Pasak specialistų, oro kokybė automobilio viduje dažnai yra netgi blogesnė nei jo išorėje ir net moderniausi salono filtrai negali 100 proc. apsaugoti nuo užterštumo. Kokie požymiai rodo, kad verta susirūpinti ir kokius sprendimus taiko šiuolaikiniai automobilių gamintojai?
„Tinkamai neprižiūrint automobilio kondicionavimo sistemos, oras joje gali būti daug blogesnis nei lauke, namuose ar darbo vietoje. Automobilyje sukuriamas dulkių siurblio efektas – kondicionierius sujungtas bendru cirkuliavimo ratu su visa automobilio šildymo sistema, tad per garintuvą ventiliatoriumi į mašinos saloną patenka norimos temperatūros oras, tačiau ant šio garintuvo atsiranda ir drėgmė, todėl tai yra ideali vieta kauptis dulkėms, purvui, augalų žiedadulkės, pelėsiniams grybams ir bakterijoms. Įjungus kondicionierių visa tai išpučiama į automobilio saloną, kurio oru kvėpuoja visi automobilio keleiviai“, – į poveikį sveikatai dėmesį atkreipia „Philips“ sprendimus Lietuvai pristatančios Centrinės Europos rinkodaros vadovė Wioletta Pasionek.
Ekspertės teigimu, didėjant transporto priemonių skaičiui, didėja kenksmingų teršalų koncentracija, kuri neigiamai veikia kiekvieno iš mūsų organizmą, ypač kvėpavimo sistemą.
Problemas signalizuoja prastas kvapas
Šiandien sunku įsivaizduoti automobilį be oro kondicionavimo sistemos veikimo, automobilių dizaineriai savo įrangoje naudoja pažangius salono filtrus. Paprastai jie būna daugiasluoksniai ir garantuoja plonesnių nei žmogaus plaukai dalelių sulaikymą. Ekspertė išskiria pagrindinius vairuotojų pastebimus ženklus, rodančius, kad kondicionavimo sistemą jau laikas valyti – tai prastas kvapas ir rasojantys langai.
„Jei vos įsijungus automobilio kondicionavimo sistemą salone pasklinda prastas kvapas, greičiausiai reikia atlikti kondicionieriaus dezinfekciją ir valymą. Rekomenduojama kondicionavimo sistemą dezinfekuoti bent kartą per metus. Jei važinėjatės su vaikais, kurie jautresni įvairioms bakterijoms – net ir dukart. Tinkamai sistemos neišvalant gali užsikimšti garintuvas, be to blogai veikianti oro kondicionavimo sistema gali užkišti ir salono oro filtrą, oro laidumas mažėja, o salono filtrui prikaupus drėgmės ima rasoti langai. Visa tai veda prie mažėjančios automobilio oro kondicionavimo ir salono ventiliacijos sistemos našumo“, – grėsmes įvardija „Philips“ ekspertė, akcentuodama, jog prižiūrint visą kondicionavimo sistemą galima išvengti didelių finansinių išlaidų ir tuo pačiu – apsaugoti savo sveikatą.
Pasak W. Passionek, kad ventiliacijos sistema dirbtų nepriekaištingai, būtina laiku keisti automobilio salono filtrą ir atlikti kondicionieriaus sistemos valymą: „Kondicionavimo sistemą patariama valyti bent 1 kartą per metus – dezinfekcijai naudojama speciali įranga bei bakterijas naikinančios priemonės, išvalančios ortakius, garintuvą. Po dezinfekcijos bei valymo turi būti keičiamas ir salono oro filtras, kuris apsaugo kondicionavimo sistemą nuo įvairių nešvarumų. Pastarasis įprastai turėtų būti keičiamas kartą ar du per metus, pavyzdžiui, po medžių žydėjimo pavasarį ir prieš pat žiemą“.
Naujausi sprendimai švarai užtikrinti
„Svarbu nepamiršti, jog nešvarumai į automobilį patenka ir atidarius duris, langus ar bagažinę. Jų ant savo batų ar drabužių atsinešame ir patys. Kiekvienas naujo oro srautas šiuos nešvarumus pakelia į automobilio vidų, o mūsų kvėpavimo sistema juos sugeria, todėl šiuolaikiniuose automobiliuose salono filtrus papildo oro valytuvai. Visgi tokius sprendimus gamyklinėje įrangoje šiandien galima rasti tik „premium“ segmento modeliuose“, – naujausias tendencijas pristato „Philips“ atstovė.
Pasak jos, visų kitų automobilių savininkai šiandien vis dažniau renkasi nešiojamus oro valymo prietaisus, skirtus automobiliams – šiandien jie pasižymi patogiu dizainu ir efektyviu veikimu, ypač naudingu alergiškiems žmonėms ar šeimoms, automobiliuose keliaujantiems su gyvūnais.
Vienas tokių pavyzdžių, visai neseniai „Philips“ pristatytas oro valytuvas „GoPure GP5212“. „Nepriklausomi bandymai patvirtino šio prietaiso galimybes sugauti daugiau nei šimtą dvidešimt tipiškų automobilio salono teršalų ir orą išvalyti vos per kelias minutes. Dėl trijų sluoksnių technologijos, vidinė prietaiso kasetė „Philips Select Filter Plus“ sugauna iki 98 proc. plaukiojančios nuolaužos. Pirmasis sluoksnis užfiksuoja didesnes priemaišas, tokias kaip dulkės ar pavieniai plaukai. HESA yra atsakinga už toksiškų dujų, tokių kaip automobilių išmetamosios dujos ir pavojingos cheminės medžiagos, sulaikymą, o HEPA sluoksnis – už bakterijas, virusus, alergenus ir daleles“, – apie šiuolaikinį sprendimą automobiliams pasakoja W. Passionek.