai yra tie, kurių metu buvo sužeistų arba žuvusių žmonių. Panevėžyje per nurodytą laiką eismo įvykyje žuvo vienas žmogus, o pernai – du. Sužeisti 73 žmonės, o pernai – 76. Panevėžio rajone per šių metų šešis mėnesius registruoti 245 eismo įvykiai, o pernai per tą patį laikotarpį – 250. Iš jų 37 įskaitiniai eismo įvykiai, pernai tokių buvo 31. Per šių metų 6 mėnesius rajone žuvo šeši žmonės, o pernai per tą patį laikotarpį – trys, sužeisti 45 asmenys, tiek pat ir pernai“, – suskaičiavo eismo įvykių pasekmes O. Jukniūtė ir pateikė informaciją apie vietas, kuriose eismo įvykiai buvo su skaudžiomis pasekmėmis.
„Kaip jau minėjau, Panevėžyje per šių metų pirmąjį pusmetį eismo įvykyje žuvo vienas žmogus. Tai atsitiko S. Kerbedžio gatvėje, žuvo pėsčiasis. Panevėžio rajono keliuose žuvusiųjų kur kas daugiau. Aplinkkelyje, netoli „IKI“ logistikos centro, mirė sunkvežimio vairuotojas. Eismo įvykyje Kleboniškių k. žuvo lengvojo automobilio keleivė. Kelyje Panevėžys–Sitkūnai (23 km) žuvo automobilio vairuotojas, dar kitas automobilio vairuotojas žuvo eismo įvykyje Liubičiaus k. netoli Krekenavos. Kelyje Pasvalys–Ryga (16 km) žuvo vilkiko vairuotojas, o kelyje Pumpėnai–Smilgiai nesaugiai važiavęs traktorius apvirto ir žuvo traktorininkas“, – detalizavo skaudžius eismo įvykius O. Jukniūtė.
Sunkiasvorių vairuotojai važiuoja nesaugiai
Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininkas Virginijus Mačėnas patikslino informaciją, kokie pavojingiausi keliai yra Panevėžio rajone.
„Pavojingiausi rajono keliai, kuriuose eismas intensyviausias. Pavojingas kelias A122 į Kupiškį, avaringas kelias Panevėžys – Rokiškis – Daugpilis, nesaugus kelias A8 Panevėžys – Aristavas– Sitkūnai. Dar intensyvus eismas A10 kelyje Panevėžys – Pasvalys – Ryga. Nors aplinkkelio žiede A17xNr.195 didelių avarijų nebuvo, bet tokiais aplinkkeliais važiuoja nemažai sunkiasvorio transporto, o jie važiuoja greitai, vairuotojai mano, kad pavyks žiede išsisukti. Tačiau ne visada pavyksta, o jeigu dar po lietaus, tai ir įvyksta avarija“, – aiškino V. Mačėnas ir pripažino, kad „juodų dėmių“ keliuose mažėja.
Avarijas sukelia ne krekenaviečiai
Pareigūnas paaiškino, kaip fiksuojamos „juodosios dėmės“: „Yra tam tikra metodika. Per ketverius metus nustatomas tam tikras eismo įvykių skaičius. Jeigu intensyvaus eismo vieta kelyje yra sutvarkyta ir per dvejus metus neįvyko nelaimingų atsitikimų, „juodoji dėmė“ išlieka. Ta vieta ir toliau nurodoma žemėlapyje. Turi praeiti ketveri metai, kad „juodosios dėmės“ vieta išsivalytų. Toks suteikiamas bandomasis laikotarpis. Tuomet žemėlapyje „juodoji dėmė“ nebežymima.“
Pasak Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos tarnybos viršininko, ties nesaugia Krekenavos sankryža kelyje Nr.195 būtina saugiai važiuoti.
„Vietiniai žino šią sankryžą, bet į avarijas patenka ne krekenaviečiai. Dažniau patenka užsienio gyventojai, kurie važiuoja į Kauną. Jiems automobilių navigatoriai nurodo tuo keliu važiuoti, bet jie nesisaugo ir patenka į eismo įvykį. Šiaip šioje vietoje kelio eismo įvykių mažėja“, – teigė V. Mačėnas.
Kas tos „Juodosios dėmės“?
„Juodosios dėmės“ – tai tokie kelių ruožai, kuriuose koncentruojasi eismo įvykiai. Pagal šiuo metu galiojančią metodiką juodoji dėmė nustatoma, jei per ketverius paskutinius metus kelyje įvyko keturi arba daugiau eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės arba jie patyrė sužalojimus eismo įvykio metu. Dažnai jos susiformuoja dėl esamų kelio saugos trūkumų, ir eismo įvykiai turi tendenciją kartotis, todėl labai svarbu atlikti išsamius kiekvienos avaringos vietos tyrimus ir kaip įmanoma greičiau pašalinti šių nelaimingų atsitikimų rizikos priežastis.
„Juodosios dėmės“ dažniausiai atsiranda pėsčiųjų perėjose, vieno lygio sankryžose su nesaugiais kairiaisiais posūkiais ir šviesoforu reguliuojamose sankryžose. Dažniausi eismo įvykiai sankryžose – susidūrimai sukant į kairę (apsisukant), o ruožuose – užvažiavimai ant pėsčiojo arba dviratininko.