Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovič laidoje „DELFI Garažas“ teigė, jog vien per gruodžio mėnesį eismo tvarka buvo pakeista 75-ose sostinės sankryžose, o paskutinę 2019-ųjų dieną metalinių lentelių prie šviesoforų Vilniuje visiškai nebeliko.

Specialistas pripažino, kad naudodamiesi žalios rodyklės suteikta teise pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, vairuotojai mieste galėjo judėti šiek tiek greičiau, tačiau dėmesys saugumui buvo menkas.

Aleksej Apanovič

Nemažai vairuotojų naudodamiesi papildomos lentelės su žalia rodykle „privilegija“ nesustodavo prie STOP linijos, nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų bei taip sukeldavo grėsmę žmonių gerovei ir gyvybei.

A. Apanovič sakė, jog vienareikšmiškai teigti, kad eismo pralaidumas sankryžose nepasikeis ar bus panašus į esamą situaciją, negalima, tačiau patikino, kad papildomų lentelių nuėmimas nėra vieninteliai pakeitimai.

„Stebėsime, kokią įtaką turi lentelių nuėmimas, įvertinsime, ar reikėtų pertvarkyti sankryžų ciklus ir jų trukmę. Sieksime, kad vairuotojai kuo mažiau laiko praleistų spūstyse. Be abejo, vairuotojai taip pat turi būti atidesni, atkreipti dėmesį į šviesoforo signalus ir įsigaliojusius pokyčius“, – sakė. A. Apanovič.

Šviesoforas

Dirbo penkerius metus

Nors dar 2014-aisiais buvo paskelbta, kad iki 2020-ųjų papildomų lentelių su žaliomis rodyklėmis turi nebelikti, didžiausi darbai prasidėjo tik 2019-ųjų pabaigoje. A. Apanovič teigė, jog per penkerius metus pakeitimų buvo – atlikti 45 pakeitimai šviesoforinėse sankryžose, kurios buvo pertvarkytos ne tik keičiant infrastruktūrą, tačiau ir eismo reguliavimo programas.

A. Apanovič aiškino, kad tam tikri infrastruktūros pakeitimai buvo atliekami ir dabar, o stebint, kaip eismo judėjimas ir srautai keisis po Naujųjų, jų neišvengiamai bus ir ateityje. Anot jo, bus siekiama, kad posūkiai į dešinę netaptų didžiausiu vairuotojų galvos skausmu, o tam gali būti įrengtos ir papildomos eismo juostos.

Visgi įgyvendinti tokius sprendimus bus įmanoma ne visur. Savivaldybės įmonės atstovas pripažino, kad probleminių vietų yra, todėl vairuotojai turėtų būti ypač atidūs, kad pasikeitus eismo organizavimui nepadarytų klaidų, lemsiančių eismo įvykius. Specialistas patarė, kad kiekvienas vairuotojas, įsigaliojus naujai tvarkai, turėtų įvertinti, koks maršrutas jam bus patogiausias ir greičiausias.

Olga Židovlenkova

Reikėtų pasikartoti KET

Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė, neslėpė, kad važinėdama gatvėse mato nemažai sumaišties, kadangi pokyčiai sankryžose buvo ganėtinai staigūs: ne vienas dar vakare važiavęs ten, kur kabo lentelė, jos ryte jau neberasdavo.

„Žinoma, mes nepriversime kiekvieno atsiversti Kelių eismo taisyklių ir jas pasikartoti, žmonės važiuoja taip, kaip įpratę, inertiškai. Todėl galėčiau patarti tik nepamiršti pasižiūrėti, kaip atrodo sankryža, ar tikrai joje nėra pokyčių. Ir ne vien tik dėl to, kad dabar turime naujovių – eismo tvarka keičiasi ir dėl to, kad kažkur atsidarė naujas prekybos centras, įsikūrė biuras ar mokykla“ – kalbėjo žinovė.

Visgi, pasak jos, universalaus patarimo, kaip lengviau susitaikyti su pokyčiais, išvengti konfliktinių situacijų, nėra. Vienintelis jos patarimas – pasisemti kantrybės ir susitaikyti su tuo, kad kai kuriose vietose, kurias anksčiau pavykdavo įveikti greitai, dabar teks stoviniuoti ilgiau. Drauge tai proga, anot jos, pasitikrinti, ar senieji maršrutai įprastoms kelionėms patogiausi ir greičiausi, bei proga paieškoti naujų kelių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (133)