Ypatingas dėmesys švarai
Tamsus žiemos metas yra sudėtingas tiek vairuotojams, tiek pėstiesiems, kurie kovoja su sniego, šlapdribos ir tamsos iššūkiais, apsunkinančiais kelio matomumą. Tokiomis sąlygomis stabdymo kelias tampa ilgesnis, o kiekviena uždelsta sekundė gali sukelti auto įvykius. Štai kodėl žiemą būtina turėti gerai veikiančius ir sureguliuotus automobilio žibintus.
Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas jų švarai – druskos, kuriomis žiemą barstomi keliai, dulkės, purvas apneša automobilio žibintus ir dėl to suprastėja skleidžiamos šviesos stiprumas – žibintų švarą reikia nepamiršti palaikyti kaskart, išriedant į gatves. Jei dėl įvairių pažeidimų automobilio žibintai turi įbrėžimų, yra pageltę ar tapo matiniai, juos reikėtų nedelsiant atnaujinti poliruojant.
Žiemą – ryškesnė šviesa
Tamsiuoju metų sezonu rekomenduojama įsigyti ryškiau šviečiančias lemputes. Lyjant, pustant, esant miglai, tokios lemputės kelią apšviečia ryškiau, pats automobilis tampa kur kas geriau matomas kitiems eismo dalyviams. Šios lemputės žymimos pliusu ir nurodomais procentais (+50%, +120%). Atkreiptinas dėmesys jog ryškesnę šviesą lemia plonesnis lemputės siūlelis, didesnis dujų slėgis ir jų sudėtis, todėl ryškiau šviečianti lemputė yra mažiau atspari mechaniniam poveikiui ir tarnauja trumpiau nei įprasta.
„Niekam ne paslaptis, jog įtakos efektyviam kelio apšvietimui pirmiausia turi šviesos šaltinių, esančių automobilio žibintuose, kokybė. Techniniu požiūriu, geriausius parametrus atitinka ksenoninės lempos ir šviesos diodai, tačiau šiandien gamintojai vis dar atranda naujų būdų, kaip patobulinti ir halogenines lempas, tad manantiems, jog halogeninės lemputės taps praeitimi teks apsiginkluoti kantrybe – diegdami naujausius sprendimus lempučių gamintojai siekia apeiti fizikos dėsnius“ – sako automobilių apšvietimo gamintojo ir platintojo „Philips“ atstovė Wioletta Pasionek, atkreipdama vairuotojų dėmesį į halogeginių lempučių tinkamumą žiemos keliams.
Mažiau akių varginimo ir akinimo
Žiemą itin aktualiu tampa akių varginimo aspektas. Tamsiuoju paros metu vairuotojo reakcijos laikas yra tris kartus ilgesnis nei dieną, o po dviejų valandų vairavimo be pertraukos vairuotojas reaguoja dar prasčiau: „Tam, kad ilgai važiuojant tamsoje vairuotojo akys būtų kuo mažiau varginamos, šiandien lemputėse naudojama šviesa artima dienos šviesai, kuri žmogaus akiai atrodo neutrali. Tokie sprendimai gamintojų šiandien taikomi ir naujos kartos halogeninėse lemputėse, kurias vairuotojai renkasi norėdami pasiekti ksenono baltumo efektą“, – apie naujausius taikomus sprendimus pasakoja W. Pasionek.
Kitas aktualus dalykas žiemą – vairuotojų akinimas. Dažniausiai vairuotojai apakinami dėl to, jog nėra sureguliuotas žibintų šviesų kritimo kampas, arba yra įdėtos per stiprios lemputės – tam, kad vairuotojai būtų apsaugoti nuo akinimo, lempučių gamintojai šiandien taiko specialius sprendimus, leidžiančius kuo tiksliau sumodeliuoti spindulį kelio apšvietime.
Pasak W. Pasionek, šiuolaikiniai gamintojai lempučių efektyvumui padidinti naudoja keletą pagrindinių elementų: „Philips“ lemputėse daugiau nei 60 metų naudojamas kvarcinis stiklas, kuris šiandien gaminamas pagal naują „Diamond Precision“ technologiją. Tai garantuoja dar geresnį šviesos pralaidumą, o gradiento dengimo technika užtikrina spindulių išdėstymą ir ryškų nukirpimą – taip formuojamas šviesos srauto pasiskirstymas kelyje. Antrasis elementas – unikalus tauriųjų dujų mišinys. Tiksli jo sudėtis yra laikoma paslaptyje, tačiau žinoma, kad jame yra ksenono ir kriptono. Naudojant minėtą kvarcinį stiklą, dujos gali būti stumiamos net iki 15 barų slėgio“.
Ekspertė akcentuoja, jog norint saugiai jautis žiemos keliuose vairuotojai turėtų atsakingai rinktis lemputes – per silnos arba per ryškios lemputės yra dvi pagrindinės su lemputėmis susijusios klaidos. Automobilių gamintojai savo rekomendacijose dažniausiai nurodo lemputės galią ir tipą, kurių svarbu laikytis.