Ypač daug neaiškumų kyla tais atvejais, kai transporto priemonių priežiūros ir remonto įmonės atsisako priimti senas padangas arba už tai pareikalauja papildomai sumokėti.

„Vairuotojai turėtų prisiminti pagrindinę taisyklę: autoservisams draudžiama netinkamas eksploatavimui padangas atiduoti jų naudotojui, todėl keičiant padangas autoservise, senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisai ir kitos mažos dirbtuvėlės privalo priimti tiek senų padangų, kiek jų keičia. Maža to, autoservisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad senos padangos būtų tinkamai utilizuotos ar perdirbtos“, – teigia A. Pakštaitė-Marcinkienė.

Tais atvejais, kai padangų atliekos susidarė namuose, jas galima nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Jose, priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, iš vieno gyventojo nemokamai priimama iki 4 ar 5 naudojimui netinkamų padangų per metus. Didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių Lietuvoje yra arti 100, o jų sąrašą galima rasti www.atliekos.lt.

„Senas padangas galima atiduoti ir jų platintojams. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Be to, galima į namus išsikviesti atliekų tvarkytoją, tačiau už padangų išvežimo paslaugą tektų mokėti“, – primena Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė.

Bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė sako, kad į aplinką patekusios senos padangos suyra tik per 120-140 metų, o deginamos ant laužo į aplinką išskiria kenksmingas medžiagas.

Padangų atliekos

„Atliekų tvarkytojai nuo senų padangų atskiria tekstilę, metalą ir gumą. Metalai ir guma panaudojami naujų gaminių gamyboje, o tekstilė – energijai gauti. Perdirbtų padangų guma tinka sporto aikštynų ir žaidimų aikštelių dangai, automobilių statymo apsauginiams kuoleliams ir kitiems gaminiams, pavyzdžiui, batų padams. Senų padangų granulės panaudojamos ir keliams tiesti“, – apie padangų perdirbimo naudą kalba K. Štelmokaitienė.

Licencijas organizuoti apmokestinamųjų gaminių (padangų, filtrų, amortizatorių), akumuliatorių, alyvos ir kitų automobilinių atliekų tvarkymą turinti Gamintojų ir importuotojų asociacija yra subūrusi didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus, importuotojus bei finansuoja naudotų padangų surinkimą ir perdirbimą.

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, 2018 metais Lietuvos rinkai atskirai buvo patiekta 28 tūkst. tonų padangų, o buvo surinkta sutvarkymui (perdirbimui) – 23,4 tūkst. tonų. Rinkos dalyvių skaičiavimais, dar apie 4 tūkst. tonų padangų Lietuvoje parduodama nelegaliai, o apie 9 tūkst. tonų padangų kasmet į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis.

Pagal teisės aktus Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (32)