Teisingai pripūstos padangos
Degalų sąnaudos tiesiogiai susijusios su tinkamu variklio darbu. Jeigu visi agregatai ir mazgai tvarkingi, tarpusavyje suderinti ir veikia tinkamai, papildomų degalų sąnaudų nebus – variklis naudos tik tiek, kiek tikrai reikia.
Kiek mažiau, bet degalų sąnaudoms įtakos turi ir kiti veiksniai: keleivių skaičius automobilyje, krovinių svoris bagažinėje, padangų pripūtimas. Beje, į pastarąjį veiksnį reikėtų atkreipti ypatingą dėmesį. Mažai kas susimąsto, kad degalus taupyti itin padeda padangų slėgio matuoklis – juk tik gerai pripūsta padanga gali garantuoti idealų pasipriešinimą riedėjimui. Jeigu padangos pripūstos per mažai, augs degalų sąnaudos, jeigu jos pripūstos per daug, greičiau dėvėsis, automobilis bus sunkiau valdomas.
Taigi tikrinkite padangų slėgį kiekvieną savaitę. Nepakankamai pripūstos padangos mažina degalų ekonomiją 3 procentais. Sužinokite, koks yra tinkamas slėgis jūsų padangoms, nes per daug pripūstos gali kelti pavojų važiuojant.
Ypatingą dėmesį reikia atkreipti ir į ratų suvedimą. Dėl ekonomijos reikėtų teikti pirmenybę radialinės konstrukcijos padangoms.
Slėgis visuose keturiuose ratuose turi būti ne žemesnis už tą, kurį rekomenduoja gamykla. Naudingas žingsnis – slėgio padangose padidinimas per diapazoną nuo rekomenduoto iki maksimalaus leistino. Šis veiksmas būtinai turės įtakos automobilio valdymui ir važiavimo tolygumui.
Saugiai ir ekonomiškai
Saugus vairavimas ir ekonomiškumas neatsiejami vienas nuo kito. Sekite eismo situaciją priekyje, kad netektų greitai stabdyti, o paskui – stipriai spausti akceleratoriaus pedalo.
Važiuokite aukščiausia pavara. Važiuoti mieste be žemų pavarų neišvengsime, tačiau švelniai akceleruojant, sklandžiai perjungiant bei stengiantis važiuoti kuo aukštesne pavara, galima nemažai sutaupyti. Pavaras perjungti reikėtų anksčiau nei variklis pasiekia 2 000 apsukų.
Reikia stengtis kuo rečiau perjunginėti pavaras – taip didesnė tikimybė, kad degalų sąnaudos mažės.
Atpraskite nuo lenktynių miestų gatvėse: tai ne tik pavojinga, bet ir reikalauja didesnių degalų sąnaudų, taigi stenkitės neperspausti akceleratoriaus. Ir išvis nevažiuokite pernelyg greitai. Važiuojant greitai, vėjo pasipriešinimas itin padidėja.
Dar viena dažna padidėjusių degalų sąnaudų priežastis – atviri langai. Dėl to irgi didėja oro pasipriešinimas, nes automobilio korpusas praranda aptakumą. Važiuojant apie 80 km per valandą greičiu, reikėtų uždaryti langus, kad nenukentėtų automobilio aerodinamika. Atidarytas langas degalų sąnaudas gali padidinti net trečdaliu, tad tai tikra nelaimė bandant taupyti. Jeigu jums karšta, įsijunkite oro kondicionierių, tačiau juo taip pat nepiktnaudžiaukite, nes jis taip pat paspartina degalų eikvojimą.
Teisingas maršrutas
Būkite apdairūs pasirinkdami maršrutą ir kelionės laiką. Kuo mažesnis skirtumas tarp didžiausio ir vidutinio greičio, tuo geriau. Pasiseks, jei judėsite tolygiai.
Optimalus maršrutas pasirenkamas eksperimentų būdu. Ir ilgas kelias gali pasirodyti greitesnis ir taupesnis už trumpą. Bet kokiu atveju kelią į darbą ir atgal reikia išanalizuoti iki smulkiausių detalių. Įsivaizduoti, kaip jis apkrautas priklausomai nuo savaitės dienos, žinoti šviesoforų darbo grafiką ir panašiai.
Geriausia turėti kelias savo gerai pažįstamas judėjimo miestu nuo vieno galo iki kito schemas. Ir naudotis jomis bet kokių nenumatytų kelionių metu visiškai arba iš dalies.
Jei važiuojate į kitą miestą ir maršrutas jums nėra žinomas, neužmirškite navigacijos. Šie įrenginiai yra nuostabus dalykas, nes padeda nepasiklysti ir taip nešvaistyti degalų. Šis prietaisas įprastai atsiperka per metus, jeigu skaičiuosime, kiek sutaupote degalų, o, be to, žinodami kur važiuoti, išvengiate nereikalingo streso.
Papildoma įranga
Degalus galima taupyti ir įsigijus specialių papildomų prietaisų automobiliui. Vienas tokių yra papildomai montuojamas kompiuteris, kuris jungiamas prie automobilio greičio pedalo, skirto transporto priemonei paspartinti. Šiuo taupymo sistemos efektyvumu neabejoja automobilių elektros specialistai, degalų padavimo reguliavimo ekspertai, techninės apžiūros specialistai, pamatę techninės ekspertizės programoje rodomus CO2 bei kitų parametrų pasikeitimus aktyvavus šį taupymo kompiuterį.
Yra sukurta daugybė degalų taupymo sistemų ir šiandien jos montuojamos į naujus automobilius dar gamykloje.
Pagrindinė šio prietaiso funkcija – greičio pedalo rodmenų keitiklis. Mikrokompiuteris pertraukia originalų duomenų srautą iš pedalo, jį pakeičia kitu, žemesniu pedalo paspaudimo lygiu. Kitaip sakant, apriboja pedalo per didelį paspaudimą, sumažina įtampos rodmenis spaudžiant pedalą. Borto kompiuteris suvokia, kad tuo metu yra nestipriai nuspaustas greičio pedalas ir automobilis dėl šios priežasties vartoja mažiau degalų, važiuojant nejuntamas joks lėtesnis įsibėgėjimas ar automobilio sulėtėjimas.