Pirmąją straipsnio dalį galite perskaityti paspaudę čia.
Vienetinis egzempliorius
Labai įdomaus dizaino yra aukciono „Gooding & Company“ siūlomas unikalus „feraris“. Žinia, ši markė niekada nekūrė automobiliu tokiu kėbulu, tačiau šį savaitgalį Kalifornijoje (JAV) įvyksiančiame aukcione bus parduodamas „Ferrari 365 GTB/4 Daytona Shooting Brake“.
Viskas buvo perdaryta, iš esmės nepaliestas liko priekinio stiklo rėmas ir priekiniai statramsčiai. Gale atsirado didelė bagažinė, į kurią patenkama atidarius šonines stiklines sekcijas („žuvėdros sparnus“).
Toks originalumas kainuoja brangiai – už išskirtinį sportinį universalą aukcione bus prašoma nuo 750 tūkst. iki 1 mln. dolerių.
Įdomaus likimo kabrioletas
O jei norite ko nors senesnio, rugsėjo 3-iąją apsilankykite Šatiji (Prancūzija), kur aukcionų namai „Bonhams“ bandys parduoti reto likimo 1935 m. gamybos „Mercedes-Benz 500K Special Roadster“ modelį.
Automobilis priklausė vokiečių pramonininkui Hansui Prymui. Baigiantis II pasauliniam karui jis paslėpė mašiną savo dvare netoli Belgijos sienos, ir tada jos pėdsakai dingo. Pats H. Prymas buvo suimtas ir įkalintas.
2011-aisiais mersedesas pagaliau „išplaukė“... Amerikoje. Ten jį už 3,7 mln. dolerių įsigijo olandų kolekcininkas Frans van Harenas. Tačiau mašina buvo konfiskuota Esene, kai ją į čia vykusią parodą atvežė naujasis savininkas.
Teises į mašiną pareiškė H. Prymo anūkas. Vokietijos teismas pripažino, kad automobilį iš Vokietijos 1945 m. išsivežė JAV kariai sąjungininkai, aišku, neteisėtai, ir rodsteris grąžintas Prymo palikuonims.
Už „Mercedes-Benz 500K Special Roadster“ tikimasi gauti nuo 5 iki 7 mln. eurų. 500K serijos mersedesai su 5 l 160 AG motoru buvo gaminami 1934-1936 m., iš viso išleisti 28 egzemplioriai rodsterio kėbulu.
Johno Lennono „princesė“
Yra ir garsesnių nei Prymas vardų, kuriuos turėję žmonės buvo (arba yra) dabar parduodamų senų automobilių savininkai. Vienas jų – „The Beatles“ siela Johnas Lennonas (1940-1980). Būtent jo turėtą limuziną „Austin Princess“ rugsėjo 7-ąją pasiūlys „Sotheby's“ aukcionas.
1956 m. Didžiojoje Britanijoje pagamintą automobilį muzikantas įsigijo 1971 m. mašiną, kurios viduje J. Lennono pageidavimu buvo sumontuoti penki lėktuvo krėslai, galima pamatyti ir bendrame bitlo bei jo žmonos Yoko Ono filme „Imagine“, pasirodžiusiame 1972-aisiais.
Jacky ratai
Jau minėtieji JAV aukcionų namai „Mecum“ ieško pirkėjo nužudytojo šalies prezidento Johno F. Kennedy (1917-1963) našlės Jacqueline Kennedy Onassis (1929-1994) naudotam 1961-ųjų laidos kabrioletui „Lincoln Continental“.
Šią mašiną „Ford“ pagamino specialiai prezidento automobilių parkui Kennedy darbo laikais. Kabrioletas turi V8 7 litrų 300 AG motorą, suderintą su 3 laipsnių „automatu“, taip pat vairo stiprintuvą, pastovaus greičio kontrolės sistemą ir elektra valdomus langus.
Po to, kai „linkolną“ Vyriausybė nurašė, jį įsigijo automobilių pardavėjas Steuartas Fordas iš Merilendo valstijos. Prieš kelerius metus kabrioletas restauruotas, o ir dabar už jį tikimasi gauti nuo 100 iki 125 tūkst. dolerių.
Mersedesai ir Schumis
Prieš kurį laiką naudotais automobiliais prekiaujanti vokiečių firma CTS pasiūlė pirkti 1998 m. gamybos „Mercedes-Benz E 55 AMG“. Automobilis lyg ir nebūtų labai ypatingas, jei ne jo buvęs savininkas – septyniskart „Formulės-1“ čempionas Michaelis Schumacheris.
Universalo rida – 198 tūkst. kilometrų. Teigiama, esą automobilis visiškai tinkamas eksploatuoti. Įdomu tai, kad tarp bazinės įrangos – navigacijos sistema ir multimedijos įranga su valdymo balsu funkcija.
Kiek anksčiau, kovą, aukcione „Classic Driver“ svetainėje buvo siūloma įsigyti ir 1986-ųjų rodsterį „Mercedes-Benz SL“, neva taip pat priklausiusį M. Schumacheriui ir net esą jo prašymu patobulintą firmos AMG. Automobilis įvertintas 300 tūkst. eurų.
Pranešta, esą mašiną restauravo buvęs AMG inžinierius Pano Avramidis.
Princams nebereikia mašinų?
O štai Jungtinėte Karalystėje parduodamas „Range Rover Voque SE“ visureigis, kurio didelę dalį vertės irgi sudaro buvusio naudotojo asmenybė. Tai – princas Williamas ir jo žmona Kate Middleton.
Pranešama, kad mašina buvo pirmą kartą panaudota pervežti ką tik gimusį karališkosios poros sūnų princą George'ą į namus.
Už brangiausios komplektacijos visureigį su dyzeliniu 4,4 l 334 AG varikliu ir automatine pavarų dėže tikimasi gauti 150 tūkst. svarų. Šie pinigai atiteks labdarai – kompiuteriams, kurie bus skirti mokykloms, ligoninėms ir vaikų namams besivystančiose šalyse, o taip pat karo veiksmų dalyvių psichologinei pagalbai.
Tai – ne vienintelis „karališkasis“ automobilis, pasiūlytas aukcionuose. Balandį už 350 tūkst. svarų „H&H Classics“ aukcione nežinomam pirkėjui iš JAV parduotas 1954 m. laidos kabrioletas „Aston Martin Lagonda 3.0 litre Drophead Coupe“, priklausęs pačiam princui Philipui, karalienės Elžbietos II sutuoktiniui.
Beje, įprastai analogiškas modelis kainuoja maždaug penkiskart mažiau. Bet argi gaila pinigų už automobilį, kuriuo važinėjo karalienė – salone net yra specialus veidrodėlis, skirtas karalienei pasitaisyti savo skrybėlaitę.
Princas Philipas šia mašina naudojosi 7 metus, joje net buvo sumontuotas telefonas. Beje, karališkoji „Lagonda“ 1956 m. pabuvojo net Melburno olimpinėse žaidynėse – į Australiją ji buvo atgabenta dvarui priklausančia jachta „Britania“.
Manoma, kad tai – vienintelis privačiose rankose esantis karalienės vyro automobilis. Princas Phiilipas jį pardavė 1977 metais.
Brangus treniruočių automobilis