Portalo „Delfi“ redakciją pasiekė vieno kauniečio laiškas, kuriame jis tikina, kad Kauno miesto savivaldybė ignoruoja gyventojų skundus dėl gatvių būklės arba į juos atsako labai abstrakčiai.

„Gyvename Kauno mieste, Šilainių gyvenamajame mikrorajone (3-4 km nuo Laisvės alėjos), kur nėra jokios infrastruktūros pėstiesiems ir automobiliams, jokio gerbūvio, žaidimų aikštelių vaikams ir kitų, bent minimaliai patenkinamą gyvenimo kokybę užtikrinančių, sąlygų.

Gyvename žvyrkelio gatvėje nuolatinių dulkių sąlygomis, be to, po gausesnio lietaus ar sniego, žvyrkeliu neįmanoma naudotis. Palikę automobilius namo turime eiti pėsčiomis. Taip, reikia pripažinti, kad žinojome tai, kai persikėlėme gyventi į šį miegamąjį rajoną.

Tačiau tikėjomės, kad gyvenant 4 km nuo Laisvės alėjos, su laiku bus sprendžiami infrastruktūros klausimai mūsų gatvėje, bandant užtikrinti bent minimalų saugumą pėsčiomis į mokyklas ir darželius keliaujantiems vaikams“, – rašo vyras.

Sembų ir Skalvių gatvės.

Jis priduria, kad nesiekia išskirtinių sąlygų ir noro gyventi geriau nei kiti, tačiau esą dabartinė Sembų ir Skalvių gatvių būklė tokia tragiška, kad gyvenimui jose sąlygos net prastesnės nei aplinkinių gatvių gyventojams.

Anot skaitytojo, prioritetinėje gatvių remonto eilėje asfaltuota Šateikių gatvė, kuri jo asmeniniu vertinimu yra „stiklo lygumo“, pozicionuojama aukščiau nei duobėtos ir neasfaltuotos Sembų ir Skalvių gatvės.

Šateikių gatvė yra pažymėta 67 numerių, o likusios atitinkamai 143 ir 185 numeriais, tai yra, 76 vietomis žemiau, nors jose – vienos duobės, kurios matyti ir redakcijai atsiųstose nuotraukose.

„Kai asfaltuotoje gatvėje per diena pravažiuoja 10 automobilių ir praeina 10 pėsčiųjų prioritizuojame ją Nr. 67, o gatvė, kur nuolatos bandydami apvažiuoti kamščius miesto gyventojai bei svečiai, nesilaiko nei saugaus greičio, nei elementaraus mandagumo pėsčiųjų atžvilgiu, prioritizuojama pačiame sąrašo gale“, – piktinasi vyras.

Gatvės Kaune.

Pagal Kauno miesto infrastruktūros remonto prioritetinio sąrašo nustatymo tvarkos aprašą, gatvių būklę vertina bent penkių asmenų komisija, sudaryta iš iš savivaldybės administracijos padalinių, atsakingų už miesto planavimą ir architektūrą, miesto tvarkymą, transportą ir eismo organizavimą.

Gatvėms skiriami balai pagal šiuos kriterijus: eismo intensyvumas, naudingumas visuomenei, viešojo transporto eismas, fizinė būklė, gretimybių užstatymo intensyvumas, darbų tęstinumas ir svarba miestui funkciniu požiūriu. Maksimaliai gatvės gali gauti 950 balų, plius po dar 20 balų už kiekvieną visuomenei naudingą objektą.

Komisija jau asfaltuotai Šateikių gatvei skyrė 270 balų ir 100 tūkst. eurų remonto darbams iš savivaldybės biudžeto. Sembų gatvei skirti 155 balai, o Skalvių – 135 balai, tačiau remonto darbams skirtos sumos – dvigubai didesnės, po 200 tūkst. eurų lėšų iš biudžeto.

Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo pavaduotoja Inga Bendokienė sako, kad tai yra kvartalinės gatvės, kuriose yra mažesnis apkrovimas, todėl jos nėra prioritetinės.

„Mūsų prioritetas – pagrindinės gatvės, kur yra daugiabučiai namai, važiuoja viešasis transportas, yra kiti svarbūs objektai. Jeigu neklystu, šios gatvės (Sembų ir Skalvių – red.) yra kvartalinės, tokiu atveju turime ir kitą pasiūlymą. Gyventojai gali prisidėti 50 proc. remontui reikalingų lėšų, kitus 50 proc. skiriame mes ir mes organizuojame darbus. Gyventojai dažnai pasinaudoja tokia galimybe“, – tikina I. Bendokienė.

Sembų ir Skalvių gatvės.

Į gyventojų pastabą, kad savivaldybė ignoruoja jų skundus, I. Bendokienė atsako, kad savivaldybė kasdien gauna keliasdešimt laiškų su įvairiais klausimais, kartais nutinka taip, kad jie pasimeta, todėl ji ragina žmones kreiptis pakartotinai.

„Tikrai stengiamės atsakyti į visas užklausas. Galima parašyti oficialų kreipimąsi arba parašyti į pagrindinį administracijos el.paštą info@kaunas.lt, tada laiškai yra užregistruojami ir mes tikrai atsakysime. Jeigu tų gatvių gyventojams dar būtų aktualu, tegul kreipiasi dar kartą ir atsakysime į jų klausimus“, – sako I. Bendokienė.

Ji taip pat informavo, jog nepaisant to, kad prioritetinis sąrašas yra sudaromas keliems metams, jis peržiūrimas kiekvienais metais iš naujo. Atsižvelgus į jau atliktus remonto darbus, pasikeitusią gatvių būklę ir kitus aspektus, visų gatvių vieta tame sąraše gali keistis. Anot jos sąrašo, apačioje esančios gatvės gali pakilti į aukštesnes pozicijas.