Algirdas Plečkaitis, „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas, su „Delfi“ skaitytojais sutiko pasidalinti patarimais, ką reikėtų daryti, kad automobilio valymas neprailgtų ir nesugadintų ryto.
Pasiruošimas padeda išvengti kančių
Anot pašnekovo, langai lengviausiai nusivalo tuomet, kai yra tinkamai paruošti. Jei jie prieš šalčius buvo padengti specialiomis dangomis atstumiančiomis vandenį, stiklas tampa slidesnis ir prie jų mažiau kimba šerkšnas ar ledas.
„Apledėjimas įvyksta dėl fizikinių reiškinių. Vairuodami šaltuoju metų laiku, įprastai šildome automobilio saloną, kuomet kartu įšyla ir stiklai. Baigus kelionę stiklas kurį laiką išlaiko šilumą, o ant jo iškritęs sniegas ima tirpti ir ilgainiui vanduo atvėsęs sušąla į ledą.
Pirmas patarimas vairuotojams būtų išjungti priekinio stiklo apipūtimą kelionei artėjant į pabaigą. Stiklas dar kelyje priartės prie lauko temperatūros, todėl ant pastatyto automobilio krentantis sniegas netirps ir vėliau nevirs ledu.
Antras patarimas būtų atėjus ryte prie automobilio nepulti tuoj pat gramdyti ledo nuo stiklo. Pradėti reiktų nuo automobilio atidarymo, užvedimo, stiklų apšildymo įjungimo ir sniego apnašų nuvalymo šepetėliu. Kai automobilio priekinis stiklas bus nors kiek pašilęs, dėl temperatūrų skirtumo ledas labai lengvai nusivalys. Jei atliktume eksperimentą su dviem automobiliais, kurio vienas vairuotojas kantriai palaukia 5 minutes, o kitas puola gremžti ledo iškart – abu jie galutinį rezultatą pasiektų panašiu metu“, – patarimais dalijosi A. Plečkaitis.
Svarbiausia – ne jėga, o kantrybė
Žinovo teigimu, ruošiant automobilį žiemai, lengviausias kelias yra ištepti visas gumas vandenį atstumiančia priemone. Jis pasakojo, kad tais atvejais, jei plovėte automobilį savitarnos ar tunelinėje plovykloje, o lauke yra neigiama temperatūra – labai rekomenduojama išvažiavus iš plovyklos atidaryti visas dureles, bagažinę, degalų bako užpylimo dangtelį ir leisti vandeniui suledėti. Tai padarius ir uždarius varstomas dalis – nebeliks kam prišalti.
„Pirmas patarimas radusiems prišalusias dureles – jokiu būdu per jėgą jų nelupti, kadangi yra rizika pažeisti gumas ar net nulaužti rankenėlę. Jei vairuotojo durys neatsidaro, pravartu patikrinti kitas dureles. Nors ne per vairuotojo dureles įlipti ir nėra itin patogu, visgi įlipus į automobilį, galima jį užvest ir palaukti kol sušils automobilio salonas, tuomet durelės turėtų atsidaryti lengviau.
Antras patarimas – jokiu būdu nenaudoti karštų skysčių. Vis dar gajus sprendimas apipilti užledėjusias dalis verdančiu vandeniu, galintis padaryti didelę žalą automobiliui. Dėl temperatūrų skirtumo gali sutrūkinėti gumos, būti pažeistas dažus dengiantis lakas, jis gali sueižėti. Taip pat yra rizika, kad įtrūks stiklas ir vairuotojas turės didelių problemų. Kantrybė ir atsargumas – saugiausias kelias. Jei jokiais saugiais būdais durelių visgi nepavyksta atidaryti, geriausia kviestis techninę pagalbą“, – įžvalgomis dalijosi žinovas.
Naujų automobilių vairuotojams – nauja problema
Tais atvejais, kai automobilio nepavyksta atrakinti, A. Plečkaitis taip pat rekomenduoja apsišarvuoti kantrybe ir nepulti plėšti durelių per jėgą. Tiesa, jis pastebi, kad rakteliais atrakinami automobiliai jau yra retenybė, tačiau jei jau taip nutiktų, pravartu namuose turėti spynelių ledo tirpinimo priemonę, parduodamą parduotuvėse.
„Skystis supurškiamas į spynelę ir tirpina ledą. Svarbu pabrėžti, kad tokią priemonę privalu laikyti ne automobilyje, į kurį patekti nebus įmanoma užšalus spynelei“, – akcentavo pašnekovas.
A, Plečkaitis taip pat atkreipė dėmesį, kad modernūs automobiliai susiduria su nauja problema – kai kuriuose prabangesniuose automobiliuose jau yra įrengtos paslėptos rankenėlės, kurios pasislėpusios kėbule ir išlenda vairuotojui su rakteliu priėjus prie durelių.
„Jei durelės apledėję, toks mechanizmas neveikia ir durų nebus įmanoma atidaryti. Maža to, jei rankenėlė negali išlįsti, automobilio kompiuteris gali užfiksuoti gedimą, o tokiu atveju jau niekaip nepavyks apsieiti be techninės pagalbos. Pastebėjus tokią problemą, svarbu nepulti atidarinėti automobilio. Galima lengvai pastuksenti rankenėlės korpusą, taip ledas nutrupės ir rankenėlė išlįs“, – patarė A. Plečkaitis.
Nors su pirmais žiemos iššūkiais vairuotojai jau susidūrė, A. Plečkaitis pabrėžia, kad nereikėtų manyti, kad prasidėjus žiemai palengvinti savo dalią yra per vėlus. Anot jo, net spaudžiant šaltukui bei nesiliaujant kristi sniegui automobilį vis dar galima padengti specialiomis dangomis, kurios ne tik padės lengviau pašalinti ledą, tačiau ir apsaugos automobilį nuo užšalimo.