Proga pasitikrinti žibintus pasinaudojo daugiau nei 300 automobilių vairuotojai. Pagalbos sureguliuojant šviesos srautą prireikė didesnei pusei apsilankiusių įvairiuose TA centruose.
„Truputį abejoju ar pastarosios akcijos rezultatai tiksliai atspindi realią padėtį. Bent jau į mūsų stotį daugiausia užsuko vyresnio amžiaus automobilininkai, kurie ir šiaip savo mašinomis rūpinasi kiek tik leidžia išgalės. T. y. akcijos metu iš esmės bendravome bene su pareigingiausia vairuotojų gildijos dalimi. Su tų žmonių, kuriems trūksta techninių žinių, kurie neturi laiko ar lėšų net paprasčiausiems remonto darbams, rūpesčių kur kas daugiau“, – samprotavo bendrovės „Tauragės TAC“ direktorius Stanislovas Daukšas.
Tai, kad žibintai šviečia per žemai arba per aukštai, buvo dažniausiai fiksuojamos problemos dvi dienas trukusios akcijos metu. Iš 329 patikrintų automobilių tik 165 techninės apžiūros kontrolieriai neturėjo jokių pastabų. 130 atvejų žibintai švietė arba pernelyg aukštai, arba pernelyg žemai.
„Priežasčių, dėl kurių šviesos srautas „nusimuša“ gali būti ne viena, pvz., neteisingai įstatytos lemputės, susidėvėjusios pakabos detalės, „sėdusios“ spyruoklės, klaidos reguliuojant žibintų aukštį arba automatinio reguliavimo mechanizmų gedimai. Kai kuriais atvejais pasiekti tinkamo rezultato nepavyksta dėl apgadintų žibintų tvirtinimo detalių“, – vardijo techninės ekspertizės įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius.
Kad reali situacija yra liūdnesnė, patvirtina ankstesniais metais rengtos analogiškos patikros akcijos keliuose. Pavyzdžiui, 2010-aisiais prieš Velykas per savaitę buvo patikrinta 4930 šalies gatvėmis ir keliais zujančių transporto priemonių „sveikata“ ir 8,7 proc. iš jų būklė buvo nepriekaištinga. Apšvietimo ir šviesos signalizacijos įtaisų defektų tąkart turėjo 34 proc. lengvųjų automobilių ir sunkvežimių.
Šį rudenį per beveik dvi savaites vykusią kampaniją „Nustebink žiemą!“ buvo patikrinti 449 automobiliai, iš kurių net trys ketvirtadaliai automobilių turėjo blogai šviečiančius žibintus – dalis buvo tokie blogi, kad juos būtina keisti. Vos 119 automobilių arba tik ketvirtadalis buvo su tinkamai sureguliuotais žibintais. Taip pat beveik kas penktam automobiliui (87) nustatyta, kad reikia poliruoti žibintų gaubtus, 39-iems juos būtina keisti – žibintai turėjo išdegusius reflektorius, sugedusius reguliavimo mechanizmus, buvo skirti automobiliams, važinėjantiems šalyse su eismu kairiąja kelio puse.
Pasitikrinti galima ir pačiam
Norintiems savarankiškai pasitikrinti ar jų automobiliai neakina kitų eismo dalyvių, apytikslį vertinimą galima atlikti ir namų sąlygomis.
Tam reikėtų pastatyti automobilį 10 metrų atstumu prieš vertikalią sieną, pamatuoti aukštį nuo kelio paviršiaus iki žibintų centro ir tokiame pat aukštyje pasižymėti liniją ant sienos. „Sveikų“ žibintų siunčiama horizontali linija turėtų būti maždaug 10 cm žemiau.
Svarbu atsiminti, kad tik tinkamai veikiantys žibintai leidžia tiksliai ir adekvačiai vertinti situaciją kelyje bei išvengti avarinių situacijų.