Dar praėjusią kadenciją Kėdainių rajono savivaldybė džiaugėsi, kad pasirašė sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl J. Basanavičiaus gatvės perėmimo savo žinion – esą ilgiausioje miesto gatvėje galės tvarkytis kaip panorėjusi. Nestabdė net tai, kad tai turės daryti už savo pinigus. Esą visa tai atsveria didžiausias privalumas – kad prieš perduodama gatvę savivaldybei, LAKD įsipareigojo ją bei per šią gatvę einančius tiltus kapitaliai sutvarkyti. Tačiau savivaldybės džiaugsmas truko neilgai. Iki kol LAKD pateikė J. Basanavičiaus gatvės kapitalinio sutvarkymo projektą. Pamatę pateiktą projektą, savivaldybės atstovai buvo labai nepatenkinti ir teigė, kad su jais net nebuvo tartasi. Tuo tarpu kelininkai atremia, kad susitikimai su savivaldybės atstovais vyko nuolat, tad nesupranta dabar jų reiškiamo nepasitenkinimo.
Sako, kad su savivaldybe niekas nesitarė
„Savivaldybės atstovams gavus šios gatvės planuojamo kapitalinio remonto projektą, kilo daug klausimų, nes projektas parengtas nesitarus ir nesuderinus sprendinių“, – sako Kėdainių rajono savivaldybės atstovai. Jie esą būtent dėl to patys inicijavo savivaldybės ir LAKD susitikimą.
Tuo tarpu Kelių direkcija, paklausta, kodėl gi rengiant projektą su savivaldybe nebuvo tartasi, žiniasklaidai atsakė visiškai priešingai.
„Projektavimo metu buvo nuolat vykdomi susirinkimai, kuriuose dalyvavo Kelių direkcijos, projektuotojų ir Kėdainių rajono savivaldybės administracijos atstovai“, – sakė LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Jolita Orentaitė.
Tad sunku ir suprasti, ką veikia tokiuose pasitarimuose mūsų savivaldybės atstovai.
Gatvę norėjo susiaurinti
Pagrindinė Kėdainių miesto gatvė šiuo metu vietomis yra gana plati, vietomis – siauresnė, nei norėtųsi, o didžiausia bėda ta, kad, kaip teigia savivaldybė, LAKD parengtame projekte matyti, kad visą gatvę taikomasi stipriai susiaurinti. Esą tai ketinama padaryti vadovaujantis teisės aktais.
„Labiausiai kliūva tai, kad ši pagrindinė mūsų miesto eismo arterija projekte yra siaurinama. Tikrai nepritariame projektui, pagal kurį ši gatvė siaurėja. Net keliose vietose naikinami iki šiol esantys išvažiavimai abiem kryptimis. Mes norime, kad ši gatvė būtų patogi ir saugi eismo dalyviams“, – sakė rajono meras Valentinas Tamulis.
Jis pridūrė, kad susiaurinus gatvę būtų apsunkintas greitosios medicinos pagalbos ir ugniagesių gaisro gesinimo automobilių eismas joje, mat pagal projektą J. Basanavičiaus gatvėje būtų tik dvi 3,25 m pločio eismo juostos.
Kodėl ruošiant gatvės projektą meras V. Tamulis ar kiti atsakingi asmenys nereiškė laiku tokių pastabų projektuotojams, lieka neaišku.
Savivaldybė nepritaria, LAKD dar galvoja
Savivaldybė pareiškė, kad parengtam projektui nepritaria ir paprašė, kad LAKD jį pakeistų pagal išsakytus prašymus ir pastabas.
Tuo tarpu LAKD atsakyme spaudai nuskambėjo abejonė, ar tikrai į tuos prašymus bus atsižvelgta.
„Šiuo metu sprendiniai yra peržiūrimi, sprendimas dėl siaurinimo nėra priimtas“, – teigiama LAKD atsakyme, o paklausus, ar bus atsižvelgta į savivaldybės siūlymus, atsakyta, jog šį klausimą direkcija dar nagrinėja.
Atrodo, kad ir projekto pristatymo visuomenei nebus, nes paklausus, ar visuomenė galės pamatyti, kokie planai numatyti dėl jų miesto pagrindinės gatvės, LAKD atsakė tik, kad užbaigus projektavimą, jo sprendiniai bus pristatyti Kėdainių rajono savivaldybės atstovams.
Kol kas nei darbų pradžios, nei pabaigos datos nežinomos, neaišku ir kiek tas projektas galėtų kainuoti.
Projektu LAKD su spauda nepasidalino, nors ir buvo prašomi tai padaryti.