Kelių eismo taisyklės (KET) labai aiškiai tai apibrėžta – vairuotojas visada privalo praleisti pėsčiąjį.
KET rašoma, kad įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, išvažiuodamas iš kelio, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti pėsčiąjį, kurio judėjimo kryptį jis kerta, o sukdamas į dešinę ar į kairę sankryžose – į jo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį.
Kai sukama į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti į bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Vairuotojas visais atvejais privalo duoti kelią pėsčiajam važiuodamas atbulas.
Neretai tarp vairuotojų ir pėsčiųjų kyla konfliktinės situacijos, kai vairuotojai ties įsukimais į daugiabučių kiemus nepraleidžia pėsčiųjų, arba šie išnyra prieš pat automobilio priekį.
„Didelių traumų pavyksta išvengti, nes palyginus nedidelis greitis, tačiau sumušimų pasitaiko“, – sako Kauno Kelių policijos vadovas Danas Česnauskas.
Pareigūnas pabrėžė, kad visais atvejais, kai automobilis nereguliuojamose sankryžose suka į bet kurią pusę, privaloma praleisti pėsčiuosius.
„Vairuotojas vairuoja padidinto pavojaus šaltinį, todėl jis turi praleisti pėsčiąjį. Automobilis yra padidinto pavojaus šaltinis, todėl jo vairuotojui numatyti tam tikri sveikatos reikalavimai – regėjimas ir panašiai. Tuo tarpu pėsčiajam nėra jokių reikalavimų sveikatai. Vairuotojas visada turi pėsčiąjį praleisti. Nesvarbu, ar tai šalutinis keliukas į laukus ar dar kažkur – visada turi pėsčiąjį praleisti“, – kalbėjo D. Česnauskas.
Tiesa, specialistai pabrėžia, kad ir pėstieji turi būti dėmesingi ir įvertinti situciją.