Kelių eismo taisyklės (KET) labai aiškiai tai apibrėžta – vairuotojas visada privalo praleisti pėsčiąjį.

KET rašoma, kad įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, išvažiuodamas iš kelio, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti pėsčiąjį, kurio judėjimo kryptį jis kerta, o sukdamas į dešinę ar į kairę sankryžose – į jo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį.

Kai sukama į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti į bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Vairuotojas visais atvejais privalo duoti kelią pėsčiajam važiuodamas atbulas.

Neretai tarp vairuotojų ir pėsčiųjų kyla konfliktinės situacijos, kai vairuotojai ties įsukimais į daugiabučių kiemus nepraleidžia pėsčiųjų, arba šie išnyra prieš pat automobilio priekį.

„Didelių traumų pavyksta išvengti, nes palyginus nedidelis greitis, tačiau sumušimų pasitaiko“, – sako Kauno Kelių policijos vadovas Danas Česnauskas.

Pareigūnas pabrėžė, kad visais atvejais, kai automobilis nereguliuojamose sankryžose suka į bet kurią pusę, privaloma praleisti pėsčiuosius.

„Vairuotojas vairuoja padidinto pavojaus šaltinį, todėl jis turi praleisti pėsčiąjį. Automobilis yra padidinto pavojaus šaltinis, todėl jo vairuotojui numatyti tam tikri sveikatos reikalavimai – regėjimas ir panašiai. Tuo tarpu pėsčiajam nėra jokių reikalavimų sveikatai. Vairuotojas visada turi pėsčiąjį praleisti. Nesvarbu, ar tai šalutinis keliukas į laukus ar dar kažkur – visada turi pėsčiąjį praleisti“, – kalbėjo D. Česnauskas.

Tiesa, specialistai pabrėžia, kad ir pėstieji turi būti dėmesingi ir įvertinti situciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (154)