Dar prieš žemei pasidengiant šerkšnu, kiekvienas vairuotojas turėtų ne tik pasirūpinti kokybiškomis padangomis, bet ir patikrinti kitus automobilio agregatus bei užsitikrinti, kad važiuoti būtų saugu.
Geras sukibimas
Be jokios abejonės, kokybiškos padangos yra labai svarbios. Kiekvienas vairuotojas turėtų patikrinti, ar vasarinių padangų protektorius nėra mažesnis nei 1,6 mm, o žieminių – 3 mm. Visgi minėti skaičiai tėra minimali leistina riba, norint važinėti saugiai, rekomenduojama, kad žieminių padangų protektorius būtų 8 mm gylio ir daugiau.
Svarbus ir padangų amžius. Su laiku guma kietėja, o tai taip pat turi įtakos automobilio sukibimui su keliu.
Nors nemažai vairuotojų apie žiemines padangas dar nė negalvoja, prognozės, kad oro temperatūra svyruos apie 0 laipsnių, turėtų paskatinti susimąstyti. Vasarinių ir žieminių padangų gumos mišinys skiriasi, tad vasarinės padangos efektyviausiai veikia iki tol, kol oro temperatūra siekia 7 arba daugiau laipsnių šilumos. Jei vėsiau, efektyviau veiks ir geresnį sukibimą turės žieminės padangos.
Efektyvus stabdymas
Automobilio „batai“ nėra vienintelis agregatas, kuriuo vertėtų susirūpinti. Reikėtų patikrinti ir stabdžių sistemą. Vairuotojai turėtų įsitikinti, kad stabdžių skysčio pakanka, patikrinti, ar jo nereikia pakeisti nauju (tai rekomenduojama daryti, kas 2 metus).
Stabdžių skystis sugeria ore esančią drėgmę, todėl laikui bėgant jis praranda savo savybes ir nebeužtikrina tinkamo stabdžių sistemos veikimo. Pavyzdžiui, ilgėliau ar smarkiau pastabdžius stabdžiai perkaista, dėl to gali pailgėti stabdymo kelias ir padidėti grėsmė eismo saugumui.
Vertėtų įvertinti ir stabdžių diskų, ir trinkelių nusidėvėjimą ir tinkamumą naudoti. Jei reikia, geriausia juos dar prieš šaltąjį sezoną pakeisti naujais.
Matomumas – itin svarbus
Dar prieš atvėstant orams vairuotojai turėtų pasirūpinti ir kitais eksploataciniais – aušinimo bei langų – skysčiais.
Labai svarbu, kad automobilyje visada veiktų stiklų apiplovimo sistema, o valytuvai būtų kokybiški. Esant drėgnam orui, automobilio langus purvu gali aptaškyti kitos transporto priemonės, o negalėdami jų greitai ir tinkamai nuvalyti, vairuotojai gali neišvengti eismo įvykio.
Dar prieš šalčius vasarinį langų skystį reikėtų pakeisti žieminiu. Be to, vairuotojai net ir pakeitę skysčius pamiršta, kad priekinio stiklo švara priklauso ir nuo valytuvų kokybės. Neretai vairuotojai vengia pasikeisti valytuvų šluoteles jei bent viena dar kažkiek valo, tačiau tai – kritinė klaida. Susidėvėjusios valytuvų šluotelės ne tik nenuvalo lango, bet gali jį sugadinti bei subraižyti.
Nuvalyti viską, o ne pusę
Spustelėjusį šaltuką vairuotojai pirmiausia pastebi ant automobilio langų, mat šie tuojau pat apšąla. Dažnai vairuotojai iš anksto nepasirūpina grandikliu ir šluotele, todėl langų visiškai nevalo, o tik palaukia, kol šiltas oras iš automobilio vidaus bent kiek nutirpdys šerkšną.
Tokio vairuotojo matomumas būna maksimaliai apribotas, todėl vos matant kelią pajudėti iš vietos – itin pavojinga.
Be to, vairuotojai turėtų netinginiauti ir, valydami langus, juos nuvalyti visiškai, o ne tik priekinį. Visi langai yra svarbūs, ypač tada, kai reikia manevruoti. Vairuotojas turi užtikrinti, kad laiku pastebės eismo pokyčius bei tai, kas vyksta aplink automobilį. Išvažiavę į kelią „aklomis“, jie kelia pavojų ne tik sau, bet ir esantiems aplink.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.